1751145356.jpg
12.11.2014

Przewodniczący Rady Miasta Krosna Stanisław Słyś podsumował pracę Rady

Przewodniczący Rady Miasta Krosna Stanisław Słyś podsumował pracę Rady na przestrzeni ostatnich czterech lat - Dobiega końca VI kadencja działania samorządu terytorialnego w latach 2010 – 2014, nadszedł więc stosowny moment do dokonania podsumowań w liczbach, wyrażenia refleksji nad minionym okresem i przypomnienia najważniejszych dokonań – powiedział Przewodniczący.

 
 
 
 
 

Działalność sesyjna Rady Miasta

 
LATA
ILOŚĆ SESJI
2010
4
2011
19
2012
13
2013
14
2014
14
ŁĄCZNIE
64
 

 

W podejmowanej przez Radę problematyce znalazły się zasadzie wszystkie dziedziny życia społeczno – gospodarczego miasta, wśród nich także problemy zgłaszane przez komisje oraz zarządy dzielni i osiedli.

 
 
Przewodniczący Rady Miasta Krosna Stanisław Słyś podsumował pracę Rady - zdjęcie w treści
Pamiątkowe zdjęcie po zakończeniu ostatniej sesji Rady Miasta VI kadencji (7.11.2014)
 
 

Obligatoryjnie już Rada (w myśl ustawy o samorządzie gminnym i ustawy prawo budżetowe)  każdorazowo rozpoczynała rok kalendarzowy tzw. sesją budżetową - bardzo ważną rzutującą na klimat społeczny i tempo rozwoju miasta - następnie w miesiącu czerwcu przyjmowała sprawozdanie z wykonania budżetu miasta roku poprzedniego wraz   udzieleniem absolutorium dla Prezydenta Miasta z tytułu działalności finansowej, a kończyła dany rok ustaleniem wysokości nowych stawek podatkowych i opłat administracyjnych. Także corocznie Rada : uchwalała wysokości opłat za wodę i ścieki, zatwierdzała roczne plany pracy komisji problemowych, oceniała działalność Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie wraz z realizacją Miejskiego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Narkomanii, przyjmowała sprawozdania z działalności komisji problemowych, natomiast każdorazowo na sesji podejmowała blok uchwał z zakresu gospodarki nieruchomościami.

 
 

Wymiernym rezultatem pracy Rady Miasta jest podjęcie rekordowej ilości w historii funkcjonowania Rady 1505  uchwał.  

 
 
LATA
Ilość podjętych
uchwał
 
 
Uchwały
2010
79
2011
273
2012
347
2013
452
2014
354
Razem :
 
1505
 

 

Większość uchwał było typu organizacyjnego oraz zmian dokonywanych w budżecie miasta i gospodarki nieruchomościami. Uchwały problemowe do realizacji przez Prezydenta i odpowiednich jednostek organizacyjnych stanowiły i nadal stanowią podstawę działalności gospodarczo – finansowej. Uchwały te określały każdorazowo termin wykonania zadań a nadzór nad ich realizacją powierzały odpowiednim stałym komisjom problemowym. Stopień realizacji tych uchwał Rada oceniała raz w roku (przy przyjmowaniu sprawozdania z wykonania budżetu) po wcześniejszym wnikliwym analizowaniu przez Komisję Rewizyjną.   Oprócz podjętych uchwał Rada Miasta w kadencji   w kilku przypadkach wyrażała swoje opinie czy ewentualne decyzje w formie stanowisk, oświadczeń i apeli.

 
 
 
Wyniki głosowań nad budżetami oraz udzielenia absolutorium w poszczególnych latach:
 

Uchwalenie budżetu na 2011 r. (sesja styczniowa 2011 r.) przy 21 obecnych : 15 głosów „za” i przy 6 wstrzymujących (PiS)         

 

Wykonanie budżetu za 2010 r. (sesja czerwcowa 2011 r.) : przy 21 obecnych: 15 głosów „za” i przy 6 wstrzymujących (PiS)        

 

Uchwalenie budżetu na 2012 r. (sesja grudniowa 2011 r.) przy 21 obecnych : 18 głosów „za”   i przy 3 wstrzymujących        

 

Wykonanie budżetu za 2011 r. (sesja czerwcowa 2012 r.) : przy 20 obecnych: 14 głosów „za” i przy 5 przeciwnych (PiS)  

 

Uchwalenie budżetu na 2013 r. (sesja grudniowa 2013 r.) przy 21 obecnych : 16 radnych „za” i 5 przeciwnych (PiS)

 

Wykonanie budżetu za 2012 r. (sesja czerwcowa 2013 r.) : przy 21 obecnych radnych: 15 głosów za przyjęciem sprawozdania   i 6 przeciwnych (PiS)         

 

Uchwalenie budżetu na 2014 r. (sesja grudniowa 2013 r.) przy 19 obecnych radnych: 12 głosów za ( Klub Samorządowy + 1 PO   i 7 przeciw (Pis + KFS)

 

Wykonanie budżetu za 2013 r. (sesja czerwcowa 2014 r.) : przy 20 obecnych radnych:  14 głosów za przyjęciem sprawozdania (11 Klub Samorządowy + 1 PO + 2 (KFS)   oraz  5 przeciw (PiS) i 1 wstrzymujący (KFS)

Absolutorium za 2013 r.     przy 20 obecnych radnych: 13 głosów  za udzieleniem, 6  przeciw (PiS)   i 1 wstrzymujący (FFS).

 

 

 

 
Inicjatywy uchwałodawcze:

Klub PIS - w sprawie Ronda żołnierzy Wyklętych,

Klub Samorządowy o w sprawie utrzymania stawek podatku od nieruchomości na 2014 r. na poziomie 2013 r.

Klub Samorządowy - nadania nazwy dla mostu „Most Białobrzeski”,

 

Przewodniczący Rady Miasta:

 

 2011 r.

- podjęcie uchwały w sprawie wyborów w jednostkach pomocniczych miasta Krosna,

- podjęcie uchwały w sprawie   pozostawienie bez biegu zgłoszonych kandydatów na ławników po terminie,

- podjęcie uchwały w sprawie   wyboru ławników do sądów powszechnych ,

 
2012 r.

- podjęcie uchwały w sprawie powołania in ustalenia składu liczbowego doraźnej komisji;

- podjęcie uchwały w sprawie składu osobowego doraźnej komisji do zmian  w statutach jedn. Pomocniczych,

- podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność Prezydenta ,

- podjęcie uchwały w sprawie wyboru przewodniczącego doraźnej komisji,

- podjęcie uchwały w sprawie   składu osobowego doraźnej komisji,

- podjęcie uchwały w sprawie   zmiany uchwały w sprawie ustalenia zasad otrzymywanych diet i zwrotu kosztów podróży przez radnych RM;

 
2014 r.
 
 

- podjęcie uchwały w sprawie konsultacji społecznych nad projektem uchwały w sprawie uchwalenia statutów jednostek pomocniczych.

 
 
STANOWISKA, APELE

 

 

 

2010 r.

- Apel w sprawie funkcjonowania opieki stomatologicznej w mieście Krośnie w 2011 r.

 
 
2010 r.

- w sprawie wygaśnięcia mandatu radnego ( Z. Dudycz),

 
2012 r.
 
 
- w sprawie  wypowiedzi posła RP Antoniego Macierewicza,

- w sprawie tonu i języka wypowiedzi radnego Janusza Hejnara, w pismach kierowanych do mieszkańców naszego miasta,

- w sprawie obrony godności i dobrego imienia Ks. Arcybiskupa Józefa Michalika,

- w sprawie przeniesienia Centrali Spółki PGNiG Technologie SA z Warszawy do Krosna ,

 
2013 r.
 
 

- w sprawie ustanowienia Sanktuarium Świętego Jana Pawła II w Kościele pw Św. Piotra i Jan z Dukli,

- w sprawie realizacji świadczeń nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej na terenie miasta Krosna i powiatu krośnieńskiego,

 
2014 r.
 
 

- stanowisko RM do zarzutów postawionych przez radnych P. Lenika  i P. Krzanowskiego w sprawie funkcjonowania Wojewódzkiego Szpitala Podkarpackiego,

 - w sprawie inicjatywy uchwałodawczej w zakresie zmian przepisów dotyczących funkcji kontrolnych Komisji Rewizyjnej – organu wewnętrznego Rady w  przedmiocie kontroli ulg i umorzeń podatkowych dokonywanych przez organy samorządu terytorialnego jakim jest Prezydent , Burmistrz , Wójt.

- w sprawie wpisania trasy S19 VIA Carpathia do sieci bazowej TEN-T.

 
 
Frekwencja radnych na sesjach w okresie całej kadencji była bardzo wysoka wynosiła średnio około 95 %.
 

 

Działalność Komisji Rady Miasta

 

Okres międzysesyjny wypełniony był z reguły działalnością stałych komisji Rady. Szczególnie ważną rolę spełniały komisje w procesie opiniowania corocznych projektów budżetu miasta oraz jego realizacji w ciągu roku,   wnosząc szereg   uwag i wniosków z   zakresu swojej działalności, wzbogacając i precyzując poszczególne zadania dla Prezydenta Miasta. Nie sposób dzisiaj przedstawić szczegółowych sprawozdań z działalności wszystkich komisji – zaznaczam, że pisemne coroczne sprawozdania stałych komisji były przedstawiane na sesjach. Jednak chcąc posłużyć się statystyką podam tylko, że komisje odbyły w okresie sprawozdawczym łącznie 455 posiedzenia i tak:

 
 
KOMISJA
LATA
POSIEDZENIA
 
 
REWIZYJNA
2010
2
2011
30
2012
22
2013
27
2014
22
Razem :
 
103
 
 
 
KOMISJA
LATA
Posiedzenia
 
BUDŻETOWO-FINANSOWA
2010
1
2011
18
2012
14
2013
13
2014
9
Razem :
 
55
 
URBANISTYKI
i GEODEZJI
2010
1
2011
18
2012
13
2013
13
2014
8
Razem :
 
53
 
RODZINY
i EDUKACJI
2010
1
2011
14
2012
15
2013
11
2014
8

Razem :

 
49
 
 
KOMISJA
LATA
Posiedzenia
GOSP. KOMUNALN.

SAM. I OCHR. ŚRODOWISKA

 
 
 
2010
1
2011
13
2012
11
2013
13
2014
10
Razem
 
48
KULTURY SPORTU I TURYSTYKI
 
 
 
2010
1
2011
15
2012
14
2013
11
2014
9
Razem
 
50

ZDROWIA i OPIEKI SPOŁECZNEJ

 
 
 
2010
2
2011
10
2012
11
2013
12
2014
9
Razem
 
44

BEZPIECZEŃSTWA I PORZĄDKU PUBLICZNEGO

 
 
 
2010
1
2011
10
2012
15
2013
11
2014
8
Razem
 
40
 
 
 
 
 
 
INWENTARYZACYJNA
 
 
 
2010
2
2011
4
2012
2
2013
3
2014
2
Razem
 
13
 
        
 

Miejmy nadzieję, że kolejna kadencja wybranej w dniu 16 listopada br. Rady Miasta sfinalizuje zainicjowane przez nas przedsięwzięcia i podejmie jeszcze nowsze w zakresie infrastruktury komunikacyjnej, mieszkaniowej, oświatowej kulturalnej czy sportowej.

 

Dziękuję Zarządom Dzielnic i Osiedli i ich Przewodniczącym, którzy wspierali i inicjowali działania w najistotniejszym punkcie tzw. na styku bezpośrednim z mieszkańcami naszego miasta – powiedział Stanisław Słyś.

 

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie