Na XXXIX Sesji Rady Miasta podjęto uchwały z zakresu gospodarki nieruchomościami, gospodarki budżetowej i edukacji. Przyjęto także uchwałę pozwalająca mieszkańcom uzyskać 4 tys zł dotacji na budowę przyłączy kanalizacyjnych. Zobacz nad czym jeszcze debatowali krośnieńscy Radni.
Sprawozdanie z realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2012 r.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Informacja Prezydenta Miasta o realicacji Programu Profilaktyki i Promocji Zdrowia za 2012 r.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Informacja o stanie zabytków w Krośnie w odniesieniu do "Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami miasta Krosna" suma dotacji i w jakiej wysokości dla poszczególnych podmiotów.
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Krosna z kontroli działalności Prezydenta w zakresie wydatkowania środków miasta na promocję miasta za lata 2009 - 2011 (wraz z podjęciem stosownej uchwały)
pobierz Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta
Komisja Rewizyjna Rady Miasta Krosna, zgodnie z planem pracy na 2012 r. dokonała kompleksowej kontroli działalności Prezydenta w zakresie
Z przeprowadzonej kontroli sporządzono protokół pokontrolny, który został przedstawiony kontrolowanemu, tj. Prezydentowi Miasta Krosna.
Do przedstawionego protokołu zawierającego wnioski i zalecenia pokontrolne kontrolowany nie wniósł uwag, ani zastrzeżeń.
W związku z powyższym członkowie Komisji opracowali projekt uchwały zawierający następujące wnioski i zalecenia pokontrolne :
Wnioski pokontrolne :
2. Określić kwotę jaka w całości z budżetu miasta zostaje wydatkowana na promocję miasta.
3. Przygotować spójny kalendarz imprez kulturalnych i sportowych w mieście organizowanych przez różne instytucje i organizacje.
4. Rozważyć możliwość wydawania miejskiego informatora, który w formie bezpłatnej przekazywany byłby obywatelom.
5. Kontynuować organizację „Dni Krosna” jako imprezy promującej Miasto (15-16 czerwca).
1. Informacja o finansowaniu wkładki „Kurier Samorządowy” ze środków Miasta winna być umieszczona w nagłówku, pod tytułem wkładki, a wielkość czcionki powinna być zbliżona do wielkości tytułu.
2. We wkładce finansowanej z budżetu Miasta należy umieszczać jedynie informacje dotyczące Prezydenta, pracy Urzędu i ewentualnie jednostek mu podległych.
3. Wprowadzić założenia przyjęte w opracowanej „Wielowymiarowej analizie wizerunkowej – Miasto Krosno”.
4. Na bieżąco aktualizować i umieszczać ważne informacje dotyczące miasta na stronie internetowej „www.krosno.pl”.
5. Wzmocnić współpracę w ramach „Podkarpackiego Trójmiasta”.
6. Środki na promocję miasta Krosna przedstawiać jako odrębna pozycja w budżecie miasta z podziałem na poszczególne zadania.
7. Podjąć działania w celu rozpowszechniania wydawnictw o mieście Krośnie w księgarniach i punktach sprzedaży na terenie miasta.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 2 w Krośnie wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 im. Stanisława Szpetnara w Krośnie
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 3 w Krośnie
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji Technikum Uzupełniającego Nr 4 w Krośnie wchodzącego w skład Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 3 im. Stanisława Staszica w Krośnie
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji Technikum dla dorosłych w Krośnie wchodzącego w skład Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Pawła z Krosna w Krośnie
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla dorosłych w Krośnie wchodzącej w skład Centrum Kształcenia Ustawicznego im. Pawła z Krosna w Krośnie
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
W związku z reformą strukturalną szkolnictwa i zmianami w ustawie o systemie oświaty niezbędne są zmiany w sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych w mieście Krośnie. Z dniem 31 sierpnia 2013 r. likwiduje się trzy technika uzupełniające dla młodzieży, technikum dla dorosłych i zasadniczą szkołę zawodową dla dorosłych.
Zgodnie z art. 59 ust.1, 2 i 6 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz.U. 2004, Nr 256, poz 2572 z późn. zm.) szkoła publiczna może zostać zlikwidowana z końcem roku szkolnego przez organ prowadzący szkołę, który co najmniej na 6 miesięcy przed terminem likwidacji jest obowiązany zawiadomić o zamiarze likwidacji szkoły, rodziców uczniów (słuchaczy) i właściwego kuratora oświaty przy czym likwidacja wymaga także opinii organu sprawującego nadzór pedagogiczny.
W dniu 30 listopada 2012 r. na XXXV sesji, Rada Miasta Krosna podjęła uchwałę dotyczącą zamiaru przekształcenia w/w szkół. Wcześniej projekt uchwały intencyjnej zostały zaopiniowane pozytywnie przez związki zawodowe: NSZZ „Solidarność” Pracowników Wychowania i Oświaty w Krośnie oraz Związek Nauczycielstwa Polskiego Oddział Krosno.
Prezydent Miasta Krosna pismem znak: E.033.2.4.2012.I z dnia 4 grudnia 2012 r. przekazał Podkarpackiemu Kuratorowi Oświaty uchwałę intencyjną i wystąpił z wnioskiem o opinię w sprawie likwidacji szkół.
Pismem znak: WSP.542.220.2012 z dnia 21 grudnia 2012 r. Podkarpacki Kurator Oświaty wyraził pozytywną opinię w sprawie likwidacji z dniem 31 sierpnia 2013 r. Technikum Uzupełniającego Nr 2, Technikum Uzupełniającego Nr 3, Technikum Uzupełniającego Nr 4, Technikum dla dorosłych oraz Zasadniczej Szkoły Zawodowej dla dorosłych.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego "KROŚCIENKO IV/04" ul. Sikorskiego
1. Rada Miasta Krosna na podstawie art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym w dniu 27 stycznia 2012 r. podjęła uchwałę Nr XXIV/363/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego.
2. Na terenie objętym opracowaniem obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego, uchwalonego uchwałą Nr XLIV/870/06 Rady Miasta Krosna z dnia 30 stycznia 2006 r., ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego Nr 17 poz. 253 z dnia 15 marca 2006 r.
3. Miasto Krosno posiada Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna (przyjęte uchwałą Nr XXXVII/834/98 Rady Miejskiej w Krośnie z dnia 15 czerwca 1998r. zmienione uchwałami Rady Miasta Krosna Nr LIII/1001/06 z dnia 26 lipca 2006r. oraz Nr LVII/1045/10 z dnia 29 marca 2010r.).
4. Projekt zmiany planu został sporządzony zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
II. Tryb formalno – prawny sporządzenia zmiany planu „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego
1. Po podjęciu przez Radę Miasta Krosna uchwały Nr XXIV/363/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego, Prezydent Miasta Krosna, jako organ wykonawczy kolejno:
1) ogłosił w prasie miejscowej, przez obwieszczenie na tablicach ogłoszeń i na stronie internetowej o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków do zmiany planu, w terminie nie krótszym niż 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia,
2) zawiadomił na piśmie o podjęciu uchwały instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania projektu zmiany planu,
3) sporządził projekt zmiany planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko rozpatrując złożone wnioski i uwzględniając ustalenia Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna,
4) uzyskał opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Krośnie,
5) przekazał projekt zmiany planu właściwym organom i instytucjom do uzgodnień oraz zaopiniowania,
6) uzyskał odpowiednie uzgodnienia i opinie,
7) dwukrotnie wyłożył projekt zmiany planu do publicznego wglądu oraz przeprowadził dyskusję publiczną nad przyjętymi w zmianie planu rozwiązaniami.
2. Stawka procentowa, na podstawie której nalicza się opłatę z tytułu wzrostu wartości nieruchomości została ustalona w wysokości 30 %.
3. Przed przystąpieniem do sporządzenia zmiany planu miejscowego zostało sporządzone opracowanie ekofizjograficzne.
Uchwalenie zmiany planu umożliwi przede wszystkim racjonalne zagospodarowanie terenu usługowego, którego dotychczasowe zainwestowanie uniemożliwiała wyznaczona linia zabudowy.
Prezydent Miasta wykonał powierzone zadanie w sposób zgodny z procedurą sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawartą w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (tekst jedn. Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.).
W związku z powyższym rekomenduje Radzie Miasta projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego do uchwalenia.
Lista nieuwzględnionych uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany planu
Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 5 września 2012 r. do 26 września 2012 r. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbyła się w dniu 26 września 2012 r. Termin składania uwag upłynął z dniem 10 października 2012 r.
Wpłynęła uwaga dotycząca przesunięcia linii zabudowy na odl. 6 m od krawędzi jezdni. Prezydent Miasta Krosna w całości uwzględnił uwagę i ponownie wyłożył projekt zmiany planu.
Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Krościenko IV/04” ul. Sikorskiego wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został ponownie wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 12 grudnia 2012 r. do 2 stycznia 2013 r. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbyła się w dniu 28 grudnia 2012 r. Termin składania uwag upłynął z dniem 16 stycznia 2013 r.
Do ponownie wyłożonego projektu nie wpłynęły uwagi.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta w sprawie zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna "TURASZÓWKA II"
Działając na podstawie art. 17 pkt 14 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.) Prezydent Miasta Krosna przedstawia Radzie Miasta Krosna do uchwalenia projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „TURASZÓWKA II”
1. Rada Miasta Krosna na podstawie art. 18 ust 2 pkt 15 ustawy o samorządzie gminnym w dniu 27 stycznia 2012 r. podjęła uchwałę Nr XXIV/364/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Turaszówka II”.
2. Na terenie objętym opracowaniem obowiązują ustalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego „Turaszówka II”, uchwalonego uchwałą Nr XXVIII/658/2001 Rady Miasta Krosna z dnia 31 stycznia 2001 r., ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego Nr 55 poz. 908 z dnia 19 lipca 2001 r.
3. Miasto Krosno posiada Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna (przyjęte uchwałą Nr XXXVII/834/98 Rady Miejskiej w Krośnie z dnia 15 czerwca 1998r. zmienione uchwałami Rady Miasta Krosna Nr LIII/1001/06 z dnia 26 lipca 2006r. oraz Nr LVII/1045/10 z dnia 29 marca 2010 r.).
4. Projekt zmiany planu został sporządzony zgodnie z ustawą z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie wymaganego zakresu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego.
II. Tryb formalno – prawny sporządzenia zmiany planu „Turaszówka II”
1. Po podjęciu przez Radę Miasta Krosna uchwały Nr XXIV/364/12 w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Turaszówka II”, Prezydent Miasta Krosna, jako organ wykonawczy kolejno:
1) ogłosił w prasie miejscowej, przez obwieszczenie na tablicach ogłoszeń i na stronie internetowej o przystąpieniu do sporządzenia zmiany planu, określając formę, miejsce i termin składania wniosków do zmiany planu, w terminie nie krótszym niż 21 dni od daty ukazania się ogłoszenia,
2) zawiadomił na piśmie o podjęciu uchwały instytucje i organy właściwe do uzgadniania i opiniowania projektu zmiany planu,
3) sporządził projekt zmiany planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko rozpatrując złożone wnioski i uwzględniając ustalenia Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna,
4) uzyskał opinię Miejskiej Komisji Urbanistyczno-Architektonicznej w Krośnie,
5) przekazał projekt zmiany planu właściwym organom i instytucjom do uzgodnień oraz zaopiniowania,
6) uzyskał odpowiednie uzgodnienia i opinie,
7) dwukrotnie wyłożył projekt zmiany planu do publicznego wglądu oraz przeprowadził dyskusję publiczną nad przyjętymi w zmianie planu rozwiązaniami.
2. Stawka procentowa, na podstawie której nalicza się opłatę z tytułu wzrostu wartości nieruchomości została ustalona w wysokości 30 %.
3. Przed przystąpieniem do sporządzenia zmiany planu miejscowego zostało sporządzone opracowanie ekofizjograficzne.
Uchwalenie zmiany planu umożliwi zagospodarowanie terenów mieszkaniowo - usługowych, których zainwestowanie uniemożliwiała dotychczas strefa techniczna zlikwidowanego gazociągu wysokoprężnego. Ustalone w zmianie planu tereny mieszkaniowo – usługowe stanowią uzupełnienie obecnie funkcjonujących terenów budowlanych. Przewidziano dla nich kontynuację funkcji w nawiązaniu do pozostałej części obszaru objętego planem „Turaszówka II”. Nowe tereny budowlane wyznaczone w zmianie planu łączą się w ramach tej samej działki gruntu (niekiedy już zainwestowanej działki budowlanej) z terenami budowlanymi wyznaczonymi w planie z 2001 r. – z tego powodu obsługę nowych terenów budowlanych w infrastrukturę techniczną należy rozpatrywać wraz z istniejącymi terenami budowlanymi.
Prezydent Miasta wykonał powierzone zadanie w sposób zgodny z procedurą sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego zawartą w art. 17 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r. poz. 647 z późn. zm.).
W związku z powyższym rekomenduje Radzie Miasta projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „TURASZÓWKA II” do uchwalenia.
Lista nieuwzględnionych uwag wniesionych do wyłożonego do publicznego wglądu projektu zmiany planu
Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „TURASZÓWKA II” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 5 września 2012 r. do 26 września 2012 r. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbyła się w dniu 26 września 2012 r. Termin składania uwag upłynął z dniem 10 października 2012 r.
Wpłynęła uwaga dotycząca umożliwienia realizacji usług i przesunięcia linii zabudowy w sąsiedztwie ul. Bema. Prezydent Miasta Krosna w całości uwzględnił uwagę i ponownie wyłożył projekt zmiany planu.
Projekt zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „TURASZÓWKA II” wraz z prognozą oddziaływania na środowisko został ponownie wyłożony do publicznego wglądu w dniach od 12 grudnia 2012 r. do 2 stycznia 2013 r. Dyskusja publiczna nad rozwiązaniami przyjętymi w projekcie odbyła się w dniu 28 grudnia 2012 r. Termin składania uwag upłynął z dniem 16 stycznia 2013 r.
Do ponownie wyłożonego projektu nie wpłynęły uwagi.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zasad udzielania osobom fizycznym dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy przyłączeń kanalizacyjnych
Pomoc Gminy skierowana będzie do osób fizycznych posiadających tytuł prawny do dysponowania nieruchomością położoną na terenie Gminy Krosno, na której będzie realizowane dotowane przedsięwzięcie.
W celu uproszczenia zasad rozliczenia kosztów ponoszonych przez wnioskodawców, dla obliczenia kwoty dotacji przyjęto rozwiązanie polegające na ustaleniu maksymalnej kwoty dotacji w wysokości 4000 zł brutto oraz maksymalnej kwoty za wybudowanie 1 mb przyłącza kanalizacji sanitarnej w wysokości 175 zł brutto.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych (droga wewnętrzna od skrzyżowania z ulicą Lotników, do ogrodzenia Lotniczych Zakładów Produkcyjno- Naprawczych „Aero-Kros” Sp. z o.o)
Za: 19
Przeciw:-
Wstrzymało się:1
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych w 2013 roku i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na te zadania
Zadania, które powinien realizować powiat ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych, określa art. 35 a ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r. (Dz. U. z 2011 r. Nr 127 poz. 721 z późn. zm ). Ustawa ta w art. 35 a ust. 3 daje uprawnienia Radzie Miasta na prawach powiatu dotyczące określania zadań, na które przeznacza środki finansowe PFRON.
Ogółem na rok 2013 Miasto Krosno dysponuje kwotą 1 125 487 zł (w tym zobowiązania dotyczące finansowania kosztów działania warsztatów terapii zajęciowej w kwocie 665 820 zł). W związku z tym na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych z wyłączeniem w/w zobowiązań pozostaje do podziału na 2013 r. kwota 459 667 zł.
Projekt podziału środków na 2013 r. w powyższej wersji wynika z analizy realizacji zadań dotyczących rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych na przestrzeni ostatnich kilku lat. Projekt zakłada również możliwość dokonywania przesunięć środków PFRON pomiędzy poszczególnymi zadaniami w terminie późniejszym (w zależności od zainteresowania osób niepełnosprawnych, pracodawców i organizacji pozarządowych dofinansowaniem do poszczególnych zadań) w sposób umożliwiający pełne wykorzystanie przyznanych środków w roku 2013.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 2575 o pow. 0,1278 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowi współwłasność : Małgorzaty Knapik, Agnieszki Nowak. Andrzeja Nowak, Haliny Nowak, Ignaca Nowaka, Janiny Nowak i Macieja Nowaka.
Działka ta leży w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działkę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 2562 o pow. 0,5173 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowi własność Anny Lorenc.
Działka ta leży w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działkę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 2176/2 o pow. 0,1558 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowi własność Andrzeja Kątny.
Działka ta leży w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działkę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 2172/1 o pow. 0,1170 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowi współwłasność Gminy Krosno i Ireny Stefanik po połowie.
Działka ta leży w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działkę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 2458 o pow. 0,2137 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowi własność Krystyny i Bronisława Serafin.
Działka ta leży w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działkę nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działki o nr nr : 2172/2 o pow. 0,0547 ha i 2173/2 o pow. 0,0134 ha, położone w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Białobrzegi stanowią własność Anny i Jana Hebzda.
Działki te leżą w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno wyżej wymienione działki nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę składowiska odpadów, za cenę wynegocjowaną wynoszącą 5,00 zł za metr kwadratowy powierzchni.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka nr 266/8 o pow. 0,1493 ha, położona w Krośnie w obrębie ewidencyjnym Suchodół stanowi własność Andrzeja Nowaka.
Według Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna „SUCHODÓŁ IX” działka ta leży w obszarze o symbolu :
- 6.KDD – droga publiczna dojazdowa,
1.KDGp – teren drogi publicznej o klasie drogi głównej o ruchu przyspieszonym.
Gmina Krosno wyżej wymienioną działki nabywa do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na rozbudowę drogi - ulicy Bieszczadzkiej za cenę wynoszącą 54 002,00 zł .
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna , obręb ewidencyjny Krościenko Niżne numerem 2502/4 o pow. 197 m2 położona przy ul. Łąkowej , objęta KW 69332 , stanowi własność Gminy Krosno na podstawie umowy notarialnej..
Plan zagospodarowania przestrzennego dla przedmiotowej nieruchomości utracił ważność z dniem 1 stycznia 2003r. Obecnie sposób zagospodarowania można określić w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Zgodnie z projektem zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna nieruchomość ta położona będzie w kompleksie terenów zieleni. Nabyciem działki zainteresowany jest właściciel przyległych nieruchomości Jan Luśnia, który zamierza wykorzystać ją na urządzenie miejsc postojowych przy prowadzonym rezerwacie przyrody. Ponieważ działka ta nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, w związku z tym spełnia wymogi określone w art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami zezwalające na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, z przeznaczeniem na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej dlatego też zasadnym jest przeznaczenie jej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej.
Sprzedaż przez Gminę Krosno prawa własności w/w nieruchomości może nastąpić w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w trybie bezprzetargowym, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna , obręb ewidencyjny Białobrzegi numerem 2314 o pow. 559 m2 położona przy ul. Białobrzeskiej , objęta KW 36941 , stanowi własność Gminy Krosno na podstawie decyzji komunalizacyjnej Wojewody.
Plan zagospodarowania przestrzennego dla przedmiotowej nieruchomości utracił ważność z dniem 1 stycznia 2003r. Obecnie sposób zagospodarowania można określić w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Zgodnie z projektem zmiany Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna nieruchomość ta położona będzie w kompleksie terenów zieleni.
Nabyciem nieruchomości zainteresowany jest Pan Bogdan Zajdel.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami, sprzedaż tej nieruchomości może nastąpić w trybie przetargu zorganizowanego na zasadach określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 14 września 2004r w sprawie sposobu i trybu przeprowadzania przetargów oraz rokowań na zbycie nieruchomości, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna , obręb ewidencyjny Krościenko Niżne numerem 318/3 o pow. 170 m2 położona przy ul. Zagórzej , objęta KW 69332 , stanowi własność Gminy Krosno na podstawie decyzji komunalizacyjnej Wojewody.
Plan zagospodarowania przestrzennego dla przedmiotowej nieruchomości utracił ważność z dniem 1 stycznia 2003r. Obecnie sposób zagospodarowania można określić w decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu. Nabyciem działki zainteresowani są właściciele przyległej nieruchomości oznaczonej numerem 317 Jadwiga i Marian Erd. Ponieważ działka ta nie może zostać zagospodarowana jako odrębna nieruchomość, w związku z tym spełnia wymogi określone w art. 37 ust. 2 pkt 6 ustawy o gospodarce nieruchomościami zezwalające na sprzedaż w trybie bezprzetargowym, z przeznaczeniem na poprawę warunków zagospodarowania nieruchomości przyległej dlatego też zasadnym jest przeznaczenie jej do sprzedaży w drodze bezprzetargowej na rzecz wnioskodawców. Właściciele pozostałych przyległych nieruchomości nie wyrazili zainteresowania jej nabyciem..
Sprzedaż przez Gminę Krosno prawa własności w/w nieruchomości może nastąpić w trybie przepisów ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r. o gospodarce nieruchomościami w trybie bezprzetargowym, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na czas nieoznaczony
Pobierz projekty wraz z uzasadnieniem
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie udzielenia pomocy finansowej Województwu Podkarpackiemu
Wyraża się zgodę na udzielenie pomocy finansowej Województwu Podkarpackiemu w wysokości 30.000 zł z przeznaczeniem na wydanie katalogu „Dokumenty królewskie dla miasta Krosna” przez Muzeum Podkarpackie. Katalog prezentujący spuściznę dziejową miasta Krosna wydany będzie przy dofinansowaniu ze środków Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego a Muzeum przekaże na rzecz miasta 120 sztuk tego wydawnictwa prezentującego unikatową kolekcję 52 dokumentów królewskich z okresu XIV-XVIII wieku.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zarządzenia poboru podatku rolnego, podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso oraz wyznaczenia terminu płatności dla inkasentów
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna zmieniająca uchwałę w sprawie podatku od nieruchomości
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna zmieniająca uchwałę w sprawie opłaty od posiadania psów
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zarządzenia poboru opłaty skarbowej w drodze inkasa, określenia inkasenta i wysokości wynagrodzenia za inkaso oraz wyznaczenia terminu płatności dla inkasenta
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna zmieniająca uchwałę w sprawie opłaty targowej
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uzasadnienie do w/w uchwal podatkowych:
Zgodnie z art.6 ust.12, art.19 pkt 2 ustawy z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i oplatach lokalnych (Dz.U. z 2010r. Nr 96, poz. 613 z późn.zm.), art. 6b ustawy z dnia 15 listopada 19984 r. o podatku rolnym (Dz.U. z 2006 r. Nr 136, poz.969 z późn.zm.), art.6 ust.8 ustawy z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym (Dz.U. Nr 200, poz.1682 z późn.zm.) oraz art.8 ust.2 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012 r. poz.1282 zpóźn.zm.) rada gminy może zarządzić pobór podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego - od osób fizycznych, opłaty targowej, opłaty od posiadania psów, opłaty skarbowej w drodze inkasa oraz wyznaczyć inkasentów i określić wysokość wynagrodzenia za inkaso.
Stosownymi uchwałami Rada Miasta Krosna zarządziła pobór podatku od nieruchomości, podatku rolnego, podatku leśnego, opłaty od posiadania psów, opłaty targowej, opłaty skarbowej w drodze inkasa, wyznaczyła inkasentów oraz wysokość wynagrodzenia za inkaso.
Art.47 § 4a ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz.U. z 2012 r. poz.749 z późn.zm.) stanowi, że terminem płatności dla inkasentów jest dzień następujący po ostatnim dniu, w którym zgodnie z przepisami prawa podatkowego, wpłata podatku powinna nastąpić, chyba, że organ stanowiący właściwej jednostki samorządu terytorialnego wyznaczył termin późniejszy.
Rada gminy posiada z mocy wskazanego przepisu ustawy delegację do ustalenia terminu późniejszego na wpłatę podatku niż po ostatnim dniu, w którym - zgodnie z przepisami prawa podatkowego – wpłata powinna nastąpić.
Regionalna Izba Obrachunkowa w Rzeszowie w wyniku przeprowadzonej kompleksowej kontroli gospodarki finansowej Miasta Krosna w roku 2012, zaleciła by późniejsze terminy płatności dla inkasentów wyznaczała Rada Miasta Krosna w drodze uchwały (dotychczas terminy płatności dla inkasentów były wyznaczane w umowach zawartych z inkasentami).
Inkasenci pobierają podatek od nieruchomości, rolny i leśny do ostatniego dnia terminu płatności danej raty podatku (15 marca, 15 maja, 15 września i 15 listopada), opłatę od posiadania psów - bez wezwania - na terenie Gminy Krosno do 31 marca każdego roku kalendarzowego albo w ciągu jednego miesiąca od daty nabycia psa, opłatę targową w dniu dokonywania sprzedaży na targowiskach oraz opłatę skarbową z chwilą powstania obowiązku jej zapłaty (tj. z chwilą dokonania zgłoszenia lub złożenia wniosku o dokonanie czynności urzędowej, złożenia wniosku o wydanie zaświadczenia, o wydanie zezwolenia - pozwolenia, koncesji, bądź złożenia dokumentu w organie administracji publicznej, sądzie itp.) i tak zainkasowane kwoty zobowiązani są wpłacać na rachunek organu podatkowego w dniu następnym.
Termin płatności dla inkasentów może być jednak wydłużony w drodze uchwały rady gminy.
Z delegacji zawartej w art.47 § 4a Ordynacji podatkowej skorzystano przy opracowaniu projektów 5 uchwał i wyznaczono następujące terminy płatności dla inkasentów:
1) w 2 uchwałach zmieniających: uchwałę w sprawie podatku od nieruchomości, uchwałę w sprawie opłaty od posiadania psów oraz w uchwale w sprawie zarządzenia poboru podatku rolnego , podatku leśnego od osób fizycznych w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso, wyznaczenia terminu płatności dla inkasentów – do pięciu dni następujących po dniu, w którym zgodnie z przepisami prawa podatkowego wpłata podatku, opłaty powinna nastąpić,
2) w uchwale zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty targowej:
a) do dnia 10 każdego miesiąca, za okres pierwszych 10 dni miesiąca,
b) do dnia 20 każdego miesiąca , za okres następnych 10 dni danego miesiąca,
c) do ostatniego dnia każdego miesiąca, za okres pozostałych dni miesiąca.
Jeżeli wyznaczony termin wpłaty przypada w sobotę lub dzień ustawowo wolny od pracy, wpłaty te należy dokonywać w pierwszym dniu roboczym następującym po wyznaczonym terminie,
3) w uchwale zmieniającej uchwałę w sprawie opłaty skarbowej:
a) do dnia 20 każdego miesiąca, za okres pierwszych 14 dni miesiąca,
b) do 5 dnia roboczego następnego miesiąca, za okres pozostałych dnimiesiąca.
1. Zakup 92 komputerów wraz z oprogramowaniem (60 komputerów dla grupy docelowej i 32 komputery jako działanie koordynacyjne związane ze szkoleniem tej grupy).
2. Zakup 60 urządzeń dostępowych do odbioru Internetu szerokopasmowego wraz z dostawą dla grupy docelowej, do której zalicza się:
a. młodzież z terenu miasta Krosna z bardzo dobrymi wynikami w nauce,
b. mieszkańcy miasta Krosna z grupy wiekowej 50+,
c. mieszkańcy miasta Krosna będący w trudnej sytuacji materialnej, uprawnieni do korzystania ze świadczeń w ramach systemu pomocy społecznej,
d. osoby niepełnosprawne ze znacznym lub umiarkowanym stopnień niepełnosprawności lub z orzeczeniem równoważnym.
3. Pokrycie opłat abonamentowych z tytułu korzystania z Internetu szerokopasmowego osób z grupy docelowej projektu.
5. Ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego.
6. Szkolenia komputerowe dla 60 osób objętych projektem.
Realizacja powyższych działań przyczyni się do zmniejszenia ilości osób zagrożonych wykluczeniem cyfrowym w mieście Krośnie oraz dzięki dostępowi do bezpiecznego Internetu szerokopasmowego poprawi jakość życia osobom niepełnosprawnym umożliwiając im dostęp do wielu aplikacji, jak np. e-Urząd.
Planowane dofinansowanie projektu wyniesie 100% wartości wydatków kwalifikowalnych projektu.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Krosno, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów.
Z dniem 1 marca 2011 r. weszła w życie ustawa z dnia 16 grudnia 2010r. o publicznym transporcie zbiorowym (Dz. U. z 2011r. Nr 5, poz.13 z późn. zm.) Zapis art. 15 ust.1 pkt. 6 tej ustawy nakłada na właściwy organ danej jednostki samorządu terytorialnego obowiązek określenia przystanków komunikacyjnych i dworców, których właścicielem lub zarządzającym jest jednostka samorządu terytorialnego, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów.
W przyjętej uchwale, zastępującej uchwałę Nr X/139/11 Rady Miasta Krosna z dnia 25 marca 2011 r. w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Krosno, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów, zmieniona uchwałą Nr XIII/183/11 Rady Miasta Krosna z dnia 27 maja 2011 r. oraz uchwałą Nr XX/266/11 Rady Miasta Krosna z dnia 28 października 2011 r., zostały określone w §1 ust. 1 przystanki komunikacyjne, z których mogą korzystać operatorzy publicznego transportu zbiorowego oraz przewoźnicy, posiadający zezwolenie na prowadzenie przewozów regularnych w krajowym transporcie drogowym osób.
Przystanki, które znalazły się w §1 ust. 2 do przedmiotowej uchwały, są udostępnione wyłącznie dla operatorów publicznego transportu zbiorowego dla Miasta Krosna. Przystanki te nie są udostępnione przewoźnikom wykonującym przewozy regularne w krajowym transporcie drogowym osób, m. in. ze względu na to, iż są zlokalizowane w okolicach najbardziej zatłoczonych skrzyżowań i ciągów ulicznych a zaobserwowana w ostatnich latach tendencja wzrostowa przewoźników zatrzymujących na nich swoje pojazdy, przyczyniła się do tworzenia zatorów ulicznych. Często bowiem dochodzi do sytuacji kiedy pojazd przewoźnika oczekuje na wjazd w zatokę autobusową, blokując ruch uliczny w mieście.
Kolejnym powodem do udostępnienia istniejących przystanków komunikacyjnych określonych w §1 ust. 2 uchwały – wyłącznie operatorom, są liczne przypadki nie stosowania się przez przewoźników do zasad korzystania z przystanków (zatrzymywanie się pojazdów na przystankach niezgodnie z rozkładem jazdy będącym załącznikiem do uzyskanego zezwolenia, postój pojazdu na przystanku w związku z inkasowaniem należności za przejazd, oczekiwaniem na pasażerów oraz dokonywaniem innych czynności i przerw na przystankach).
Przystanki komunikacyjne wymienione w §1 ust. 2 uchwały, a udostępnione przewoźnikom przed jej wejściem w życie, udostępnia się do czasu wygaśnięcia zezwolenia wydanego zgodnie z ustawą z dnia 6 września 2001 r. transporcie drogowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 125, poz. 874 z późn. zm.) jednak nie dłużej niż do dnia 31 grudnia 2016 r. Uchwała zatem nie narusza praw nabytych.
Przyjęcie uchwały służy poprawie warunków ruchu pojazdów na ulicach Krosna, co przyczyni się do poprawy poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, zwłaszcza poprzez niepogarszanie przepustowości ulic w okresach największego natężenia ruchu w okolicach węzłów komunikacyjnych przystanków. Rozwiązanie takie stworzy możliwości poprawy punktualności kursowania autobusów komunikacji miejskiej.
Uzasadnione zatem staje się uchwalenie uchwały.
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie wkładów do spółki Centrum Dziedzictwa Szkła
Wyraża się zgodę na wniesienie wkładów do spółki CDS w wysokości 400.000 zł i objęcie przez Gminę udziałów w tej wysokości.
W ramach projektu współfinansowanego ze środków EFRR powstał taras widokowy, który Spółka ze środków własnych wyposażyła w szklane stoliki oraz krzesła. Z uwagi na brak zadaszenia taras jest sezonowym elementem oferty CDS. Dlatego też Spółka zamierza wykonać zadaszenie, dzięki któremu oprócz funkcji rekreacyjnej, możliwa będzie całoroczna organizacja warsztatów i imprez kulturalnych. Spółka uzyskała już wytyczne Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków w zakresie planowanej inwestycji i rozpisała konkurs na zagospodarowanie tarasu wstępnie szacując jej koszt na 100.000 zł.
Dla wzbogacenia oferty turystycznej CDS planuje także wykonanie adaptacji pomieszczeń piwnic pod dawną halą targową na potrzeby lokalu gastronomicznego, który planuje się wydzierżawić podmiotowi zewnętrznemu. Koszt tej inwestycji szacuje się na około 300.000 zł.
W związku z powyższym wyraża się zgodę na przekazanie wkładów w wysokości 400.000 zł na planowane inwestycje.
Za: 15
Przeciw: 5
Wstrzymało się: 1
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok
a/ 50.000 zł – z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i GW na zadanie Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych w Krośnie – MZS Nr 3,
b/ 45.000 zł - z Powiatowego Urzędu Pracy jako refundacja świadczeń wypłacanych osobom bezrobotnym, które zatrudnione zostaną w ramach prac społeczno-użytecznych.
Plan wydatków budżetowych zwiększa się o 7.914.000 zł, w tym:
a/ 6.000.000 zł - na zadanie Rozbudowa ul. Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok w Krośnie (gmina ubiegać się będzie o dofinansowanie tego zadania ze środków rezerwy subwencji ogólnej będących w dyspozycji Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej),
b/ 1.500.000 zł – na Rozbudowę cmentarza komunalnego przy ul. Wyszyńskiego (przesunięcie środków z 2014r. i 2015 r. w związku z ustaleniem nowego harmonogramu rzeczowo-finansowego),
c/ 400.000 zł – na wniesienie wkładów do spółki Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie. Ze środków tych Spółka planuje urządzenie tarasu widokowego, w tym zadaszenie oraz urządzenie kawiarni,
d/ 64.000 zł – na organizację prac społeczno-użytecznych (z czego 45.000 zł będzie zrefundowane przez PUP),
e/ 50.000 zł – na Kompleksową termomodernizacje obiektów oświatowych w Krośnie – MZS Nr 3.
Ponadto wprowadza się wolne środki z 2012 r. w wysokości 11.202.151 zł, z których 8.959.842 zł przeznacza się na zwiększenie wydatków budżetowych (uwzględnione w projekcie uchwały i autopoprawkach) a kwotę 2.242.309 zł na zmniejszenie przychodów z kredytów i pożyczek. W wyniku proponowanych zmian w budżecie wystąpi deficyt w wysokości 6.268.276 zł a planowane zadłużenie miasta zmniejszy się do kwoty 106.109.235 zł.
2.Plan wydatków budżetowych 279 505 977 zł
4. Planowane na koniec 2013 r. zadłużenie z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, w tym z tytułu zobowiązań factoringowych 106 109 235 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 38,83% (limit ustawowy 60%)
5.Planowane spłaty z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami od kredytów pożyczek oraz potencjalnych spłat wynikających z udzielonych poręczeń: 26 152 195 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 9,57% (limit ustawowy 15%)
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krosna
Dokonuje się zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, w tym:
1/ w załączniku Nr 2 tj. Wykazie Przedsięwzięć Wieloletnich - w związku z:
a/ ustaleniem nowego przedsięwzięcia wieloletniego pn. „Rozbudowa ul.Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok w Krośnie” i ustaleniem wydatków w latach 2013 – 2014 w łącznej wysokości 12.000.000 zł,
b/ korektą kwot planowanych na przeds