ODBIÓR ODPADÓW Z POCHODZĄCYCH Z PROWADZONEJ DZIAŁALNOŚCI

WPIS DO REJESTRU DZIAŁALNOŚCI REGULOWANEJ W ZAKRESIE ODBIERANIA ODPADÓW KOMUNALNYCH OD WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI

SPRAWĘ MOŻESZ ZAŁATWIĆ:

  • osobiście w

Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami
ul. Bieszczadzka 5, II piętro
tel. 13 47 43 640

TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

Jako przedsiębiorca - po złożeniu wniosku wraz z potwierdzeniem zapłacenia opłaty skarbowej i oświadczeniem - zostaniesz wpisany do rejestru. Otrzymasz zaświadczenie o dokonaniu wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ CI POTRZEBNE:

  • Wniosek o wpis do rejestru.*
  • Dowód zapłaty opłaty skarbowej.
  • Oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.

* Wniosek należy opracować na podstawie art. 9c ust. 3 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.).


DODATKOWE INFORMACJE:

• Wpisu do rejestru oraz zmiany wpisu w rejestrze dokonuje się na Twój pisemny wniosek.
• Do wniosku o wpis do rejestru dołącza się dowód zapłaty opłaty skarbowej oraz oświadczenie o spełnieniu warunków wymaganych do wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości o następującej treści:

„Oświadczam, że:
1) dane zawarte we wniosku o wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości są kompletne i zgodne
z prawdą;
2) znane mi są i spełniam warunki wykonywania działalności w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, określone w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.)”.

Oświadczenie powinno zawierać także:
1) firmę, oznaczenie siedziby i adres albo imię, nazwisko i adres przedsiębiorcy;
2) oznaczenie miejsca i datę złożenia oświadczenia;
3) podpis przedsiębiorcy lub osoby uprawnionej do reprezentowania przedsiębiorcy ze wskazaniem imienia i nazwiska oraz pełnionej funkcji.

• Wpis jest dokonany z chwilą zamieszczenia danych w rejestrze.
• Dokonując wpisu do rejestru, nadaje się przedsiębiorcy numer rejestrowy.
• Prezydent Miasta przetwarza dane wpisane do rejestru oraz zapewnia bezpieczeństwo tych danych.
• W przypadku zakończenia działalności polegającej na odbieraniu odpadów komunalnych, przedsiębiorca odbierający odpady komunalne od właścicieli nieruchomości jest obowiązany złożyć do prezydenta miasta, w terminie 14 dni od dnia trwałego zaprzestania wykonywania tej działalności, wniosek o wykreślenie z rejestru.

• Organ prowadzący rejestr działalności regulowanej, w drodze decyzji, odmawia wpisu przedsiębiorcy do rejestru:

1) jeżeli wydano prawomocne orzeczenie zakazujące przedsiębiorcy wykonywania działalności gospodarczej objętej wpisem;
2) jeżeli przedsiębiorcę wykreślono z rejestru tej działalności regulowanej w wyniku wydania przez organ prowadzący rejestr decyzji o zakazie wykonywania przez przedsiębiorcę działalności objętej wpisem w okresie 3 lat poprzedzających złożenie wniosku;  ;
3) w przypadkach określonych w odrębnych przepisach.

• Tryb odwoławczy:

Do Samorządowego Kolegium Odwoławczego, w terminie 14 dni od daty otrzymania decyzji odmawiającej dokonanie wpisu do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, za pośrednictwem organu, który wydał decyzję.

OPŁATY NA JAKIE MUSISZ BYĆ PRZYGOTOWANY TO:

  • 50,00 zł od dokonania wpisu do rejestru;

  • 25,00 zł za dokonanie zmiany wpisu do rejestru.

PŁATNOŚCI:

  • przelewem na nr konta 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267  Bank Pekao S.A. (wydruk dokonania wpłaty)

TERMINY:

7 dni od dnia otrzymania kompletnego wniosku.

Jeżeli urząd prowadzący rejestr działalności regulowanej nie dokona wpisu w terminie 7 dni, a od dnia wpływu wniosku do tego urzędu upłynęło 14 dni, przedsiębiorca może rozpocząć działalność. W przypadku uzupełnienia wniosku, o dokumenty wymagane przez urząd, termin załatwienia sprawy liczony jest od dnia złożenia uzupełnienia.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

Można uzyskać pod numerem telefonu 13 47 43 640

DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:

  • osobiście w:

Wydziale Komunalnym, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami
ul. Bieszczadzka 5, II piętro
tel. 13 47 43 640

..

PODSTAWA PRAWNA:

KLAUZULA RODO

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
fax 13 47 436 51
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie