80704359.jpg
30.11.2012

XXXV Sesja Rady Miasta Krosna - podjęte uchwały

Podczas XXXV Sesji Rady Miasta Krosna podjęto decyzje dotyczące gospodarki odpadami a także decyzje związane z gospodarką nieruchomościami. Podjęte uchwały dotyczyły także kwestii społecznych i budżetowych.   Zobacz jakie jeszcze uchwały podejmowała krośnieńska Rada.

  

Uchwała w sprawie podatku od nieruchomości

Głosowanie:
za: 12
przeciw:: 8 (PO i PIS)

 

Uchwała w sprawie podatku od środków transportowych

Głosowanie:
za: 12
przeciw:: 8 (PO i PIS)

 

Uchwała w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego na obszarze Gminy Krosno za rok 2013

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie zmiany uchwał

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
Uzasadnienie do uchwał w sprawach podatkowych na rok 2013

Obwieszczenia z dnia 2 sierpnia 2012 r. stanowi wykonanie delegacji Ministra Finansów zawartej w art.20 ust.2 ustawy z dnia 19 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych (Dz. U. z 2010 r. Nr 95, pozs.613 z późn. zm.) Zgodnie z tym przepisem minister właściwy do spraw publicznych ogłasza, w drodze obwieszczenia, w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”, górne granice stawek kwotowych na każdy rok podatkowych określonych w art.5 ust.1, art.10 ust.1 i art.19 pkt 1 ustawy (tj. stawek podatku od nieruchomości, podatku od środków transportowych oraz opłat lokalnych: opłaty targowej, miejscowej, uzdrowiskowej i od posiadania psów) zaokrąglając je w górę do pełnych groszy.

 

W myśl art.20 ust.1 w/w ustawy górne granice stawek kwotowych obowiązujące w danym roku podatkowym ulegają corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego.

 

Od roku 1991 do 2007 włącznie, górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych ulegały corocznie zmianie na następny rok podatkowy w stopniu odpowiadającym temu wskaźnikowi w okresie pierwszych trzech kwartałów, w którym stawki uległy zmianie, do analogicznego okresu roku poprzedniego.

 

Zgodnie z komunikatem Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego z dnia 13 lipca 2012 r. opublikowanym w Monitorze Polskim poz.508 z dnia 20 lipca 2012 r., wskaźnik cen towarów usług konsumpcyjnych w I półroczu 2012 r. w stosunku do I półrocza 2011 r. wyniósł 104,0 (wzrost cen o 4%).

 

W ślad za tym, górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych na rok 2013 wzrosły o 4% w zaokrągleniu w górę do pełnych groszy i zostały ogłoszone 14 sierpnia 2012 r. w obwieszczeniu Ministra Finansów z dnia 2 sierpnia 2012 r. (M.P. poz.587). Na rok 2012 wzrost tych stawek stanowił 4,2%.

 

Uwzględnienie zasady zaokrąglania w górę do pełnych groszy zawartej w art.20 ust.2 w/w ustawy spowodowało, że faktycznie górne granice stawek kwotowych podatków i opłat lokalnych wzrosły od 4,00% do 4,76% co zobrazowane jest w załączniku nr 2.

 

Dyspozycję art.12b ust.4 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych Minister Finansów zrealizował w obwieszczeniu z dnia 8 października 2012 r. w sprawie stawek podatku od środków transportowych obowiązujących w 2013 r. (M.P. poz.743). Stawki minimalne podatku od środków transportowych określają załączniki nr 1-3 do obwieszczenia.

 

Stawki minimalne przeliczane są zgodnie z procentowym wskaźnikiem kursu euro na pierwszy dzień roboczy października danego roku w stosunku do kursu euro w roku poprzedzającym dany rok podatkowy – w przypadku, gdy wskaźnik ten jest równy lub wyższy niż 5%. Do przeliczenia stawek stosuje się kurs wymiany euro i akt krajowych opublikowanych w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej. Przeliczone stawki zaokrągla się w górę do pełnych groszy.

 

Wysokość stawek minimalnych określa się dla: samochodów ciężarowych o dopuszczalnej masie całkowitej (DMC) równej lub wyższej niż 12 ton, ciągników siodłowych i balastowych przystosowanych do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o DMC zespołu pojazdów równej lub wyższej niż 12 ton oraz przyczep i naczep, które łącznie z pojazdem silnikowym posiadają DMC równą lub wyższą niż 12 ton, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzoną przez podatnika podatku rolnego.

 

Kurs euro ogłoszony na pierwszy dzień roboczy października 2012 r. tj. na dzień 1 października 2012 r. wyniósł 4,1057 zł, a zatem uległ zmniejszeniu o 6,29% w stosunku do kursu euro ogłoszonego na pierwszy dzień roboczy października roku poprzedniego, który 3 października 2011 r. wyniósł 4,3815 zł.

 

W związku z tym, dokonano przeliczenia stawek minimalnych od środków transportowych obowiązujących w roku 2013 (w roku 2013 uległy zmniejszeniu o 6,29% w porównaniu do roku 2012, a w roku 2012 były wyższe o 11,29% od obowiązujących w roku 2011).

 

Górne granice stawek kwotowych od 1 środka transportowego na rok 2013 wynoszą:

 
1. dla samochodu ciężarowego o DMC:
1) powyżej 3,5 tony do 5,5 ton włącznie  810,87 zł
2) powyżej 5,5 tony do 9    ton włącznie 1 352,74 zł
3) powyżej 9  ton do poniżej 12 ton  1 623,28 zł
4) równej lub wyższej niż 12 ton   3 097,68 zł
 z tym, że dla pojazdu o DMC równej lub wyższej niż 12 ton, najwyższa minimalna stawka z innymi systemami zawieszenia osi jezdnych, w zależności od liczby osi jezdnych i DMC wynosi:

a) dwie osie               - DMC nie mniej niż 15 ton 1 224,18 zł

b) trzy osie                 - DMC nie mniej niż 23 tony  1 541,49 zł

c) cztery osie i więcej -DMC nie mniej niż 29 ton  2 398,61 zł
 

2. dla ciągnika siodłowego i balastowego przystosowanego do używania łącznie z naczepą lub przyczepą o DMC zespołu pojazdów:

1) od 3,5 tony do poniżej 12 ton 1 893,80 zł

2) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie 2 394,29 zł

3) powyżej 36 ton 3 097,68 zł

 z tym, że dla zespołu pojazdów o DMC równej lub wyższej niż 12 ton, najwyższa minimalna stawka z innymi systemami zawieszenia osi jezdnych, w zależności od liczby osi jezdnych i DMC wynosi:

a) dwie osie - DMC nie mniej niż 31 ton  1 894,94 zł

b) trzy osie   - DMC nie mniej niż 12 ton do mniej niż 40 ton 1 684,91 zł

                    - DMC nie mniej niż 40 ton  2 492,33 zł
 
3. dla przyczepy i naczepy o DMC łącznie z pojazdem  silnikowym, z wyjątkiem związanych wyłącznie z działalnością rolniczą prowadzonego przez podatnika podatku rolnego:

1) od 7 ton   do poniżej   12 ton 1 623,28 zł

2) równej lub wyższej niż 12 ton do 36 ton włącznie 1 893,80 zł

3) powyżej 36 ton  2 394,29 zł

 z tym, że dla zespołu pojazdów o DMC równej lub wyższej niż 12 ton, najwyższa minimalna stawka z innymi systemami zawieszenia osi jezdnych, w zależności od liczby osi jezdnych i DMC wynosi:

a) jedna oś - DMC nie mniej niż 25 ton  548,86 zł

b) dwie osie - DMC nie mniej niż 33 tony do mniej niż 38 ton  1 262,56 zł

                      - DMC nie mniej niż 38 ton  1 662,33 zł

c) trzy osie   - DMC nie mniej niż 12 ton do mniej niż 38 to  921,50 zł

                      - DMC nie mniej niż 38 ton  1 242,40 zł

 

4. dla autobusu w zależności od liczby miejsc do siedzenia:

1) mniejszej niż 30 miejsc  1 893,80 zł

2) równej lub wyższej niż 30 miejsc 2 394,29 zł

 

Stosownie do powyższego ustalono stawki podatku od nieruchomości oraz podatku od środków transportowych w wysokościach określonych w przedłożonych projektach.

 

Stawki podatku od nieruchomości ujęte w Uchwale na rok 2013, w porównaniu do roku 2012 uległy zwiększeniu w następujących wysokościach:

1) od budynków lub ich części (od 1m2 powierzchni użytkowej) – od 3,97% w przypadku budynków pozostałych tj. z 4,79 zł na 4,98 zł przy górnej stawce 7,66 zł, do 4,29% dla budynków mieszkalnych z 0,70 zł na 0,73 zł, przy górnej stawce 0,73 zł. Górne granice stawek wzrosły w przedziale od 4,00% do 4,29%,

 

2) od gruntów (od 1m2) – od 3,57% przy gruntach pozostałych (z 0,28 zł na 0,29 zł) przy górnej stawce 0,45 zł, do 4,16% od gruntów pod jeziorami zajętych na zbiorniki wodne retencyjne lub elektrowni wodnych (od 1ha powierzchni) – z 4,33 zł na 4,51 zł przy górnej stawce 4,51 zł,

 

3) od budowli – stawka procentowa została zróżnicowana tak samo jak w latach 2008 – 2012 i wynosi:

a) od sieci kanalizacyjnych i przepompowni ścieków związanych ze zbiorowym odprowadzaniem ścieków  - 1%

b) pozostałych - 2%

 
 

Zgodnie z art.2 pkt 7 i pkt 20 ustawy z dnia 7 czerwca 2011 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz. U. z 2006 r. Nr 123, poz.858 z późn. zm.) pojęcie „sieć” oznacza przewody wodociągowe lub kanalizacyjne wraz z uzbrojeniem i urządzeniami, którymi dostarczana jest woda lub którymi odprowadzane są ścieki, będące w posiadaniu przedsiębiorstwa wodociągowo-kanalizacyjnego. Zbiorowe odprowadzanie ścieków to działalność polegająca na odprowadzaniu i oczyszczaniu ścieków, prowadzoną przez przedsiębiorstwo wodociągowo-kanalizacyjne.

 

Obniżenie stawki podatku od nieruchomości od budowli – sieci kanalizacyjnych do 1% ich wartości, przełoży się w większości na stawki taryfowe dla mieszkańców.

 

W Uchwale w sprawie podatku od nieruchomości, podobnie jak w latach poprzednich, w dalszym ciągu ujęto zwolnienie od podatku od nieruchomości budynków lub ich części zajętych na potrzeby domów pomocy społecznej oraz cmentarze nie objęte zwolnieniem ustawowym i domy przedpogrzebowe, a także grunty oznaczone w operacie ewidencji gruntów i budynków jako Bz – tereny rekreacyjne, wypoczynkowe, na których urządzone są parki miejskie i ogrody jordanowskie, z wyjątkiem zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej.

 

Ponadto zgodnie z art.6 ust.12 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych zarządzono pobór podatku w drodze inkasa, wyznaczono inkasentów oraz określono wysokość wynagrodzenia w wysokości 3,5% sumy zainkasowanego podatku.

 

Od roku podatkowego 2013 wyznaczono nowego inkasenta podatkowego w Osiedlu Turaszówka - P. Wieńczysława Galert z powodu rezygnacji poprzedniego ze względów zdrowotnych P. Tadeusza Woźniak, co zostało uwzględnione w Uchwalew sprawie zmiany uchwał.

 

Stawki podatku od środków transportowych podwyższono średnio o wskaźnik wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych z zaokrągleniem do pełnych złotych.

 

Stawka opłaty od posiadania psów na rok 2013 nie ulega zmianie – pozostaje na poziomie lat 2011 – 2012, wynosi 50,00 zł od każdego psa, przy stawce górnej 119,93 zł, jak również stawki dzienne opłaty targowej nie ulegają zmianie, w związku z czym nie sporządzono projektów uchwał.

 

Opodatkowaniu podatkiem rolnym podlegają grunty sklasyfikowane w ewidencji gruntów i budynków jako użytki rolne lub jako grunty zadrzewione i zakrzewione na użytkach rolnych, z wyjątkiem gruntów zajętych na prowadzenie działalności gospodarczej innej niż działalność rolnicza.

 

Gospodarstwo rolne to obszar w/w gruntów, o łącznej powierzchni przekraczającej 1ha lub 1ha przeliczeniowy, stanowiący własność lub znajdujący się w posiadaniu osoby fizycznej, osoby prawnej albo jednostki organizacyjnej, w tym spółki, nieposiadającej osobowości prawnej.

 

Podatek rolny za rok podatkowy wynosi:

1) od 1ha przeliczeniowego gruntów stanowiących gospodarstwo rolne – równowartość pieniężną 2,5 kwintala żyta

 

2) od 1ha gruntów niestanowiących gospodarstwa rolnego – równowartość pieniężną 5 kwintali żyta

- obliczoną według średniej ceny skupu żyta za pierwsze trzy kwartały roku poprzedzającego rok podatkowy.

 

Średnią cenę ustala się na podstawie komunikatu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego (GUS) ogłoszonego w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski”.

 

Z komunikatu Prezesa GUS z dnia 19 października 2012 r. wynika, że średnia cena skupu żyta za okres pierwszych trzech kwartałów 2012 r. (M.P. poz.787) wyniosła 75,86 zł za 1dt (decytonę = kwintal). Na rok 2011 cena żyta wynosiła 37,64 zł, a w roku 2012 wzrosła o 97,08% w stosunku do roku 2011. Natomiast na rok 2013 wzrosła o 2,26% w porównaniu do roku 2012.

 

Rada Miasta Krosna uchwałą Nr XXI/281/11 z dnia 25 listopada 2011 r. obniżyła średnią cenę skupu żyta przyjmowaną jako podstawę do obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Krosno za rok 2012 z kwoty 74,18 zł do kwoty 55,00 zł tj. o 25,86 zł, korzystając z delegacji zawartej w art.6 ust.3 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym (Dz. U. z 2006 r. Nr 136, poz.969 z późn. zm.)

 

Również w przedłożonym projekcie obniżono średnią cenę skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczenia podatku rolnego na obszarze Gminy Krosno za rok 2013 z kwoty 75,86 zł do kwoty 60,00 zł za 1dt tj. o 20,91% w stosunku do stawki ogłoszonej.

 

Zatem cena skupu żyta po obniżce na rok 2013 wzrośnie z kwoty 55,00 zł do kwoty 60,00 zł tj. o 9,09%.

 

Stawki podatków i opłat lokalnych w latach 2008 – 2013 z uwzględnieniem stawek górnych i obowiązujących, a na 2013 projektowanych oraz wskaźników wzrostu cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszych trzech kwartałów roku, w którym stawki uległy podwyższeniu w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego (od roku 2008 w okresie I półrocza) przedstawia załącznik nr 1 do Uchwały.

 

Górne stawki podatków i opłat w latach 2012 – 2013, obowiązujące w roku 2012 i projektowane na rok 2013 oraz wskaźniki projektowane obrazuje załącznik nr 2 do Uchwały.

 

Różnice w wymiarze podatku od nieruchomości między górnymi stawkami a projektowanymi na rok 2013 przy podstawie opodatkowania według stanu na 30 września 2012 r. uwidacznia załącznik nr 3 do Uchwały – kwota 4 654 258,04 zł.

 

 

Różnice w wymiarze podatku rolnego między stawkami według ogłoszonej a projektowanej (obniżonej) ceny skupu żyta na rok 2013 ujęte są w załączniku nr 4 do Uchwały – kwota 142 290,76 zł.

 

 

Różnice w wymiarze podatku od środków transportowych między stawkami górnymi a projektowanymi na rok 2013 przy podstawie opodatkowania wg stanu na 31 październik 2012 r. obrazuje załącznik nr 5 do Uchwały – kwota 466 625,74 zł.

  

Stawki kwotowe ustalone poniżej górnych granic są dla wszystkich podatników Gminy pewnym rodzajem ulgi. Różnica ta między stawkami górnymi a projektowanymi łącznie z podatkiem rolnym stanowi ogółem kwotę 5 263 174,54 zł.

 

  

Uchwała w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii w Krośnie na rok 2013.

Ustawa o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi nakłada na samorząd gminy obowiązek kształtowania lokalnej polityki alkoholowej.

Działania związane z profilaktyką i rozwiązywaniem problemów alkoholowych oraz rozwiązywaniem problemów narkomanii należą do zadań własnych gminy / art. 4¹ ust. 1 powyższej ustawy/.

Zadania, o których mowa w ustawie dotyczą:
 

1. Zwiększenia dostępności pomocy terapeutycznej i rehabilitacyjnej dla osób uzależnionych od alkoholu i zagrożonych narkomanią.

2. Udzielania rodzinom, w których występują problemy alkoholowe pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie.

3. Prowadzenia profilaktycznej działalności informacyjnej i edukacyjnej, w zakresie rozwiązywania problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii w szczególności dla dzieci i młodzieży, w tym prowadzenie pozalekcyjnych zajęć sportowych, a także działań na rzecz dożywiania dzieci uczestniczących w pozalekcyjnych programach opiekuńczo-wychowawczych i socjoterapeutycznych.

4. Wspomagania działalności instytucji, stowarzyszeń i osób fizycznych, służącej rozwiązywaniu problemów alkoholowych i przeciwdziałaniu narkomanii.

5. Podejmowania interwencji w związku z naruszeniem przepisów art. 13¹ i 15 oraz występowanie przed sądem w charakterze oskarżyciela publicznego.

 
Realizacja powyższych zadań wg art. 4 ust. 2 cytowanej ustawy prowadzona jest w postaci Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii uchwalonego corocznie przez radę gminy.

Proponowany Miejski Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych i Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2013 pozwoli na realizację powyższych zadań

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 

 

Uchwała w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na rok 2013

W związku z obowiązkiem wynikającym z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 25 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie (Dz. U. Nr 180 poz. 1493 z 2005 r. ze zm.), który nakłada na gminę - jako zadanie własne - obowiązek tworzenia gminnego systemu przeciwdziałania przemocy w rodzinie, prowadzenie poradnictwa i interwencji w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, opracowanie i realizacja programów ochrony ofiar przemocy w rodzinie oraz prowadzenie gminnych ośrodków wsparcia - koniecznym jest ustalenie Miejskiego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie na rok 2013 w Gminie Krosno.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 

 

Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie miasta Krosna.

Zgodnie z art. 60 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi  w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235 z późn.zm.), podmioty prowadzące żłobek lub klub dziecięcy (osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej) mogą otrzymywać na każde dziecko objęte opieką dotację celową z budżetu gminy. Wysokość i zasady ustalania dotacji określa rada gminy w drodze uchwały.

 

W związku z powyższym Rada Miasta Krosna podjęła uchwałę  Nr XXXI/469/12 z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie miasta Krosna.

 

Regionalna Izba Obrachunkowa w Rzeszowie uchwałą  Nr XVI/3586/2012 z dnia 31 lipca 2012 r. stwierdziła nieważność postanowień zawartych w § 1 ust. 1 oraz § 1 ust. 2 przedmiotowej uchwały w zakresie w jakim stanowią ograniczenia przyznania dotacji na każde dziecko zameldowane w Krośnie. Uchwałą Nr XXXII/496/12 Rady Miasta Krosna z dnia 30 sierpnia 2012 r. została wniesiona skarga do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Rzeszowie na uchwałę Regionalnej Izby Obrachunkowej w Rzeszowie.

 

Sąd na rozprawie w dniu 11.10.2012 r. oddalił skargę w przedmiotowej sprawie.

 

W budżecie Gminy Krosno na rok 2013 zaplanowane zostały środki budżetowe w wysokości 15 000 zł z przeznaczeniem na dotacje celowe dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce. Dnia 28.09.2012 r. wpłynął do Urzędu Miasta Krosna wniosek o przyznanie dotacji z budżetu Gminy Krosno na rok 2013 na dofinansowanie kosztów pobytu 15 dzieci
w Niepublicznym Żłobku pn. „Mali Odkrywcy” w Krośnie.

 

Zaplanowana kwota środków finansowych pozwoli na udzielenie dotacji w wysokości 80 zł na każde dziecko.

 

Z uwagi na powyższe podjęcie przedmiotowej uchwały jest uzasadnione.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 

 

Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012.

W związku ze wzrostem dochodów Gminy Krosno ze sprzedaży napojów alkoholowych w roku 2012 o kwotę 6.000 zł, zwiększa się wydatki na dożywianie dzieci i młodzieży przebywającej w świetlicy w Ogródku Jordanowskim przy ul.Grodzkiej w Krośnie.

 

Zad. Nr 3 - zmniejsza się wydatki na opłaty telefoniczne o kwotę 1.000 zł oraz wydatki na czynsz za wynajem pomieszczeń na potrzeby grup terapeutycznych w Hali Sportowej przy ul. Bursaki oraz pomieszczeń wynajmowanych na potrzeby Klubu Wzajemnej Pomocy „Tytan” o kwotę 1.446 zł. Klub Wzajemnej Pomocy „Tytan” oraz grupy terapeutyczne mające siedzibę w Hali Sportowej przy ul. Bursaki zostały przeniesione do pomieszczeń MOPR przy ul. Legionów 8 w Krośnie. Łącznie o kwotę 2.446 zł.

 
Zad. Nr 4 - zmniejsza się wydatki na szkolenia pracowników o kwotę 600 zł.

 

Zad. Nr 8 - zwiększa się wydatki na dożywianie dzieci w grupach i świetlicach socjoterapeutycznych o  kwotę 9.046 zł.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

Uchwała w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych w 2012 roku i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na te zadania.

 Podział środków wynika z analizy realizacji zadań dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych na dzień 16.11.2012 roku  i zakłada przemieszczenie środków w następujących zadaniach:
 
 

Planowane przemieszczenia środków pomiędzy poszczególnymi zadaniami pozwolą na pełną realizację zadań oraz wykorzystanie środków PFRON przyznanych przez Zarząd PFRON.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

  
 

Uchwała w sprawie zamiaru przekształcenia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Stanisława Szpetnara w Krośnie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. Stanisława Staszica w Krośnie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 w Krośnie oraz Zespołu Szkół Kształcenia Ustawicznego w Krośnie.

 W związku z reformą strukturalną szkolnictwa i zmianami w ustawie o systemie oświaty niezbędne są zmiany w sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych w mieście Krośnie. Z dniem 31 sierpnia 2013 r. zamierza się zlikwidować trzy technika uzupełniające dla młodzieży, technikum dla dorosłych i zasadniczą szkołę zawodową dla dorosłych.

 

Technikum Uzupełniające Nr 2 w ZSP Nr 2, Technikum Uzupełniające Nr 3 w ZSP Nr 6 i Technikum Uzupełniające Nr 4 w ZSP Nr 3 od lat nie prowadzą naboru do klas pierwszych (Technikum Uzupełniającemu Nr 3 w ZSP Nr 6 od dnia utworzenia nigdy nie udało się dokonać naboru). Ostatni absolwenci opuścili Technikum Uzupełniające Nr 2 w ZSP Nr 2 w roku szkolnym 2008/09, a Technikum Uzupełniające Nr 4 w ZSP Nr 3 w roku szkolnym 2009/10.

 

Technikum dla dorosłych oraz Zasadnicza Szkoła Zawodowa dla dorosłych nie cieszyły się zainteresowaniem podczas rekrutacji. Te typy szkoły okazały się mało atrakcyjne i nie sprostały oczekiwaniom środowiska co wskazuje na celowość ich likwidacji.

 

Zgodnie z obowiązującym stanem prawnym uchwała, po jej podjęciu musi zostać przesłana do Podkarpackiego Kuratora Oświaty w Rzeszowie. Dopiero po uzyskaniu pozytywnej opinii Kuratora na likwidację wskazanych szkół, można będzie podjąć ostateczne uchwały o ich likwidacji.

 

Projekt uchwały został zaopiniowany przez związki zawodowe: NSZZ „Solidarność” Pracowników Wychowania i Oświaty oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
  

Uchwała w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 w Krośnie oraz zmiany uchwały o utworzeniu Miejskiego Zespołu Szkół Nr 5 w Krośnie i nadania mu statutu

Podjęcie uchwały w sprawie rozwiązania Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 Krośnie i włączenia go do Miejskiego Zespołu Szkół Nr 5 w Krośnie jest związane z realizacją wniosku Komisji Rodziny i Edukacji RM Krosna w sprawie utworzenia jednego zespołu szkół w obiektach przy ul. Piotra Skargi 1 i 3. KRiE RM po wizytacji przeprowadzonej w dniu 17 września 2012 r. i analizie funkcjonowania ZSP 6 i MZS 5 uznała za celowe, aby ww. szkołami zarządzał jeden gospodarz.

 

Zgodnie z art. 62 ust. 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 z późn. zm.), organ prowadzący zespół szkół lub placówek albo szkół i placówek może wyłączyć z zespołu niektóre szkoły lub placówki, włączyć do zespołu inne szkoły lub placówki, a także rozwiązać zespół. Najprostszą formą realizacji wymienionego wniosku jest przekształcenie polegające na rozwiązaniu jednego zespołu szkół i włączenie szkół wchodzących w jego skład w strukturę drugiego zespołu. 

 

Włączenie szkół wchodzących w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 6 w Krośnie w strukturę Miejskiego Zespołu Szkół Nr 5 w Krośnie ma na celu zapewnienie efektywnego zarządzania szkołami funkcjonującymi w obiektach przy ulicy Piotra Skargi 1 i 3. Wprowadzenie jednego zarządzającego zwiększy niewątpliwie skuteczność gospodarowania całym kompleksem, co dało się zaobserwować po wdrożeniu podobnych przekształceń w innych jednostkach oświatowych w mieście. Ponadto analizując wydatki bieżące w latach 2007 - 2012 w szkołach, które połączono w zespoły, odnotowano zmniejszenie udziału środków własnych Gminy Krosno na utrzymanie jednego ucznia.

 

Obecnie część pomieszczeń w budynku, w tym sala gimnastyczna z zapleczem, tereny sportowe i rekreacyjne, wykorzystywane są przez obydwa zespoły szkół. Jeden dyrektor odpowiedzialny za prawidłowe funkcjonowanie wszystkich szkół efektywniej zagospodaruje całą bazą szkolną zgodnie z potrzebami wszystkich użytkowników.
Ze względu na zabytkowy charakter obiektu racjonalne zarządzanie infrastrukturą i stała troska o stan techniczny budynku są szczególnie istotne.

 

Planowane przekształcenie nie spowoduje utraty autonomii poszczególnych placówek. Funkcjonowanie w zespole stworzy także większą szansę dla nauczycieli
na utrzymanie miejsc pracy. Dyrektor będzie miał możliwość powierzania nauczycielom zajęć we wszystkich szkołach zrzeszonych w grupie bez zmiany formy zatrudnienia. Przyczyni się to do lepszego zarządzania kadrą nauczycielską. W dłuższej perspektywie czasowej połączenie szkół, do których będą uczęszczać uczniowie
w różnym wieku, pomoże ograniczyć efekty niżu demograficznego, skutki reformy edukacji związanej z obniżeniem wieku rozpoczynania edukacji szkolnej i zmian programowo-organizacyjnych wdrażanych obecnie w szkołach.

 

Po połączeniu szkół w jeden zespół uczniowie nadal będą mieli wydzielone sektory na zajęcia lekcyjne zgodnie z aktualnie obowiązującym podziałem. Uczniowie uzyskają także możliwość korzystania z pomocy specjalistów wspomagających proces dydaktyczny zatrudnionych w obydwu zespołach, dostęp do pracowni, zasobów bibliotecznych. Zespolone oddziaływania wychowawcze, przy jednoczesnym zachowaniu odrębności środowisk uczniowskich, pozwolą na głębsze i bardziej wszechstronne rozpoznanie potrzeb uczniów i stworzą możliwość udzielania kompleksowej pomocy.

 

Przekształcenie wpisuje się w kierunki polityki oświatowej miasta Krosna określone w Strategii Oświatowej Miasta Krosna na lata 2011-2016.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

 Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Krosno.

Przyjęcie nowej uchwały w sprawie uchwalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Krosno wynika z potrzeby dostosowania dotychczas obowiązujących rozwiązań do aktualnych przepisów prawa w zakresie udzielania pomocy materialnej.

 

Uchwalony przez Radę Miasta Krosna regulamin (uchwała Nr XXXI/637/05 z dnia 31 marca 2005 r. w sprawie ustalenia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Gminy Krosno) był sześciokrotnie nowelizowany uchwałą: Nr XXXV/708/05 z dnia 24 czerwca 2005 r., Nr XLV/882/06 z dnia 24 lutego 2006 r., Nr LVI/1051/06 z dnia
3 października 2006 r., Nr XVII/263/07 z dnia 26 października 2007 r., Nr XXIII/421/08 z dnia 31 marca 2008 r. oraz Nr XXX/553/08 z dnia 26 września 2008 r. 

 

W nowym regulaminie uwzględniono wyniki kilkuletnich doświadczeń w realizacji stypendiów i zasiłków szkolnych, w tym orzecznictwo sądów i rozstrzygnięcia nadzorcze uprawnionych organów oraz wnioski środowisk szkolnych. 

 

Przyjęcie nowego sposobu obliczania wysokości stypendium szkolnego (ustalenie przedziałów wysokości stypendium w zależności od sytuacji materialnej rodziny) daje możliwość elastycznego ustalenia kwot stypendiów w granicach ustawowych. Takie rozwiązanie wobec znacznego wzrostu liczby ubiegających się
o stypendium (wzrost o ok. 30%) oraz konieczności zapewnienia minimum 20% udziału własnego gminy w finansowaniu stypendiów, pozwoli dostosować wypłaty do posiadanych środków finansowych (dotychczasowe zapisy sztywno określały wysokość stypendium szkolnego).

 

W związku z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 17 lipca 2012 r. w sprawie zweryfikowanych kryteriów dochodowych oraz kwot świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej (Dz. U z 2012 r., poz. 823), od miesiąca października 2012 r. uległo zwiększeniu kryterium dochodowe uprawniające do ubiegania się o przyznanie stypendium szkolnego dla ucznia, z kwoty 351 zł netto na osobę w rodzinie, na kwotę 456 zł netto. Zmiana progu dochodowego skutkuje zwiększeniem liczby uczniów uprawnionych do udzielenia pomocy materialnej, co znalazło odzwierciedlenie w liczbie wniosków złożonych na rok szkolny 2012/2013.

 

Zgodnie z art. 19 ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992 z późn. zm.) Rada Ministrów, rozporządzeniem z dnia 10 sierpnia 2012 r. w sprawie wysokości dochodu rodziny albo dochodu osoby uczącej się stanowiących podstawę ubiegania się o zasiłek rodzinny oraz wysokości świadczeń rodzinnych, wprowadziła od 1 listopada 2012 r. nowe (wyższe kwoty) świadczeń rodzinnych, w tym zasiłek rodzinny na dzieci w wieku powyżej 5 roku życia do ukończenia 18 roku życia, w kwocie 106 zł. Do tej daty obowiązywała kwota 91 zł.

 

Zasiłek rodzinny rzutuje na wysokość stypendium szkolnego, które miesięcznie nie może być niższe niż 84,80 zł i nie wyższe niż 212 zł.

 

Znacznemu uproszczeniu ulega też proces weryfikacji wniosków w sprawie udzielania pomocy w formie zasiłku szkolnego oraz sposobu refundacji poniesionych przez rodziców / opiekunów prawnych wydatków na cele edukacyjne dla ucznia.

 

Wnioski o przyznanie stypendium szkolnego złożone w terminie ustawowym, dotyczące roku szkolnego 2012/2013, za okres wrzesień – grudzień 2012 r. są rozpatrywane według obecnie obowiązującego regulaminu, a stypendia będą wypłacane wg „starych zasad” do końca 2012 r.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

Uchwała w sprawie ustalenia obowiązujących w 2013 r. wysokości opłat za usunięcie pojazdu z drogi i jego przechowywanie na parkingu strzeżonym oraz wysokości kosztów w przypadku odstąpienia od wykonania dyspozycji usunięcia pojazdu

Usuwanie pojazdów z dróg oraz prowadzenie parkingu strzeżonego dla pojazdów usuniętych zgodnie z  art. 130a ust. 1  i 2  ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym i przechowywanych do czasu ich odbioru przez właścicieli należy do zadań własnych powiatu. 

 

W przypadkach określonych w art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym pojazd jest usuwany z drogi na koszt właściciela.

 

Starosta może realizować te zadania przy pomocy powiatowych jednostek organizacyjnych lub może powierzyć ich wykonywanie innemu podmiotowi zgodnie z przepisami ustawy o zamówieniach publicznych. Obecnie usługi te świadczy na rzecz miasta podmiot zewnętrzny wyłoniony w drodze przepisów o zamówieniach publicznych.

 

Właściciel odholowanego pojazdu ponosi opłaty wynikające z uchwały Rady Miasta na rzecz Gminy Krosno, która to z kolei rozlicza się za wykonane na jej rzecz usługi na podstawie stawek ustalonych w drodze postępowania o udzielenie zamówienia publicznego i zawartej w jego wyniku umowy z usługodawcą.

 

Przepis art. 130a ust. 6 stanowi, że Rada Powiatu (Rada Miasta) ustala corocznie wysokość opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów w drodze uchwały. W 2012 r. obowiązywały stawki ustalone uchwałą Rady Miasta Nr XXII/312/11 z dnia 16 grudnia 2011 r. Dotychczas obowiązujące stawki były ustalone w wysokości zbliżonej do maksymalnych wartości wynikających z ustawy.

 

Art. 130a ust. 6a określa maksymalną wysokość stawek kwotowych opłat za usuwanie i przechowywanie pojazdów. Maksymalne stawki opłat określone w ustawie obowiązujące w danym roku kalendarzowym ulegają corocznie zmianie na następny rok kalendarzowy w stopniu odpowiadającym wskaźnikowi cen towarów i usług konsumpcyjnych w okresie pierwszego półrocza roku, w którym stawki ulegają zmianie, w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. 

 

Ustalone na 2012 r. opłaty za usuwanie i przechowywanie pojazdów pokrywają dotychczas koszty ponoszone przez Gminę Krosno z tego tytułu oraz generują nieznaczny dochód.

 
W okresie do końca października bieżącego roku koszty poniesione przez Gminę Krosno z   tego tytułu wyniosły 4 186, 40 zł, natomiast przychody wyniosły 5 592 zł.

 

Mając na uwadze powyższe okoliczności proponuje się utrzymać wysokość stawek jak w uchwale z 2012 r.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

 Uchwała w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Krosno

Regulamin utrzymania czystości i porządku w gminach stanowi wykonanie ustawowego upoważnienia,wynikającego z art. 4 ustawy z dnia 13 września 1996 roku o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekstjednolity Dz. U. z 2012 r. poz. 391) zobowiązującego organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego do określenia:

 

1. Wymagań w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie nieruchomości.

2. Rodzaju i minimalnej pojemności pojemników przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz na drogach publicznych, warunków rozmieszczania tych pojemników i ich utrzymania w odpowiednim stanie sanitarnym, porządkowym i technicznym.

3. Częstotliwości i sposobu pozbawiania się odpadów komunalnych i nieczystości ciekłych z terenu nieruchomości oraz z terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

4. Innych wymagań wynikających z wojewódzkiego planu gospodarki odpadami.

5. Obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe, mających na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do wspólnego użytku.

6. Wymagań utrzymania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej, w tym także zakazu ich utrzymania na określonych obszarach lub w poszczególnych nieruchomościach.

7. Wyznaczenia obszarów podlegających obowiązkowej deratyzacji i terminów jej przeprowadzenia.

 

Na podstawie art. 4 ust. 1 ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, Rada Gminy uchwala regulamin utrzymania czystości i porządku po zasięgnięciu opinii Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego.

 Zgodnie z art. 4 ust. 3 w/w ustawy, Rada Gminy jest obowiązana dostosować Regulamin do wojewódzkiego planu gospodarki odpadami w terminie 6 miesięcy od dnia uchwalenia tego planu. Regulamin jest aktem prawa miejscowego.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

  
 

Uchwała w sprawie określenia terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi

Zgodnie z art. 6 lustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz.U. z 2012 poz. 391) Rada Gminy zobowiązana jest określić w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, termin, częstotliwość i trybuiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Akt ten w szczególności reguluje termin i częstotliwość oraz dostępne metody wnoszenia opłaty.
 

W celu zmniejszenia ilości wpłat, ustalono kwartalną częstotliwość wnoszenia opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

Stawki opłaty oraz sposób jej naliczania zostaną podane w uchwale w sprawie opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Natomiast wzór deklaracji, na podstawie którego opłata będzie naliczana, zostanie podany w uchwale w sprawie ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi zebranymi na terenie nieruchomości.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

Uchwała w sprawie podziału gminy na sektory odbierania odpadów komunalnych  

W myśl zapisów ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości porządku w gminach, w celu zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, rada gminy liczącej ponad 10 000 mieszkańców może podjąć uchwałę stanowiąca akt prawa miejscowego, o podziale obszaru gminy na sektory. Opierając się na powyższym zapisie postanowiono podzielić Miasto Krosno na dwa sektory, biorąc pod uwagę ustawowe kryteria, tj. liczbę mieszkańców, gęstość zaludnienia na danym terenie oraz możliwość obsługi wyznaczonego obszaru przez jednego przedsiębiorcę odbierającego odpady komunalne od właścicieli nieruchomości. Wydzielone sektory są zrównoważone pod względem ilości mieszkańców, co powoduje zbliżone ilości pod względem masy wytwarzanych odpadów komunalnych. Każdy z sektorów obejmuje wszystkie typy i rodzaje zabudowy, co powoduje wymuszenie posiadania przez przedsiębiorców podobnych wymagań technicznych do obsługi poszczególnych sektorów. Przedstawiony podział wprowadza większą konkurencję wśród potencjalnych firm, które zamierzają startować w przetargu na odbiór i zagospodarowanie odpadów. Przy podziale wykorzystano naturalny podział miasta na część zachodnia i cześć wschodnią. 

Granice sektorów i ich oznaczenia określa załącznik nr 1 do uchwały.
 
W związku z powyższym zasadne jest stworzenie sektorów w przedstawionej formie i podjęcie niniejszej uchwały.
 
Głosowanie:
jednogłośnie „za”
 
 
Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami  komunalnymi

W związku z wejściem w życie z dniem 1 stycznia 2012 r. nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, od dnia 1 lipca 2013 r. będzie funkcjonował nowy system gospodarowania odpadami komunalnymi w gminach, polegający na przejęciu przez gminę obowiązku organizacji odbioru odpadów komunalnych. Przejęcie przez gminę obowiązku organizacji odbioru odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy następuje z mocy prawa – stosownie do art. 6 c ust. 1 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Zgodnie z art. 6 k cytowanej ustawy, Rada Miasta, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, dokona wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustali stawkę tej opłaty. Natomiast art. 6 j ustawy określa sposób naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na nieruchomościach, na których zamieszkują mieszkańcy. Opłata ta stanowi iloczyn stawki opłaty oraz:

 

1) liczby mieszkańców zamieszkujących daną nieruchomość, lub

2) ilości zużytej wody z danej nieruchomości, lub

3) powierzchni lokalu mieszkalnego.

 

Oprócz wyżej wymienionych podstaw do naliczania przedmiotowej opłaty, Rada Gminy może uchwalić jedną stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi od gospodarstwa domowego.

 

Zgodnie z zapisami ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, gmina zobowiązana jest do przyjęcia jednej, z proponowanych czterech, metody naliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, kierując się szeroko rozumianym interesem społecznym. Nadrzędnym celem wyboru jest możliwie najmniejsze obciążanie mieszkańców kosztami systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, przy jednoczesnym zorganizowaniu optymalnie sprawnego i szczelnego systemu. Zarówno metoda ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami od gospodarstwa domowego, jak i od zamieszkałej powierzchni, w żaden sposób nie odzwierciedlają ilości odpadów wytwarzanych przez osoby zamieszkujące nieruchomości. Wybór tych metod może spowodować obciążenie relatywnie wysokimi kosztami wielu niezamożnych mieszkańców miasta. Obie metody są niezgodne z założeniem „zanieczyszczający płaci”.

 

Metoda naliczania opłaty według zużycia wody w lokalach mieszkalnych jest w porównaniu do metody od ilości osób zamieszkujących daną nieruchomość bardziej ryzykowna, ze względu na ryzyko zaniżania zużycia wody, celem zmniejszenia opłaty za odpady. Istotną wadą takiego rozwiązania jest także fakt, że ilość zużywanej na obszarze danej nieruchomości nie odzwierciedla faktycznej ilości odpadów wytwarzanych przez osoby zamieszkujące tą nieruchomość.

 

W odróżnieniu do powyżej wspomnianych rozwiązań, metoda naliczania opłaty wg ilości mieszkańców jest jak najbardziej zgodna z wyżej przytoczoną zasadą „zanieczyszczający płaci”, jest również społecznie sprawiedliwa.

 
Głosowanie:
jednogłośnie „za”
 
 

Uchwała w sprawie określenia szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów

Na podstawie art. 6c ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391), gminy są obowiązane do zorganizowania odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy.
 

W celu wywiązania się z nowych obowiązków Rada Gminy powinna przyjąć szereg uchwał, w tym uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

 

W zamian za uiszczoną przez właścicieli nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi Gmina Krosno świadczyć będzie usługi odbierania następujących odpadów komunalnych zebranych na nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy:

1) odpadów komunalnych zmieszanych,

2) odpadów ze szkła, papieru, metali, opakowań wielomateriałowych, tworzyw sztucznych.

 

Odebranie odpadów od właścicieli nieruchomości w ramach jednej stałej opłaty pozwoli w znaczny sposób ograniczyć ilość odpadów zagospodarowywanych w niedozwolony sposób, szkodliwy tak dla zdrowia ludzi, jak i dla środowiska naturalnego.

 

W/w uchwała stanowi akt prawa miejscowego i jest podstawą dalszych działań mających na celu wprowadzenie nowego systemu gospodarowania odpadami komunalnymi w mieście Krośnie. Jest też bezpośrednio związana z uchwałami: w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki tej opłaty, w sprawie terminu, częstotliwości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, składanej przez właściciela nieruchomości.

Biorąc powyższe pod uwagę, uchwalenie niniejszej uchwały jest uzasadnione.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

  
 

Uchwała w sprawie wniesienia wkładu niepieniężnego (aportu) do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Krośnie Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością i objęcia udziałów

Uchwała dotyczy nieodpłatnego przekazania na rzecz Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o. w Krośnie nowo wybudowanej sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej oraz dokumentacji projektowej na budowę uzbrojenia j.w.

 

Opracowana dokumentacja projektowa na budowę sieci wodociągowej i kanalizacji sanitarnej przekazywana jest celem jej realizacji.

 

Wybudowana sieć wodociągowa i kanalizacja sanitarna przekazywana jest w celu jej bieżącego utrzymania w sprawności technicznej oraz podpisywania umów za dostawę wody i odbiór ścieków.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

Uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości

Lokal mieszkalny nr 26 usytuowany na parterze w budynku wielorodzinnym przy ul. Naftowej 12, który znajduje się w ciągu pieszym tej ulicy. Najemcą przedmiotowego lokalu od 1992 r. jest Pan Stanisław Uliasz. Do chwili obecnej żaden ze sprzedanych lokali mieszkalnych w budynku przy ul. Naftowej 12 nie zmienił przeznaczenia z funkcji mieszkalnej na funkcję użytkową.

Zmiana funkcji lokalu mieszkalnego na inną przed upływem 5 lat skutkuje koniecznością zwrotu udzielonej bonifikaty.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
 
Uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości

Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna numerem 2124 o pow. 11 m2, objęta KW 82737 stanowi własność Gminy Krosno na podstawie decyzji komunalizacyjnej Wojewody. Plan zagospodarowania przestrzennego obejmujący przedmiotową nieruchomość utracił ważność z dniem 1 stycznia 2003 r. Obecnie sposób zagospodarowania można określić w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Położona jest przy ul. Białobrzeskiej w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi . Wniosek o nabycie przedmiotowej działki złożył właściciel nieruchomości przyległej – Bogdan Zajdel.

Ponieważ działka ta nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, w związku z tym spełnia wymogi określone w art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami zezwalające na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, z przeznaczeniem na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej dlatego też zasadnym jest   przeznaczenie jej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej. 

Sprzedaż przez Gminę Krosno prawa własności w/w nieruchomości może nastąpić w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w trybie bezprzetargowym, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
 
Uchwała w sprawie sprzedaży nieruchomości

Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna , obręb ewidencyjny Krościenko Niżne numerem 26 o pow. 1202 m2położona przy ul. Okrzei, objęta KW 69332 , stanowi własność Gminy Krosno na podstawie decyzji komunalizacyjnej Wojewody.

Plan zagospodarowania przestrzennego obejmujący przedmiotową nieruchomość utracił ważność z dniem 1 stycznia 2003r. Obecnie sposób zagospodarowania można określić w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu.

O nabycie części działki numer 26 wystąpił właściciel przyległej nieruchomości oznaczonej numerem 25/2 – Bartłomiej Baran.

Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami, sprzedaż tej nieruchomości może nastąpić w trybie przetargu zorganizowanego na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

  
 

Uchwała w sprawie nabycia nieruchomości

Działka oznaczona numerem 64/3 o pow. 0,0200 ha , położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Turaszówka stanowi własność Stanisława Janika.

Działka ta znajduje się w pasie drogowym ulicy Rzeszowskiej – drogi wojewódzkiej.

W związku z powyższym Gmina Krosno działkę tę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości za cenę ustaloną na podstawie operatu szacunkowego opracowanego przez rzeczoznawcę majątkowego.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie zamiany nieruchomości

Nieruchomości oznaczone jako działki o nr nr : 2762/15 o pow. 0,0048 ha i 2762/16 o pow. 0,0038 ha położone w Krośnie – obręb Śródmieście stanowią własność Gminy Krosno, a ¼ część nieruchomości oznaczonej numerem 2761 o pow. 0,0340 ha położonej w Krośnie – obręb Śródmieście jest własnością Marii Rygiel.

Według Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna „Śródmieście XIV” wyżej wymienione działki leżą w obszarach oznaczonych symbolem :

A) działki o nr nr : 2762/15 i 2762/16 :

 - 1.KDD 3 – teren drogi publicznej klasy D ( dojazdowa ),

B) działka nr 2761 :

- 1.KDP 1 – teren ciągu pieszego,

- 1.Z 1 – teren. Zieleni.

Zamiana wyżej wymienionych nieruchomości zostanie wykonana w trybie i na zasadach określonych przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm. ). W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości będzie dopłata, której wysokość będzie równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

  
 

Uchwała w sprawie zamiany nieruchomości

Nieruchomość oznaczona jako działka nr 1737/2 o pow. 0,0051 ha położona w Krośnie – obręb Białobrzegi stanowi własność Gminy Krosno, a nieruchomość oznaczona numerem 2616/3 o pow. 0,0039 ha położona w Krośnie – obręb Białobrzegi jest własnością Teresy i Kazimierza Krasowskich.

 Wyżej wymienione działki leżą w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.

 Zamiana wyżej wymienionych nieruchomości zostanie wykonana w trybie i na zasadach określonych przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami ( Dz. U. z 2010 r. Nr 102, poz. 651 z późn. zm. ). W przypadku nierównej wartości zamienianych nieruchomości będzie dopłata, której wysokość będzie równa różnicy wartości zamienianych nieruchomości.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy
 Działka nr 1649 o pow. 0,0843 ha w części o pow. 0,0184 ha objęta księgą wieczystą nr KS1K/00064418/2, położona jest przy ul. Traugutta w Krośnie, obręb ewidencyjny Śródmieście, stanowi własność Gminy Krosno.

W Planie Zagospodarowania Przestrzennego „ ŚRÓDMIEŚCIE IX ” przedmiotowa działka zlokalizowana jest w obszarze oznaczonym symbolem 13.KDW – droga wewnętrzna. Przedstawiona w uchwale nieruchomość była dotychczas dzierżawiona na podstawie umów zawieranych na czas oznaczony.

Dotychczasowy dzierżawca – Państwo Teresa i Edward Kubit wystąpili z wnioskiem o przedłużenie okresu dzierżawy (są dzierżawcą od 2004 r.). Dzierżawiona działka wykorzystywana jest na cele rolne – ogródek działkowy, przydomowy bez możliwości ogrodzenia i nasadzeń drzew.

Zgodnie z treścią art.18 ust.2 pkt 9 lit.”a” ustawy o samorządzie gminnym zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony wymaga zgody rady gminy, jak również gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy

Działka nr 139/15 o pow. 0,3823 ha objęta księgą wieczystą nr KS1K/00013323/7, położona jest przy ul. Drzymały w Krośnie, obręb ewidencyjny Białobrzegi, stanowi własność Gminy Krosno.

Planu Zagospodarowania Przestrzennego – brak. W Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego przedmiotowa działka zlokalizowana jest w obszarze urządzeń infrastruktury technicznej i częściowo w terenach upraw rolnych. Przedstawiona w uchwale nieruchomość była dotychczas dzierżawiona na podstawie umów zawieranych na czas oznaczony.

Dotychczasowy dzierżawca – Pan Józef Guzik prowadzący Ośrodek Szkolenia Kierowców wystąpił z wnioskiem o przedłużenie okresu dzierżawy (jest dzierżawcą od 2009 r.). Dzierżawiona część działki wykorzystywana jest na cele szkoleniowe – plac manewrowy do nauki jazdy.

Zgodnie z treścią art.18 ust.2 pkt 9 lit.”a” ustawy o samorządzie gminnym zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony wymaga zgody rady gminy, jak również gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy

Działka nr 1052 o pow. 0,1407 ha objęta księgą wieczystą nr KS1K/00064650/0, położona jest przy ul. Baczyńskiego w Krośnie, obręb ewidencyjny Polanka, stanowi własność Gminy Krosno.

W Planie Zagospodarowania Przestrzennego „ POLANKA IV ” przedmiotowa działka zlokalizowana jest w obszarze oznaczonym symbolem 1.MN1 – zabudowa mieszkaniowa jednorodzinna. Przedstawiona w uchwale nieruchomość była dotychczas dzierżawiona na podstawie umów zawieranych na czas oznaczony.

Dotychczasowy dzierżawca – Pani Janina Leń wystąpiła z wnioskiem o przedłużenie okresu dzierżawy (jest dzierżawcą od 1979 r.). Dzierżawiona działka wykorzystywana jest na cele rolne o pow. o,1887 ha, cele składowe 0,0020 ha.

Zgodnie z treścią art.18 ust.2 pkt 9 lit.”a” ustawy o samorządzie gminnym zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony wymaga zgody rady gminy, jak również gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 
Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy

Działka nr 2193 o pow. 0,1026 ha, położona jest przy ul. Ślączka w Krośnie, obręb ewidencyjny Krościenko Niżne, będąca we władaniu Gminy Krosno.

Planu Zagospodarowania Przestrzennego – brak.

Według Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego przedmiotowa działka zlokalizowana jest w terenach upraw rolnych i zalewowych. Przedstawiona w uchwale nieruchomość była dotychczas dzierżawiona na podstawie umów zawieranych na czas oznaczony.

Dotychczasowy dzierżawca – Pan Andrzej Smaroń wystąpił z wnioskiem o przedłużenie okresu dzierżawy (jest dzierżawcą od 1987 r.). Dzierżawiona działka wykorzystywana jest na cele rolne.

Zgodnie z treścią art.18 ust.2 pkt 9 lit.”a” ustawy o samorządzie gminnym zawarcie umowy dzierżawy na czas nieoznaczony wymaga zgody rady gminy, jak również gdy po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat strony zawierają kolejne umowy, których przedmiotem jest ta sama nieruchomość.

 

Głosowanie:
jednogłośnie „za”

 
 

Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na czas nieoznaczony

Działka nr 622 o pow. 0,0699 ha w części o pow. 0,0025 ha zabudowana kioskiem tymczasowym typu ”YUGO”, który nie stanowi własności Gminy Krosno, objęta księgą wieczystą

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie