Na zlecenie Urzędu Miasta Krosna powstało studium projektowe przebudowy linii kolejowej biegnącej w granicach Krosna. Wizualizacje robią ogromne wrażenie – estakady i podziemne przejazdy, ronda i nowoczesne rozwiązania komunikacyjne - tak maluje się przyszłość drogowa w Krośnie.
Piotr Przytocki Prezydent Miasta Krosna i Ryszard Sokołowski Naczelnik Wydziału Drogownictwa UM Krosna
Wizualizacja obejmuję rozwiązania komunikacyjne najbardziej newralgicznych punktów w mieście: linię kolejową w rejonie tzw. „zetki”, zbiegi ulic: Lewakowskiego - Mielczarskiego i Lniarskiej; Pużaka -Czajkowskiego i Jagiellońskiej; Lwowskiej – Podkarpackiej; Lwowskiej – Bohaterów Westerplatte.
Czy realizacja tej koncepcji to odległa przyszłość? Najważniejsze mieć określony cel i do tego celu zmierzać – mówi Piotr Przytocki Prezydent Miasta Krosna. Mamy już studium, kolejnym krokiem będzie zlecenie projektu, potem kosztorys, wszelkie pozwolenia i dokumentacje. Z pewnością nie zbudujemy tych dróg od razu, trzeba będzie etapować tę inwestycję i oczywiście intensywnie pracować nad pozyskaniem środków zewnętrznych na jej realizację. Mamy zapewnienie ze strony PKP, że będą wspierać nasze działania – dodaje prezydent.
Studium projektowe przebudowy linii kolejowej nr 108 Stróże – Krościenko na terenie centrum miasta Krosna wraz z przebudową towarzyszącej infrastruktury komunikacyjnej wykonała firma Infra – Project z Krosna.