Ważne: Strona www.krosno.pl wykorzystuje pliki cookies.
Używamy cookies i podobnych technologii m.in. w celach reklamowych, statystycznych, świadczenia usług. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Zawsze możesz zmienić te ustawienia.
TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:
Rozpoznać, czy instalacja podlega zgłoszeniu. Zgłoszeniu podlegają instalacje niewymagające pozwolenia, mogące negatywnie oddziaływać na środowisko wymienione w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010 r. w sprawie przypadków, w których wprowadzanie gazów lub pyłów do powietrza z instalacji nie wymaga pozwolenia, które natomiast zostały określone w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 2 lipca 2010r. w sprawie rodzajów instalacji, których eksploatacja wymaga zgłoszenia.
W przypadku zakwalifikowania instalacji do zgłoszenia kompletny wniosek wraz z dowodem wpłaty należy złożyć w Kancelarii Urzędu Miasta Krosna w budynku przy ul. Lwowskiej 28a.
DODATKOWE INFORMACJE:
Zgłoszenie instalacji, z której emisja nie wymaga pozwolenia, mogąca negatywnie oddziaływać na środowisko podlega zgłoszeniu Prezydentowi Miasta krosna. Zgłoszenie powinno zawierać:
oznaczenie prowadzącego instalację, jego adres zamieszkania lub siedziby;
adres zakładu, na którego terenie prowadzona jest eksploatacja instalacji;
rodzaj i zakres prowadzonej działalności, w tym wielkość produkcji lub wielkość świadczonych usług;
czas funkcjonowania instalacji (dni tygodnia i godziny);
wielkość i rodzaj emisji;
opis stosowanych metod ograniczania wielkości emisji;
informację, czy stopień ograniczania wielkości emisji jest zgodny z obowiązującymi przepisami
Prowadzący instalację wymagającą zgłoszenia jest obowiązany do dokonania zgłoszenia przed rozpoczęciem jej eksploatacji.
Do rozpoczęcia eksploatacji instalacji można przystąpić, jeżeli Prezydent Miasta Krosna, w terminie 30 dni od daty doręczenia zgłoszenia nie wniesie sprzeciwu w drodze decyzji.
Zgłoszenie o rezygnacji z rozpoczęcia albo zakończenia eksploatacji instalacji lub zmianie warunków eksploatacyjnych należy dokonać w terminie 14 dni od dnia tego faktu.
W przypadku rezygnacji z działalności instalacji, zaprzestania lub zmiany warunków eksploatacyjnych.
Nie dopełnienie obowiązku zgłoszenia instalacji lub eksploatowanie jej niezgodnie z załączoną informacją zagrożone jest karą grzywny.
W terminie 30 dni od dnia złożenia zgłoszenia Prezydent może wnieść sprzeciw w drodze decyzji. Jeżeli taka decyzja nie zostanie wydana ww. terminie można przystąpić do rozpoczęcia eksploatacji instalacji.
DODATKOWE INFORMACJE:
W przypadku opóźnień spowodowanych przez wnioskodawcę lub z przyczyn niezależnych od organu administracji publicznej termin może się przedłużyć o czym wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy.
DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:
osobiście w:
Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami ul. Bieszczadzka 5 (II piętro) tel. 13 47 43 666