912934489.jpg
28.08.2013

XLVI sesja Rady Miasta Krosna - zobacz podjęte uchwały

Podczas dzisiejszej (28.08) sesji Rady Miasta została zaprezentowana informacja o działalności krośnieńskiego szpitala i na temat realizacji Strategii Rozwoju Miasta. Radni podjęli także decyzje w sprawach z zakresu gospodarki nieruchomościami. Zobacz nad czym jeszcze głosowali krośnieńscy Radni podczas XLVI Sesji Rady Miasta.

 

Informacja na temat działalności Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego im. Jana Pawła II w Krośnie
Pobierz plik (PDF)

 

 

Informacja na temat realizacji Strategii Rozwoju Miasta Krosna za 2012 r.
Pobierz plik (PDF)

 
 

Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą „Centrum Integracji Społecznej w Krośnie” oraz przeznaczenia mienia znajdującego się w użytkowaniu zakładu.

 

Zgodnie z art. 12 pkt 8, lit. i ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym do wyłącznej właściwości Rady należy: tworzenie, przekształcanie i likwidacja jednostek organizacyjnych oraz wyposażenia ich w majątek. Natomiast na mocy art. 16 ust. 1 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego tworzy, łączy, przekształca w inną formę organizacyjno-prawną i likwiduje samorządowy zakład budżetowy. Likwidując samorządowy zakład budżetowy organ jednostki samorządu terytorialnego określa przeznaczenie mienia znajdującego się w użytkowaniu tego zakładu. Należności i zobowiązania likwidowanego samorządowego zakładu budżetowego przejmuje organ, który podjął decyzję o likwidacji.

 

Po wnikliwej analizie możliwości finansowych Gminy Krosno w zakresie dofinansowania funkcjonowania samorządowego zakładu budżetowego Centrum Integracji Społecznej w Krośnie stwierdzono konieczność wprowadzenia zmian w założeniach dotyczących utworzenia i funkcjonowania CIS w Krośnie. W celu zmniejszenia kosztów funkcjonowania Centrum Integracji Społecznej, i możliwości finansowania ze środków Gminy działalności, zachodzi konieczność zmiany formuły funkcjonowania CIS z samorządowego zakładu budżetowego na jednostkę budżetową.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 

Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie utworzenia samorządowej jednostki budżetowej pod nazwą „Centrum Integracji Społecznej w Krośnie” i nadania jej statutu

 

Zgodnie z ustawą z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym, ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych Gmina Krosno ma możliwość utworzenia instytucji ekonomii społecznej, jaką jest Centrum Integracji Społecznej, w formie samorządowej jednostki budżetowej. Tego typu jednostka spełnia bardzo ważną funkcję w systemie polityki społecznej i poprzez realizację swoich zadań stanowi uzupełnienie działań jednostek pomocy społecznej, urzędów pracy i ośrodków terapii uzależnień oraz organizacji pozarządowych. Centrum aktywizuje zawodowo osoby długotrwale bezrobotne, dotknięte zjawiskiem wykluczenia społecznego.

 

Do osób wykluczonych społecznie zalicza się m.in. bezdomnych, realizujących programy wychodzenia z bezdomności, uzależnionych od alkoholu lub narkotyków po zakończeniu programów psychoterapeutycznych, chorych psychicznie lub niepełno-sprawnych. Osoby te ze względu na swoją sytuację życiową nie są w stanie własnym staraniem zaspokoić podstawowych potrzeb życiowych, pozostając niejednokrotnie w stanie ubóstwa, co skutkuje nie tylko pogorszeniem się ich statusu społecznego, ale wywołuje również znaczące zaburzenia w ich funkcjonowaniu społecznym i rodzinnym.

 

Działalność Centrum Integracji Społecznej umożliwia włączenie osób wykluczonych społecznie w proces reintegracji zawodowej i społecznej; pozwala przyzwyczaić ich i zmotywować do pracy, zwalczyć nawyki, powstałe w wyniku długotrwałego pozostawania bez zatrudnienia i w trudnej sytuacji życiowej oraz odpowiednio wzmocnić się psychologicznie i nabrać przekonania, że mogą sami prawidłowo kształtować swoje życie i relacje z innymi ludźmi. CIS ma przede wszystkim charakter edukacyjny – to głównie szkolenia i warsztaty zawodowe, jednym z elementów programu edukacyjnego może być jednak działalność wytwórcza, handlowa, usługowa lub rolnicza jego uczestników.

 

Osoby zainteresowane uczestnictwem w zajęciach, oferowanych przez Centrum Integracji Społecznej kierowane są do niego przez Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie w Krośnie, po przeprowadzeniu wywiadu środowiskowego, mającego na celu potwierdzenie występowania zjawiska wykluczenia społecznego w przypadku kandydata.

 

Okres uczestnictwa w zajęciach trwa około 12 miesięcy, z możliwością przedłużenia o kolejne 6 w szczególnie uzasadnionych przypadkach. Przez ten okres czasu uczestnik pobiera tzw. świadczenie integracyjne, wypłacane przez Powiatowy Urząd Pracy w Krośnie w wysokości 50 % zasiłku dla bezrobotnych przez pierwszy, próbny miesiąc, a następnie w wysokości 100 % zasiłku – nie jest to jego wynagrodzenie w myśl prawa pracy, więc uczestnik CIS nadal figuruje jako osoba bezrobotna, otrzymuje jednak pomoc i odpowiednią zachętę, aby rozwijać się i poszukiwać samodzielnie lub z pomocą kadry CIS nowych możliwości na rynku pracy.

 

Zgodnie z uchwałą Nr XXXIII/541/12 Rady Miasta Krosna z dnia 26 września 2012 r. utworzono samorządowy zakład budżetowy pod nazwą „Centrum Integracji społecznej”. Jako termin rozpoczęcia działalności statutowej określono dzień 1 grudnia 2013 r. Podyktowane to było możliwością pozyskania środków zewnętrznych, na pierwsze wyposażenie i funkcjonowanie CIS. W dniu 14 maja 2013 r. Marszałek Województwa Podkarpackiego ogłosił otwarty konkurs na dofinansowanie dotyczące pierwszego wyposażenia CIS. Z zapisów ogłoszenia wynika, że podstawowym warunkiem przyznania dofinansowania było utrzymanie realizacji projektu przez okres 5 lat, a środki z dotacji mogły być przeznaczone na adaptację pomieszczeń przeznaczonych na reintegrację społeczną uczestników CIS oraz wydatkowanie ich w okresie do 30 listopada br. Nie przeznaczono środków na bieżąca działalność CIS, co powodowało, że miasto zobowiązane było z własnych środków finansować działalność centrum ponad wysokość środków wypracowanych przez uczestników. Po wnikliwej analizie możliwości finansowych Gminy Krosno w zakresie dofinansowania funkcjonowania Centrum Integracji Społecznej w Krośnie stwierdzono konieczność wprowadzenia zmian w założeniach dotyczących utworzenia i funkcjonowania CIS w Krośnie.

 

Gmina Krosno dysponuje pomieszczeniami na parterze budynku przy ul. Grodzkiej 10 w Krośnie, które jako część Centrum Wspierania Organizacji Pozarządowych, przystosowane do korzystania przez osoby niepełnosprawne. W związku z faktem, że w godzinach popołudniowych przebywają tam członkowie organizacji, pomieszczenia te mogą zostać przeznaczone w godzinach 8.00 – 16.00 na potrzeby działalności Centrum Integracji Społecznej w Krośnie.

 

Biorąc pod uwagę nową siedzibę, nie jest możliwe zorganizowanie i utworzenie CIS dla 20 uczestników, jak pierwotnie zakładano, a jedynie dla 5 uczestników (w tym 3 osób długotrwale bezrobotnych i 2 osób niepełnosprawnych) w ramach jednego warsztatu remontowo – porządkowego. Deklaracje zleceń na wykonywanie określonych prac w ramach warsztatu nie ulegają tym samym zmianie.

 

W przypadku rozwinięcia się działalności Centrum, pozyskania listy rezerwowej kolejnych osób spełniających warunki określone w ustawie o zatrudnieniu socjalnym, chętnych do uczestnictwa w reintegracji zawodowej i społecznej, oraz ugruntowania pozycji CIS w kontekście pozyskiwanych zleceń i współpracujących z jednostką instytucji i pracodawców, istnieje możliwość rozszerzenia działalności Centrum o kolejny warsztat, nie wcześniej jednak niż po zakończeniu okresu jednego pełnego roku kalendarzowego swojej działalności.

 

Z tego najkorzystniejszym rozwiązaniem będzie utworzenie samorządowej jednostki budżetowej pod nazwą Centrum Integracji Społecznej, co da możliwość finansowania ze środków Gminy działalności Centrum. Wypracowane przez uczestników środki finansowe natomiast będą odprowadzane na rachunek Gminy.

 

Uczestnictwo w Centrum daje szerokie pole dla dalszej aktywności zawodowej: absolwenci CIS mogą zakładać spółdzielnie socjalne, starając się wypełniać istniejące na rynku nisze, z nowo nabytymi kwalifikacjami ubiegać się o pracę na otwartym rynku pracy lub też zostać u pracodawców, u których wykonywali poprzez CIS zlecenia w ramach praktyk lub stażu, na zasadzie zatrudnienia wspieranego (Powiatowy Urząd Pracy może refundować wtedy pracodawcy przez 12 miesięcy część wynagrodzenia absolwenta i składek na ubezpieczenia społeczne).

 

Funkcjonowanie Centrum Integracji Społecznej wymaga nawiązania ścisłej współpracy różnych instytucji i przedsiębiorców, pozwala na zawiązanie partnerstwa lokalnego, w którym Centra są naturalnym sprzymierzeńcem z jednej strony pomocy społecznej, ponieważ zajmują się jej podopiecznymi (a jednym z podstawowych celów pomocy społecznej są nie tylko funkcje opiekuńcze, ale także pomoc w usamodzielnieniu się i reintegracji ze środowiskiem), zaś z drugiej – sprzymierzeńcem urzędów pracy, ponieważ przygotowują ich najtrudniejszych klientów do funkcjonowania na rynku pracy. Społeczności lokalnej oferują nie tylko kadrę, wyposażoną w potrzebne na rynku kwalifikacje, ale przede wszystkim osoby, które po odzyskaniu godności i wiary w siebie i własne możliwości są w stanie samodzielnie funkcjonować społecznie i zawodowo.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 

Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wysokości i zasad ustalenia dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie miasta Krosna

 

Zgodnie z art. 60 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 podmioty prowadzące żłobki i kluby dziecięce (osoby fizyczne, osoby prawne i jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej) mogą otrzymywać na każde dziecko objęte opieką dotację celową z budżetu Gminy. Wysokość i zasady ustalania dotacji celowej, określa Rada Miasta w drodze uchwały.

 

W związku z powyższym Rada Miasta Krosna podjęła uchwałę Nr XXXI/469/12 z dnia 29 czerwca 2012 r. w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie miasta Krosna.

 

Regionalna Izba Obrachunkowa w Rzeszowie uchwałą Nr XVI/3586/2012 z dnia 31 lipca 2012 r. stwierdziła nieważność postanowień zawartych w § 1 ust. 1 oraz § 1 ust. 2 przedmiotowej uchwały w zakresie w jakim stanowią ograniczenia przyznania dotacji na każde dziecko zameldowane w Krośnie.

 

W związku z powyższym Rada Miasta Krosna w dniu 30 listopada 2012 r. podjęła uchwałę zmieniającą uchwałę w sprawie wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki i kluby dziecięce na terenie miasta Krosna.

 

Zgodnie z ustawą z dnia 4 marca 2011 r. o zmianie ustawy o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych oraz niektórych innych ustaw jednostki samorządu terytorialnego zobowiązane są do ogłaszania tekstów jednolitych znowelizowanych aktów normatywnych nie rzadziej niż raz na 12 miesięcy.

 

W związku z powyższym podjęcie niniejszej uchwały jest w pełni zasadne.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 
 

Uchwała Rady Miasta Krosna zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia wysokości opłaty za świadczenia udzielane przez Żłobek Miejski w Krośnie

 

Zgodnie z art. 58 ustawy z dnia 4 lutego 2011 r. o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3 (Dz. U. Nr 45, poz. 235 z późn.zm.), wysokość opłaty za pobyt dziecka z Żłobku Miejskim w Krośnie utworzonym przez Gminę ustala Rada Miasta Krosna w drodze uchwały. W dniu 27 maja 2011 r. Rada Miasta podjęła uchwałę, w której została określona wysokość opłaty w kwocie 230 zł miesięcznie za opiekę nad dzieckiem w wymiarze dziesięciu godzin dziennie. W roku 2013 w wyniku rewaloryzacji wysokość opłaty za świadczenia udzielane przez Żłobek Miejski w Krośnie wynosi 249 zł.

 

W związku z przyznaniem dotacji celowej w wysokości 525 000 zł w ramach Resortowego programu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 „Maluch 2013 – edycja 1” na zadanie pn. „Zapewnienie funkcjonowania miejsc opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 w roku 2013 utworzonych w latach 2011 – 2012 w Żłobku Miejskim w Krośnie”, na podstawie porozumienia Nr 2/M/2013 z dnia 9 lipca 2013 r. pomiędzy Wojewodą Podkarpackim a Gminą Krosno, biorąc pod uwagę zasadność realizacji powyższej uchwały celowe jest obniżenie w/w kwoty do 190 zł na miesiąc.\

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 

Uchwała Rady Miasta Krosna zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Krosno, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i  zasad korzystania z tych obiektów

 

W dniu 27 lutego 2013 r. Rada Miasta Krosna podjęła Uchwałę Nr XXXIX/804/13 w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Krosno, udostępnionych dla operatorów i przewoźników oraz warunków i zasad korzystania z tych obiektów.

 

Zmiana powyższej uchwały wynika z ustanowienia dodatkowych przystanków przy ul. Lotników i Mielczarskiego.

 

W §1 ust. 1 w/w uchwały w wykazie przystanków komunikacyjnych udostępnionych dla operatorów i przewoźników wprowadza się cztery nowe miejsca lokalizacji przystanków, które powstały na wniosek przewoźników i operatora publicznego transportu zbiorowego.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 
 

Uchwały Rady Miasta Krosna w zakresie gospodarki nieruchomościami.

w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na czas nieoznaczony - pobierz plik PDF
Głosowoanie:
jednogłośnie "za"
 

w sprawie sprzedaży nieruchomości
pobierz plik PDF (cz. 1)
Głosowanie:
19 "za" (Klub Samorządowy, PO, PiS)
1 "wstrzymało się" (Klub Samorządowy)

 

pobierz plik PDF (cz. 2)
pobierz plik PDF (cz. 3)
Głosowanie:
jednogłośnie "za"

 

w sprawie zamiany nieruchomości
pobierz plik PDF (cz. 1)
pobierz plik PDF (cz. 2)

Głosowanie:
jednogłośnie "za"
 

w sprawie nabycia nieruchomości - pobierz plik PDF

Głosowanie:
jednogłośnie "za"
 

 

Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Śródmieście IX”

 

Analiza zasadności przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna pn. „Śródmieście IX” i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Krosna – pobierz plik

 

Działając zgodnie z art. 14 ust. 4 w/w ustawy, wnioskuję do Rady Miasta Krosna o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna pn. „Śródmieście IX” (uchwalonego uchwałą Nr XXXV/615/08 Rady Miasta Krosna z dnia 28 listopada 2008 r., ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego Nr 101, część IV, poz. 2755 z dnia 17 grudnia 2008 r.), w części ustaleń dotyczących jednostek 36.ZKE – terenu zieleni krajobrazowo – ekologicznej i 25.MN – terenu zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz ustaleń tekstu planu.

 

Przedmiotem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Śródmieście IX”, będzie obszar o powierzchni ok. 3,2 ha położony wzdłuż potoku Lubatówka, pomiędzy drogą krajową nr 28, ulicą kard. S. Wyszyńskiego, a kościołem pw. Św. Piotra Apostoła i św. Jana z Dukli w Krośnie, oznaczony na załączniku graficznym linią koloru czerwonego.

 

Podjęcie przedstawionej w załączeniu uchwały umożliwi rozszerzenie terenu zabudowy mieszkaniowej na dotychczas niezainwestowane tereny położone ponad doliną potoku Lubatówka. Głównym celem zmiany jest przeznaczenie części terenu 36.ZKE pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z zapewnieniem jej prawidłowej obsługi komunikacyjnej. Wnioski o przeprowadzenie w/w zmiany składane były wielokrotnie przez właścicieli nieruchomości położonych w omawianym terenie.

 

W związku z powyższym, stosownie do art. 14 ust. 5 w/w ustawy, przedstawiam Radzie Miasta Krosna analizę dotyczącą zasadności przystąpienia do sporządzenia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań tej zmiany z ustaleniami zawartymi w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna i ustaleniami niezbędnego zakresu prac planistycznych.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 
 

Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Turaszówka II”

 

Analiza zasadności przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Turaszówka II” i stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań z ustaleniami Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego miasta Krosna – pobierz plik

 

Działając zgodnie z art. 14 ust. 4 w/w ustawy, wnioskuję do Rady Miasta Krosna o podjęcie uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Turaszówka II” (uchwalonego uchwałą Rady Miasta Krosna Nr XXVIII/658/2001 z dnia 31 stycznia 2001 r. ogłoszoną w Dzienniku Urzędowym Województwa Podkarpackiego Nr 55 poz. 908 z dnia 19 lipca 2001 r.), w części ustaleń dotyczących jednostek IT/ZI – terenu urządzeń infrastruktury technicznej, MU1 – terenów mieszkaniowo–usługowych, MU2 – terenów mieszkaniowo – usługowych w strefie niekorzystnego oddziaływania ul. Bema, MU3 – terenów mieszkaniowo-usługowych, MNj – terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej, MM – terenu zabudowy mieszkaniowej mieszanej, KGP – terenu komunikacji, droga krajowa nr 28 w liniach rozgraniczających, KR1 i KR2 – terenów komunikacji, ciągów pieszo-rowerowych.

 

Przedmiotem zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna „Turaszówka II”, będzie obszar o powierzchni ok. 7,7 ha położony po południowej stronie ul. Bema przy granicy miasta, oznaczony na załączniku graficznym do uchwały linią koloru czerwonego.

 

W planie wyznaczona została strefa techniczna gazociągu g300, który został przebudowany. W chwili obecnej strefa nie obowiązuje, a podjęcie przedstawionej w załączeniu uchwały umożliwi wprowadzenie zabudowy mieszkaniowej na tereny dotychczas niezainwestowane. Głównym celem zmiany jest przeznaczenie terenu infrastruktury technicznej, oznaczonego na rysunku planu symbolem IT/ZI, pod zabudowę mieszkaniową jednorodzinną z zapewnieniem jej prawidłowej obsługi komunikacyjnej. Wnioski o przeprowadzenie w/w zmiany składane były wielokrotnie przez właścicieli nieruchomości położonych w omawianym terenie.

 

W związku z powyższym, stosownie do art. 14 ust. 5 w/w ustawy, przedstawiam Radzie Miasta Krosna analizę dotyczącą zasadności przystąpienia do sporządzenia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego, stopnia zgodności przewidywanych rozwiązań tej zmiany z ustaleniami zawartymi w Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Miasta Krosna i ustaleniami niezbędnego zakresu prac planistycznych.

 
Głosowanie:
 jednogłośnie "za"
 

Uchwala Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na opracowanie zmian miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna pn. „Turaszówka II” i „Śródmieście IX”

 

Wyraża się zgodę na zaciągnięcie zobowiązania na ww. zadanie na 2014 r. w wysokości 19.926 zł. Środki te są niezbędne do podpisania umowy z wykonawcą.

 
Głosowanie
jednogłośnie "za"
 
 

Uchwala Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok

 

Dokonuje się zwiększeń planu dochodów budżetowych o 40.603 zł, co wynikać będzie z dokonania zwiększeń na kwotę 2.075.603 zł, w tym:

a/ 1.795.563 zł – z niewykorzystanych środków na realizację wydatków niewygasających z 2012 r.,

b/ 217.330 zł – z rezerwy subwencji oświatowej, w tym 130.000 zł na dofinansowanie remontów w celu likwidacji barier architektonicznych oraz 87.330 zł – na dofinansowanie wyposażenia w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne w pomieszczeniach nowowybudowanych obiektów szkół oraz pozyskanych w wyniku modernizacji lub adaptacji,

c/ 13.583 zł – z Narodowego i Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na usuwanie azbestu z terenu miasta Krosna,

d/ 14.127 zł – dochody uzyskane przez jednostki budżetowe, w tym m.in. z darowizn (DPS Nr 2), zwrotu wydatków (DPS Nr 2 – za leki i media, PM nr 5 – za koszty remontu) oraz z tytułu świadczonych usług (ZSP Nr 4 – za przeprowadzenie egzaminu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe),

 

oraz zmniejszeń na kwotę 2.035.000 zł, w tym 2.000.000 zł – środki europejskie na Kompleksową termomodernizację obiektów oświatowych – II LO, MZS nr 4 (w związku z nieuzyskaniem dofinansowania).

 

Ponadto przesuwa się kwotę 35.000 zł z Funduszu Rozwoju Kultury Fizycznej na zajęcia nauki pływania dzieci z klas I z rozdz.92605 (zmniejszenie) do rozdz.92695 (zwiększenie) dostosowując plan do faktycznie otrzymanych środków.

 

Plan wydatków zwiększa się o 40.603 zł, co wynikać będzie z dokonanych zwiększeń na kwotę 3.345.832 zł, w tym m.in.:

a/ 1.195.420 zł – na wykupy nieruchomości - wypłatę odszkodowań za grunty zajmowane pod rozbudowę drogi krajowej nr 28 w obrębie skrzyżowania z ulicą Wyszyńskiego i Grodzką (wypłaty rozpoczną się w IV kwartale a ustalenie ostatecznej kwoty będzie możliwe po wydaniu decyzji odszkodowawczych (ZRID) przez Podkarpacki Urząd Wojewódzki),

b/ 720.000 zł – Rozbudowa skrzyżowania ul.Okrzei z ul.Żółkiewskiego, z czego 384.411 zł finansowane będzie ze środków subwencji ogólnej (Ministerstwo Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej wyraziło zgodę na przesunięcie środków subwencji ogólnej otrzymanych na Rozbudowę ul.Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok, które w wyniku oszczędności poprzetargowych przekroczyłyby limit dofinansowania dla tego zadania). Zwiększenie planu umożliwi rozstrzygniecie przetargu i zrealizowanie inwestycji w bieżącym roku (wykreśla się środki planowane w WFP na 2014 r.),

c/ 458.669 zł – Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych – II LO, MZS Nr 4 (ze środków wycofanych jako wkład własny Gminy w projekcie),

d/ 330.000 zł – na remonty bieżące dróg, w tym remont kładki na ul.Fredry oraz remont chodników przy ul.Grodzkiej, Lewakowskiego i Naftowej,

e/ 217.330 zł – środki z subwencji oświatowej, które skierowane zostały: na likwidację barier architektonicznych – do MZSzOI i ZSP Nr 1, na doposażenie w sprzęt szkolny i pomoce dydaktyczne – do MZS Nr 8, ZSO, ZSP 6 i SOSW,

f/ 120.000 zł – zwiększenie dotacji podmiotowej dla Regionalnego Centrum Kultur Pogranicza. Instytucja pozyskała środki z EFRR na projekt pn. Spotkania kobiet Pogranicza „natchnienia – inspiracje – kreacje”, który będzie realizowany do 2014 r. a całkowite koszty to 240 tys. zł. Jest to projekt refundacyjny dlatego też konieczne jest zabezpieczenie środków finansowych na jego realizację. Proponuje się zaliczkowe przekazanie 120.000 zł do RCKP a po całkowitym rozliczeniu projektu i refundacji wydatków w 2015 r. dotacja podmiotowa dla instytucji pomniejszona będzie o tę kwotę,

g/ 91.672 zł – Przebudowa ul.Traugutta (”starej”) w Krośnie – zabezpieczenie środków do wdrożenia procedury przetargowej (zadanie wprowadzono do WPF z łączną kwotą 440.000 zł, w tym w 2013 r. – 190.000 zł),

h/ 50.000 zł – Krośnieński Inkubator Technologiczny – na opracowanie dokumentacji do wniosku aplikacyjnego o dofinansowanie ze środków EFRR,

i/ 25.000 zł – dla SOSW na wykonanie remontu pomieszczeń łazienkowych w budynku internatu (środki przesuwa się z wydatków Wydziału Edukacji),

j/ 13.583 zł – na usuwanie wyrobów zawierających azbest środki z NiWFOŚiGW),

k/ 13.163 zł – na promocję miasta, w tym druk mapki Miasto Szkła (z niewykorzystanych na ten cel wydatków niewygasających),

l/ 9.706 zł – na wydatki DPS Nr 2, w tym zakup leków i media (finansowane ze zwrotu wydatków),

m/ 5.850 zł – zwiększenie dotacji na dofinansowanie kosztu pobytu dziecka w Żłobku Niepublicznym „Mali odkrywcy” (zwiększenie liczy dzieci),

n/ 5.000 zł – Utwardzenie terenu przy ul.Piastowskiej w Krośnie – przy bloku Nr 10. Zadanie utworzone na wniosek Zarządu Osiedla a pozostałe środki na jego realizację przesunięte zostaną z rezerwy celowej na Inwestycje w Dzielicach i Osiedlach,

o/ 5.000 zł – na konserwację i naprawę sprzętu komputerowego zakupionego w ramach projektu Zwiększenie dostępu do Internetu szansą wszechstronnego rozwoju mieszkańców miasta Krosna (utrzymanie trwałości projektu),

p/ 4.620 zł – dotacja do powiatu krośnieńskiego na utrzymanie dziecka z Krosna w rodzinie zastępczej (środki przesunięto z wypłaty świadczeń dla rodzin zastępczych),

r/ 4.500 zł – dotacja dla Samodzielnego Publicznego Pogotowia Ratunkowego na Doposażenie karetek w sprzęt do transportu dzieci (kwotę 4.170 zł przesuwa się z niewykorzystanej dotacji na zakup defibrylatora dla tej jednostki),

s/ 1.096 zł – zwiększenie dotacji dla Warsztatów Terapii Zajęciowej w związku ze zwiększeniem liczby uczestników z Krosna,

 
oraz zmniejszeń na kwotę 3.305.259 zł, w tym m.in.:

a/ 2.221.689 zł – Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych – II LO, MZS Nr 4. Z kwoty tej 458.669 zł zabezpieczone jako udział własny Gminy przesunięto na realizację tego zadania w zmniejszonym zakresie,

b/ 720.000 zł – Rozbudowa ul. Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok (oszczędności poprzetargowe),

c/ 100.000 zł – Rozbudowa ul. Polnej (środki w tej wysokości zabezpieczone zostały w WPF na 2014 r.),

d/ 91.672 zł – Przebudowa nawierzchni ulic: Sikorskiego, Chrobrego, Skłodowskiej, Baczyńskiego, Pużaka w Krośnie (oszczędności poprzetargowe),

e/ 10.000 zł – zmniejszenie dotacji celowej dla Muzeum Rzemiosła na zakup zegara wieżowego (w związku z wycofaniem się kontrahenta).

 

Po stronie zwiększeń jak i zmniejszeń ujęto też wydatki w związku z dokonaniem przesunięć wewnątrz klasyfikacji budżetowej, w tym:

- na naukę pływania uczniów klas I (udział FRKF i gminy),

- na dotację na zakup defibrylatora dla Samodzielnego Publicznego Pogotowania Ratunkowego.

 

Na wnioski kierowników jednostek oświatowych dokonuje się zmiany w planach Rachunków dochodów tych jednostek (zwiększenie planu dochodów i wydatków) oraz w planie zakładu budżetowego Zespół Krytych Pływalni w związku ze zwiększeniem wydatków na wynagrodzenia.

 

Po proponowanych zmian według stanu na 28 sierpnia br.

1. Plan dochodów budżetowych 293 172 918,34
2.Plan wydatków budżetowych 292 373 074,34
3.Planowana nadwyżka budżetu wynosi 799 844 zł
4. Planowane na koniec 2013 r. zadłużenie z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, w tym z tytułu zobowiązań factoringowych 123 041 114 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 41,97% (limit ustawowy 60%)
5.Planowane spłaty z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami od kredytów, pożyczek oraz potencjalnych spłat wynikających z udzielonych poręczeń: 26 036 195 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 8,88% (limit ustawowy 15%)
 
Głosowanie
14 "za" (Klub Samorządowy, PiS)
6 "wstrzymało się" (PO, PiS)
 
 

Uchwala Rady Miasta Krosna  w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krosna

Dokonuje się  zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, w tym::

1/ w załączniku Nr 2 tj. Wykazie Przedsięwzięć Wieloletnich - w związku z:

a) ustaleniem nowego przedsięwzięcia wieloletniego pn.: ”Rozbudowa ul.Prusa w Krośnie – budowa chodnika”. Łączne wydatki w latach 2013 – 2015 wyniosą 3.000.000 zł, w tym w 2013 r. – 200.000 zł. ”Rozbudowa ul. Polnej”. Łączne wydatki w latach 2013 – 2014 wyniosą 101.000 zł, w tym w 2013 r. – 1.000 zł. „Przebudowa ul. Traugutta („starej”) w Krośnie”. Łączne wydatki w latach 2013 – 2014 wyniosą 440.000 zł, w tym w 2013 r. – 190.000 zł.

b) skreśleniem z wykazu przedsięwzięć zadań pn.:

„Rozbudowa skrzyżowania ul. Okrzei z ul. Żółkiewskiego w Krośnie”. W związku z uzyskaniem dofinansowania zadania ze środków subwencji ogólnej w wysokości 384.411 zł możliwe jest zwiększenie środków w tegorocznym budżecie i zrealizowanie zadania do końca 2013 r., „Kompleksowa termomodernizacja obiektów oświatowych w Krośnie – II LO, MZS nr 4”. Zadanie nie uzyskało dofinansowania ze środków europejskich, w związku z tym zrealizowane będzie ze środków własnych w mniejszym niż planowano zakresie.

 

2/ w załączniku Nr 1 tj. prognozie wieloletnich budżetów wraz z prognozą kwoty długu w związku z:

a) wprowadzeniem zmian w uchwale budżetowej na 2013 rok, w tym dokonanych zarządzaniami Prezydenta oraz proponowanych uchwałą Rady Miasta z dnia 28 sierpnia br. w sprawie zmiany uchwały budżetowej - w zakresie planowanych dochodów i wydatków.

b) zmianami w załączniku Nr 2 do WPF w ramach przedsięwzięć wieloletnich.

Po dokonanych zmianach Wieloletnia Prognoza Finansowa Miasta Krosna, w tym prognoza długu na lata 2013 - 2023 otrzymuje brzmienie jak załącznik Nr 1 a Wykaz przedsięwzięć wieloletnich jak załącznik Nr 2.

 

Zmiany w Wykazie przedsięwzięć wieloletnich będą skutkować zmianą zakresu uprawnień dla Prezydenta do zaciągania zobowiązań związanych z ich realizacją.

 
Głosowanie
17 "za" (Klub Samorządowy, PO i PiS)
3 "wstrzymało się" (PiS)
 
 
Uchwały Rady Miasta Krosna w sprawie odmowy usunięcia naruszenia interesu prawnego
wraz z dokumentacją - pobierz plik PDF

Głosowanie:

12 "za" (Klub Samorządowy)
6 "wstrzymało się" (PO, PiS)
1 "przeciw" (PiS)
 
 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie