Podczas dzisiejszej Sesji Rady miasta większość uchwał została przyjęta jednogłośnie. Trzy uchwały zostały jednak zdjęte z porządku obrad, w tym, gorąco dyskutowana, uchwała o zakupie przez Miasto huty "jedynki". Argumentując wniosek o zdjęcie z porządku obrad Radni stwierdzili, że temat ten wymaga ich dokładniejszej analizy. Zobacz nad czym jeszcze debatowali krośnieńscy Radni.
Informacja Komendy Miejskiej Policji w Krośnie o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Krosna w 2012 r - pobierz
Informacja Państwowego Inspektoratu Weterynarii o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Krosna w 2012 r - pobierz
Informacja Państwowego Powiatowego Inspektoratu Sanitarnego - Ocena Stanu Sanitarnego Miasta Krosna - pobierz
Informacja Państwowej Straży Pożarnej o stanie bezpieczeństwa na terenie Krosna w 2012 r - pobierz
Informacja Straży Miejskiej w Krośnie o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego na terenie Krosna w 2012 r - pobierz
Sprawozdanie Zarządu z działalności Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej - Krośnieński Holding Komunalny - Sp. z o. o. - pobierz
Głosowanie:
jednogłośnie "za"
Sprawozdanie z działalności Miejskiej Komunikacji Samochodowej Sp. z o. o. za rok 2012 - pobierz
Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Krosna z kontroli działalności Prezydenta w zakresie środków wydatkowanych na utrzymanie zieleni miejskiej w latach 2010-2012 - pobierz
Głosowanie:
za: 17
wstrzymało się: 2 (PO)
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wniosków i zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli działalności Prezydenta w zakresie środków wydatkowanych na utrzymanie zieleni miejskiej w latach 2010 – 2012
Komisja Rewizyjna Rady Miasta Krosna, zgodnie z planem pracy na 2013 r. dokonała kompleksowej kontroli działalności Prezydenta w zakresie środków wydatkowanych na utrzymanie zieleni miejskiej w latach 2010 – 2012.
Z przeprowadzonej kontroli sporządzono protokół pokontrolny, który został przedstawiony kontrolowanemu, tj. Prezydentowi Miasta Krosna.
Do przedstawionego protokołu zawierającego wnioski i zalecenia pokontrolne kontrolowany wniósł dodatkowe wyjaśniania wskazane w piśmie znak : OK.0121.6.61.2013.B.
W związku z powyższym członkowie Komisji opracowali projekt uchwały zawierający następujące wnioski i zalecenia pokontrolne :
1. Nie zrealizowano wniosku sformułowanego w § 1 uchwały Nr L/927/09 Rady Miasta Krosna z dnia 27 listopada 2009 r. w sprawie wniosku i zaleceń pokontrolnych wynikających z kontroli działalności Prezydenta w zakresie celowości przyznawania i sposobu rozliczania środków finansowych na zadania z obszaru ochrony środowiska.
2. Brak koordynacji działań inwestycji drogowych i mieszkaniowych z działaniami realizowanymi przez Wydział dotyczącymi utrzymania zieleni miejskiej.
1. Opracować i przedstawić Radzie Miasta Krosna w terminie do 30 września 2013 r. strategie realizacji zadań w zakresie utrzymania zieleni miejskiej. Dokument ten powinien zawierać :
1) działania dotyczące kompleksowej poprawy stanu istniejących terenów zielonych,
2) zadania obejmujące zmianę i poprawę estetyki miasta w zakresie jego ukwiecenia.
2. Przy planowaniu budżetu miasta na kolejne lata utrzymać wskaźnik wydatków przeznaczonych na utrzymanie zieleni miejskiej.
3. Zintensyfikować bieżące działania zmierzające do poprawy estetyki ukwiecenia miasta.
wstrzymało się: 2 (PO)
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie rocznego sprawozdania z działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na działalność Warsztatu Terapii Zajęciowej przy Polskim Stowarzyszeniu na Rzecz Osób z Upośledzeniem Umysłowym Koło w Krośnie za 2012 r.
Zgodnie z § 21 ust. 1 i ust. 3 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2004 r. w sprawie warsztatów terapii zajęciowej (Dz. U. nr 63 poz. 587) Jednostka prowadząca Warsztat przedstawia roczne sprawozdanie z działalności rehabilitacyjnej i wykorzystania środków finansowych przez Warsztat Terapii Zajęciowej za rok 2012. Na podstawie przedłożonego sprawozdania powiat dokonuje oceny działalności Warsztatu. W roku 2012 zgodnie z art. 10b ust. 2 i ust. 6 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721 z późn. zm.) koszty działalności Warsztatu Terapii Zajęciowej były współfinansowane ze środków PFRON, Gminy Krosno (w tym powiatu krośnieńskiego) i PSOUU Koło w Krośnie. Dofinansowanie w 2012 r. ze środków PFRON kosztów działalności Warsztatu wynosiło 90 %, natomiast 10 % kosztów zostało pokryte z w/w źródeł finansowania. Wysokość środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przypadających według algorytmu w 2012 r. na zobowiązania dotyczące dofinansowania kosztów działania Warsztatu Terapii Zajęciowej dla 45 uczestników stanowiły kwotę 665.820,00 zł. Zgodnie z uchwałą Nr XXXVI/698/12 Rady Miasta Krosna z dnia 28 grudnia 2012 r. kwota środków PFRON została zwiększona o kwotę 13.099,83 zł. Zatem łączna kwota środków PFRON na działalność WTZ w roku 2012 wynosiła 678.919,83 zł. Ze środków Gminy Krosno, w tym powiatu krośnieńskiego została przekazana kwota dofinansowania działalności WTZ w 2012 r. w wysokości 73.980 zł, a ze środków własnych PSOUU Koło w Krośnie kwota 1.455,54 zł. Urząd Miasta Krosna przekazywał środki PFRON i Gminy Krosno na bieżącą działalność Warsztatu w 2012 r. PSOUU Koło w Krośnie w okresach kwartalnych przedstawiało informacje z wydatkowania środków PFRON i Gminy Krosno. Na podstawie przeprowadzonych kontroli w Warsztacie Terapii Zajęciowej przez przedstawicieli UM Krosna przyjęte zostały kwartalne rozliczenia środków, co stanowiło podstawę do przekazania środków PFRON i Gminy Krosno na kolejny okres działalności. W roku 2012 Warsztat Terapii Zajęciowej wydatkował łącznie kwotę 754.355,37 zł, tj. w podziale ze względu na źródła finansowania: 1) ze środków PFRON kwotę 678.919,83 zł ( udział procentowy 90 % ), 2) ze środków Gminy Krosno i PSOUU Koło w Krośnie kwotę 75.435,54 zł, w tym ze środków Gminy Krosno – kwotę 73.980 zł (w tym ze środków Powiatu Krośnieńskiego – kwotę 31.236 zł) i ze środków PSOUU Koło w Krośnie – kwotę – 1.455,54 zł, co stanowi 10 % udziału w partycypacji kosztów działalności WTZ.
W roku 2012 r. Warsztat realizował zadania w zakresie rehabilitacji społecznej i zawodowej, zmierzające do ogólnego rozwoju i poprawy sprawności, niezbędnych do prowadzenia przez osobę niepełnosprawną niezależnego, samodzielnego i aktywnego życia na miarę jej indywidualnych możliwości psychofizycznych. Realizacja zadań przez Warsztat odbywa się poprzez: 1) ogólne usprawnianie. 2) rozwijanie umiejętności, w tym wykonywania czynności życia codziennego oraz zaradności osobistej przy zastosowaniu różnych technik terapii zajęciowej, 3) przygotowanie do życia w środowisku społecznym w szczególności poprzez rozwój umiejętności planowania i komunikowania się, dokonywania wyborów, decydowania o swoich sprawach oraz rozwój innych umiejętności niezbędnych do niezależnego życia, a także poprawę kondycji psychicznej i fizycznej, 4) rozwijanie psychofizycznych sprawności niezbędnych w pracy, 5) rozwijanie podstawowych oraz specjalistycznych umiejętności zawodowych, umożliwiających podjęcie pracy w zakładzie aktywności zawodowej lub innej pracy zarobkowej, albo szkolenia zawodowego. Warsztat Terapii Zajęciowej w Krośnie prowadzi działalność terapeutyczną na rzecz osób niepełnosprawnych w szczególności z upośledzeniem umysłowym, odchyleniami i zaburzeniami rozwojowymi, wadami, kalectwem i innymi schorzeniami. Terapią zajęciową w 2012 r. Warsztat obejmował 45 uczestników. Prowadzone są następujące grupy terapii: 1) gospodarstwo domowe, 2) plastyka, 3) animacja społeczna, 4) ceramika, 5) witraż z wykorzystaniem technologii informatycznych, 6) stolarstwo, 7) ogrodnictwo, 8) przygotowanie do pracy, 9) inicjatyw twórczych. Zajęcia rehabilitacyjne obejmowały również następujące techniki: rehabilitację leczniczą (ogólno usprawniającą i indywidualną), terapię psychologiczną, terapię zdrowotną, zajęcia teatralne, rehabilitację zawodową i trening ekonomiczny. Zajęcia rehabilitacyjne są prowadzone w Warsztacie według indywidualnego programu przygotowanego dla każdego uczestnika przez Radę Programową Warsztatu. Czas trwania zajęć w warsztacie wynosił do 35 godzin tygodniowo i 7 godzin dziennie. Funkcjonowanie warsztatu terapii zajęciowej jest podstawową formą aktywności wspomagającej proces rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych niezdolnych do podjęcia pracy, w zakresie pozyskania lub przywracania umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia.
Na wniosek Prezydenta Uchwałę zdjęto z porządku obrad
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych w 2013 roku i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na te zadania.
Projekt zmiany podziału środków wynika z konieczności zabezpieczenia środków na realizację zwrotu kosztów wyposażenia stanowisk pracy dla osób niepełnosprawnych w 2013 r. i zakłada przemieszczenie środków w następujących zadaniach:
Planowane przemieszczenia środków pomiędzy zadaniami wynika z zainteresowania pracodawców tą forma pomocy. Aktualnie złożone zostały cztery wnioski o utworzenie nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych. Wnioskowana kwota wynikająca ze złożonych wniosków wynosi 82.900 zł. Do dnia 10.05.2013 r. nie złożono natomiast wniosków na jednorazowe dofinansowanie rozpoczęcia działalności gospodarczej lub rolniczej ani wniesienia wkładu do spółdzielni socjalnej. W ramach uczestnictwa Gminy Krosno w programie pn. „Program wyrównywania różnic miedzy regionami II” złożony został wniosek na realizację zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych i pozyskane środki mogą zostać przeznaczone miedzy innymi na realizację zadania zwrotu kosztów tworzenia nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych. Dokonane zmiany w limitach na zadania określone w tabeli powyżej pozwolą na przyznanie środków pracodawcom i utworzenie nowych miejsc pracy dla osób niepełnosprawnych a środki z PWRMR II które możliwe będą do pozyskania w miesiącach czerwiec - lipiec 2013 r, pozwolą na dalszą realizację zadań ustawowych dla potencjalnych wnioskodawców.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zasad udzielania osobom fizycznym dotacji celowej na dofinansowanie kosztów budowy przydomowych oczyszczalni ścieków
Zgodnie z przepisami ustawy Prawo ochrony środowiska, do zadań powiatów i zadań własnych gmin należy finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w zakresie przedsięwzięć związanych m.in. z ochroną wód. Finansowanie ochrony środowiska i gospodarki wodnej w wyżej wymienionym zakresie, może polegać na udzielaniu dotacji celowej w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych z budżetu gminy lub budżetu powiatu, na dofinansowanie kosztów inwestycji podmiotów niezaliczonych do sektora finansów publicznych, w szczególności osób fizycznych.
W celu poprawienia stanu środowiska na terenie gminy, oraz rozwiązania problemu niewłaściwego pozbywania się ścieków, szczególnie na obszarach o rozproszonej zabudowie, gdzie budowa zbiorczej sieci kanalizacyjnej jest ekonomicznie nieuzasadniona, najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest budowa przydomowych oczyszczalni ścieków.
Dofinansowanie przedsięwzięć tego typu ze środków budżetu gminy wpłynie na wzrost zainteresowania wykorzystania tej technologii na obszarach nieuzbrojonych w sieć kanalizacji sanitarnej.
Wobec powyższego podjęcie niniejszej uchwały jest uzasadnione.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie nieruchomości na czas nieoznaczony – pobierz
Przedmiotowe nieruchomości leżą w terenie, dla którego brak jest ważnego planu zagospodarowania przestrzennego.
Gmina Krosno nabywa te nieruchomości do gminnego zasobu nieruchomości z przeznaczeniem na wykonywanie zadań własnych, za łączną cenę wynoszącą 1 170 000,00 zł + należny podatek VAT.
Na wniosek Klubu Samorządowego odbyło się głosowanie za zdjęciem Uchwały z porządku obrad. Argumentacją radnych dla wniosku była potrzeba dogłębniejszej analizy. W głosowaniu zdecydowano o zdjęciu Uchwały - 14 głosów "za", 3 głosy "przeciw" (PIS) 4 głosy "wstrzymujace".
Działka oznaczona wg operatu ewidencji gruntów miasta Krosna , obręb ewidencyjny Białobrzegi numerem 2177/19 o pow. 16929 m2 położona przy ul. Białobrzeskiej , objęta KW 64418 , stanowi własność Gminy Krosno na podstawie decyzji komunalizacyjnej Wojewody.
Dla nieruchomości tej brak jest ustaleń planu zagospodarowania przestrzennego, natomiast w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Miasta Krosna leży w terenie określonym jako obszar urządzeń infrastruktury technicznej.
Na działce tej zlokalizowane są urządzenia stanowiące instalacje unieszkodliwiania odpadów, wybudowane w latach ubiegłych w ramach ZUO. Zakład Unieszkodliwiania Odpadów w Krośnie przy ul. Białobrzeskiej 108, został wskazany w Uchwale w Planie gospodarki odpadami dla województwa podkarpackiego oraz w Uchwale Nr XXIV/410/12 SEJMIKU WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO W SPRAWIE WYKONANIA PLANU GOSPODARKI ODPADAMI DLA WOJEWÓDZTWA PODKARPACKIEGO z dnia 27 sierpnia 2012r. /Dz.Urz. Woj. Podkarp. z 2012r. poz.1829 z późn. zm./ jako regionalna instalacja do przetwarzania odpadów komunalnych (RIPOK) w Regionie Południowo-Zachodnim.
Aktualnie jest to jedyna regionalna instalacja do przetwarzania odpadów komunalnych w naszym regionie gospodarki odpadami, w skład którego wchodzi 32 gminy: miejskie, miejsko-wiejskie i wiejskie. Zgodnie z art. 9 e ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach odpady komunalne zmieszane, odpady zielone, oraz pozostałości z sortowania odpadów komunalnych przeznaczonych do składowania odebrane od właścicieli nieruchomości z tych gmin muszą być przekazane do RIPOK – u.
MPGK Krosno Sp. z o.o. jako podmiot prowadzący RIPOK, podjął negocjacje z jednostkami samorządu terytorialnego objętymi regionem, zmierzające do nawiązania współpracy tych samorządów z Przedsiębiorstwem w zakresie dostarczania do RIPOK odpadów komunalnych odbieranych od właścicieli nieruchomości z terenu Gmin. Nawiązanie stałej współpracy zagwarantuje RIPOK pewność strumienia odpadów, co zdecydowanie zwiększa możliwości pozyskania finansowania zewnętrznego na przyszłe niezbędne inwestycje poprzez zwiększenie możliwości pozyskania preferencyjnych pożyczek, środków unijnych czy też nawiązania partnerstwa publiczno-prywatnego itp.
Operator instalacji – Spółka gminna – MPGK Krosno Sp. z o.o., utworzona jest dla realizacji zadań własnych samorządu. To daje samorządom pewność, że podmiot ten będzie się koncentrował na realizacji zadań samorządów, a nie na maksymalizacji dochodów. Spółka ta posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie zagospodarowania odpadów, profesjonalną kadrę, odpowiedni potencjał do realizacji przyszłych zadań, w tym finansowy i rzeczowy (dysponuje stosownymi pozwoleniami, decyzjami administracyjnymi oraz potencjalnymi terenami inwestycyjnymi).
Ponieważ użytkownikiem nieruchomości jest Miejskie Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej w Krośnie, dlatego zasadnym jest przekazanie jej w formie wkładu niepieniężnego (aportu), z przeznaczeniem na podwyższenie kapitału zakładowego, co jest zgodne z zapisami fiszki projektowej projektu realizowanego w ramach Programu PHARE SGG 2001 pod nazwą „Ochrona środowiska Krosna” PL 0106.04.05. Przekazanie nie narusza trwałości projektu oraz zasad pomocy publicznej, zgodnie z „Analizą ryzyka wystąpienia pomocy publicznej w związku z planowanym wniesieniem majątku Zakładu Utylizacji Odpadów do Miejskiego Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej Sp. z o.o.”, opracowaną przez „COMPER” Fornalczyk i Wspólnicy Sp.j, Łódź 11.07.2012r.
Przekazanie nieruchomości oznaczonej numerem 2177/19 o pow. 16929 m2 nastąpi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 21 sierpnia 1997r o gospodarce nieruchomościami w drodze umowy notarialnej, po wykonaniu wyceny przez rzeczoznawcę majątkowego.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna „Białobrzegi – Krościenko Niżne - g700”
Celem sporządzenia planu jest zabezpieczenie rezerwy terenowej pod planowaną inwestycję o znaczeniu ponadlokalnym. Budowa gazociągu wysokoprężnego relacji Strachocina – Pogórska Wola obejmie ok. 98 km gazociągu wysokiego ciśnienia DN 700 na terenie dwunastu gmin leżących w granicach ośmiu powiatów województwa małopolskiego i podkarpackiego.
Przedmiotowym gazociągiem przesyłane będzie paliwo gazowe z importu, pomiędzy Podziemnym Magazynem Gazu Strachocina (gmina Sanok), a węzłem Pogórska Wola (gmina Skrzyszów). Projektowany gazociąg stanowił będzie część magistrali DN 700 relacji Hermanowice – Tworzeń.
Inwestycja ta jest pierwszym etapem modernizacji mocno wyeksploatowanej południowej magistrali gazowej, służącej do przesyłu gazu z granicy wschodniej w rejon Górnego i Dolnego Śląska, gwarantując nieprzerwany odbiór gazu z importu. Realizacja i zakończenie pierwszego etapu umożliwi zmniejszenie kosztów eksploatacyjnych, płynne zwiększenie pojemności rozbudowywanego Podziemnego Magazynu Gazu Strachocina, stworzy nowe zdolności przesyłowe i transportowe gazu ziemnego, zapewni skrócenie drogi transportu gazu oraz większą stabilność dostaw gazu.
Przedsięwzięcie posiada priorytetowe znaczenie dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. Projekt ma strategiczny charakter z punktu widzenia rozwoju społeczno-gospodarczego kraju i jest zgodny z drugim priorytetem strategicznym SRK (Strategia Rozwoju Kraju) tj.: „Poprawa stanu infrastruktury technicznej i społecznej”, trzecim celem horyzontalnym NSRO (Narodowe Strategiczne Ramy Odniesienia) tj.: „Budowa i modernizacja infrastruktury technicznej i społecznej mającej podstawowe znaczenie dla wzrostu konkurencyjności Polski” oraz celem POIiŚ (Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko) tj.: „Zapewnienie długookresowego bezpieczeństwa energetycznego Polski poprzez dywersyfikację dostaw, zmniejszenie energochłonności gospodarki i rozwój odnawialnych źródeł energii”. Przedsięwzięcie będzie miało wpływ na osiągnięcie wskaźnika POIiŚ w zakresie długości nowo wybudowanych gazociągów przesyłowych.
Zgodnie z art. 14 ust. 5 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2012 r., poz. 647, 951, 1445, z 2013 r. poz. 21), została wykonana analiza dotyczącą zasadności przystąpienia do sporządzenia planu miejscowego, potwierdzająca tę zasadność.
W oparciu o powyższe został ustalony niezbędny zakres prac planistycznych.
Wszelkie prace planistyczne wraz z przeprowadzeniem procedury planistycznej zostaną wykonane na koszt Inwestora bez zaangażowania środków budżetu Gminy.
Uchwała Rady Miasta Krosna do uchwały w sprawie określenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości.
Na podstawie art. 6n ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tekst jednolity: Dz. U. z 2012 r. poz. 391), gminy są obowiązane określić w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego wzór deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Deklaracja jest składana przez właściciela nieruchomości, na terenie której wytwarzane są odpady komunalne.
Ustawa z dnia 25 stycznia 2013 r. o zmianie ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, dodając w art. 6m ust. 3 wprowadziła możliwość składania deklaracji za pomocą środków komunikacji elektronicznej. Uwzględniając konieczność zapewnienia prawidłowego obliczenia wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ułatwienia składania deklaracji, w przedmiotowej uchwale określono:
1) format elektroniczny deklaracji,
3) rodzaj podpisu elektronicznego.
Ponadto, z uwagi na fakt, że nie wszyscy mieszkańcy miasta Krosna złożyli deklarację o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w terminie do dnia 30 marca 2013 r., co skutkować by mogło wymierzeniem większej stawki za gospodarowanie odpadami, określono nowy termin złożenia pierwszej deklaracji do dnia 17 czerwca 2013 r.
W przypadku zmiany danych będących podstawą ustalenia wysokości należnej opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi lub określonej w deklaracji ilości odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, właściciel nieruchomości jest obowiązany złożyć nową deklarację w terminie 14 dni od dnia nastąpienia zmiany.
Deklaracja stanowi podstawę do wystawienia tytułu wykonawczego.
W razie niezłożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi albo uzasadnionych wątpliwości co do danych zawartych w deklaracji, prezydent określa, w drodze decyzji, wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, biorąc pod uwagę uzasadnione szacunki, w tym średnią ilość odpadów komunalnych powstających na nieruchomościach o podobnym charakterze.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na udzielenie zabezpieczenia w formie weksla in blanco
Wyraża się zgodę na udzielenie zabezpieczenia przez Gminę Krosno prawidłowego wykorzystania środków pozyskanych w ramach Szwajcarsko-Polskiego Programu Współpracy na realizację projektu pn. „Wyższa jakość świadczonych usług poprzez modernizację infrastruktury i podnoszenie kwalifikacji kadry w Domu Pomocy Społecznej nr 1 w Krośnie”. Wymagane zabezpieczenie zostanie udzielone w formie weksla in blanco oraz poprzez złożenie deklaracji wekslowej na kwotę 1.921.031 zł stanowiącą kwotę dofinansowania w wysokości 1.010.904 zł powiększoną o odsetki w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia zawarcia umowy o dofinansowanie do dnia upływu 5 letniej trwałości (tj. od dnia 10 kwietnia br. do 31 grudnia 2020 r.) oraz inne koszty. Jednocześnie proponuje się uchylenie uchwały Nr XLI/838/13 z 17 kwietnia br. w tej samej sprawie, gdzie kwota odsetek wyliczona została na okres od 10 kwietnia br. do 30 kwietnia 2019 r. (zgodnie ze stanowiskiem Regionalnego Ośrodka Pomocy Społecznej za datę upływu 5 letniej trwałości należy przyjąć 31.12.2020 r.).
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany uchwały budżetowej na 2013 rok
Zwiększa się plan dochodów i wydatków budżetowych o 1.689.423 zł, w tym:
a/ ponadplanowe dochody w łącznej wysokości 1.622.116 zł, w tym: 1.000.000 zł – wpłata z zysku MPGK Sp. z o.o., 580.000 zł – ponadplanowe dochody ze sprzedaży nieruchomości (w tym terenów inwestycyjnych i nieruchomości przy ul.Grodzkiej), 27.116 zł – z EFRR jako refundacja wydatków poniesionych w ubiegłym roku dot. projektu Porządkujmy wspólny dom – świadomość ekologiczna mieszkańców Krosna i Svidnika, 15.000 zł – odsetki od nieterminowych wpłat z tytułu użytkowania wieczystego oraz dzierżawy nieruchomości,
a środki te proponuje się przeznaczyć na modernizację i remonty infrastruktury drogowej, w tym: 904.000 zł – na Przebudowę nawierzchni ulic: Sikorskiego, Chrobrego, Skłodowskiej, Baczyńskiego, Pużaka w Krośnie, 702.116 zł – na remonty bieżące dróg gminnych i powiatowych (w tym 80.000 zł na przebudowę ul. Wojska Polskiego i Sikorskiego w Krośnie). Jednocześnie na ten cel przesuwa się kwotę 116.000 zł z wydatków zaplanowanych na wypłaty z tytułu udzielonego poręczenia pożyczki dla Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego (Szpital spłacił raty pożyczki z NFOŚiGW w tej wysokości przypadające na I kwartał br.). Łącznie więc na remonty dróg przesuwa się 818.116 zł, 16.000 zł – na Utwardzenie terenu części działki nr 597/2 przy ul.Wyzwolenia w Krośnie,
b/ 37.300 zł – z Komisji Europejskiej jako refundacja wydatków, w tym poniesionych w 2012 r. dot. projektu 4 miasta – 4 odpowiedzi. O środki te zwiększa się wydatki realizowane przez Wydział Kultury i Sportu z przeznaczeniem na organizację imprez sportowych i okolicznościowych oraz współpracę zagraniczną,
c/ 15.000 zł – z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i GW na zakup motopompy dla OSP Turaszówka a ze środków Gminy przesuwa się na ten cel kwotę 5.500 zł (z wydatków na bieżącą działalność OSP). Łącznie dla OSP Turaszówka przekazana zostanie dotacja celowa w wysokości 20.500 zł, jednostka pozyskała też 10.000 zł z Zarządu Wojewódzkiego OSP oraz dysponuje środkami własnymi (szacowany koszt zakupu to ok. 34.000 zł),
d/ 15.007 zł – dochody MZS z Oddziałami Integracyjnymi jako zwrot kosztów mediów – z przeznaczeniem na wydatki, których zwrot dotyczył.
Ponadto dokonuje się przesunięć wewnątrz planu wydatków budżetowych, w tym:
a/ o 410.000 zł zmniejsza się wydatki na Uzbrojenie terenu przy ul. Baczyńskiego (realizacja zadania jest wstrzymana do czasu rozstrzygnięcia postępowania przez NSA) a środki te przesuwa się na zadania: 300.000 zł – Budynek UM przy ul. Staszica 2 – izolacja fundamentów, 70.000 zł – Budowa lodowiska krytego wraz z infrastrukturą towarzyszącą w Krośnie, 20.000 zł – Budowa kanalizacji sanitarnej w rejonie ul. Jeleniówka w Krośnie – projekt, 20.000 zł – Budynek MOPR przy ul. Piastowskiej 58 – wymiana instalacji kanalizacji sanitarnej,
b/ 12.240 zł przesuwa się z Wydziału Drogownictwa na Zakupy inwestycyjne dla Urzędu Miasta, z przeznaczeniem na zakup dla tego wydziału specjalistycznego oprogramowania do weryfikacji zlecanych dokumentacji projektowych,
c/ 1.000 zł z wydatków bieżących MOSiR-u przesuwa się na kontynuację Budowy boiska piłkarskiego o nawierzchni trawiastej na Osiedlu Traugutta a środki w wysokości 20.000 zł przesunięte zostaną (zarządzeniem prezydenta) z Rezerwy na inwestycje w dzielnicach i osiedlach,
d/ 2.170 zł ze środków zaplanowanych na udzielanie porad prawnych dla obywateli (dotacje w trybie ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie) przesuwa się na propagowanie aktywności społecznej osób w wieku emerytalnym (także dotacje w trybie ustawy o dppiw),
e/ dokonuje się przesunięć w ramach wydatków zaplanowanych na przebudowę drogi krajowej nr 28 - w związku koniecznością rozstrzygnięcia przetargu na działania promocyjne (przesuwa się kwotę 105 zł z wydatków majątkowych na bieżące).
Dokonuje się zmian w planach Rachunków dochodów jednostek oświatowych, na wnioski kierowników tych jednostek, w tym wynikających z uzyskanych dochodów z najmu pomieszczeń oraz wpływów z usług.
Zwiększa się plan dochodów i wydatków budżetowych o 5.559.400 zł w związku z otrzymaniem w tej wysokości środków z subwencji ogólnej na Rozbudowę ul. Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok w Krośnie. Łączny plan wydatków na to zadanie w tegorocznym budżecie to 11.558.400 zł, w tym środki własne Gminy – 6.000.000 zł.
Po proponowanych autopoprawkach według stanu na 24 maja br.
1. Plan dochodów budżetowych 290 348 294,34
2.Plan wydatków budżetowych 287 776 824,34
3.Planowana nadwyżka budżetu wynosi 2 571 470 zł
4. Planowane na koniec 2013 r. zadłużenie z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek, w tym z tytułu
zobowiązań factoringowych 121 269 490 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 41,77% (limit ustawowy 60%)
5.Planowane spłaty z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek wraz z należnymi odsetkami od kredytów, pożyczek oraz potencjalnych spłat wynikających z udzielonych poręczeń: 26 036 195 zł
- w stosunku do planowanych dochodów 8,97% (limit ustawowy 15%)
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krosna
Dokonuje się zmian w Wieloletniej Prognozie Finansowej, w tym:
1/ w załączniku Nr 2 tj. Wykazie Przedsięwzięć Wieloletnich - w związku ze zmianą kwot na przedsięwzięcie wieloletnie pn. przebudowa i rozbudowa obwodnicy miasta Krosna w ciągu drogi krajowej nr 28 na odcinku od km 226+594 do km 237+962 wraz z dobudową drugiej jezdni”. W związku z prowadzonym postępowaniem przetargowym na działania promocyjne w ramach tego zadania w latach 2013 – 2015 dokonuje się przesunięć w ramach wydatków bieżących i majątkowych, w tym zwiększa się wydatki bieżące o 105 zł zmniejszając jednocześnie o tę kwotę wydatki majątkowe oraz przesuwa się kwotę 3.600 zł z 2014 na 2015 rok. Zmiany te są niezbędne do rozstrzygnięcia przetargu i podpisania umowy z wykonawcą.
2/ w załączniku Nr 1 tj. prognozie wieloletnich budżetów wraz z prognozą kwoty długu w związku z:
a) wprowadzeniem zmian w uchwale budżetowej na 2013 rok, w tym dokonanych zarządzaniami Prezydenta oraz proponowanych uchwałą Rady Miasta z dnia 24 maja br. w sprawie zmiany uchwały budżetowej - w zakresie planowanych dochodów i wydatków, w tym zmniejszeniem o 116.000 zł wydatków na wypłaty z tytułu udzielonego poręczenia pożyczki dla Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego (Szpital zgodnie z zawartą umową, dokonał spłaty rat pożyczki z NFOŚiGW przypadających na I kwartał br.),
b) zmianami w załączniku Nr 2 do WPF w ramach przedsięwzięć wieloletnich.
Wprowadzone zmiany w Wykazie przedsięwzięć wieloletnich będą skutkować zmianą zakresu uprawnień dla Prezydenta do zaciągania zobowiązań związanych z ich realizacją.
Autopoprawka w sprawie zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krosna
Wprowadza się nowe brzmienie projektu ww. uchwały wraz z załącznikami i objaśnieniami w związku z:
1/ dokonaniem zmian w Wykazie przedsięwzięć wieloletnich, w tym:
a/ ustaleniem nowego przedsięwzięcia wieloletniego pn. „Rozwój strefy aktywności społeczno-gospodarczej w sąsiedztwie krośnieńskiego lotniska”. Łączne nakłady na zadanie wyniosą 440.000 zł, w tym na 2014 r. – 140.000 zł,
b/ skreśleniem z wykazu przedsięwzięć wieloletnich zadania pn. „Rozbudowa ul.Konopnickiej wraz z przebudową mostu na rzece Wisłok w Krośnie”. Na zadanie to zaplanowano wydatki w łącznej wysokości 12.000.000 zł na lata 2013- 2014, jednakże w związku z otrzymaniem na jego realizację środków z subwencji ogólnej planuje się zakończenie zadania w bieżącym roku, a tym samym skreślenie wydatków przyjętych na 2014 r.,
2/ wprowadzeniem do prognozy długu zmian w zakresie planowanych dochodów i wydatków wynikających z autopoprawek do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej,
3/ zmianą zakresu upoważnienia dla Prezydenta do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć wieloletnich.
Uchwała Rady Miasta Krosna w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na dzierżawę słupów oświetleniowych przeznaczonych do modernizacji, a pozostających na majątku PGE Dystrybucja S.A. Rejon Energetyczny Krosno
Wyraża się zgodę na ww. zadanie na lata 2014 – 2023 w łącznej wysokości 94.903 zł. Gmina Krosno ubiega się o dofinansowanie modernizacji oświetlenia ulicznego (w tym 553 szt. słupów oświetleniowych) w ramach konkursu Programu Priorytetowego NFOŚiGW „SOWA – Energooszczędne oświetlenie uliczne”. Zgodnie ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie Gmina musi posiadać tytuł prawny do dysponowania infrastrukturą oświetleniową, dlatego też konieczne jest zawarcie umowy dzierżawy na 10 lat (okres realizacji projektu + okres trwałości projektu).
Informacja Przewodniczącego Rady Miasta o uczestnictwie w spotkaniach i uroczystościach w okresie międzysesyjnym od 24 kwietnia do 15 maja 2013 - pobierz
Informacja o działalności Prezydenta Miasta Krosna w okresie od 16.04.2013 - 15.05.2013 - pobierz