Od kilku dni mieszkańcy Krosna otrzymują nakazy płatnicze, czyli decyzje o wysokości podatku od nieruchomości, podatku rolnego i leśnego. Razem z naliczonym podatkiem, do rąk mieszkańców trafią ulotki wraz z deklaracją „śmieciową”.
Dla łatwiejszej identyfikacji zobowiązań podatkowych od 2013 r. na każdym nakazie podatkowym, podany jest numer indywidualnego rachunku bankowego, na który należy wpłacić naliczoną kwotę. Na ten rachunek można wpłacać bieżące jak i zaległe zobowiązania podatkowe. Jeżeli otrzymujemy większą ilość nakazów, należy zwrócić uwagę, że w każdym z nich jest podany odrębny numer rachunku bankowego.
Aby uniknąć niepotrzebnego stania w kolejkach przypominamy również, że opłat z tytułu podatku można dokonywać w urzędowych kasach, czyli w budynkach przy ul. Lwowskiej 28 a i ul. Staszica 2.
Razem z naliczonym podatkiem do rąk mieszkańców trafią ulotki wraz z deklaracją „śmieciową”. Wypełniając ją musimy określić ile osób jest w naszym gospodarstwie, czy nasze śmieci będziemy oddawać posegregowane czy nie, oraz jaką stawkę opłaty przyjmujemy.
Wielu mieszkańców zada sobie pytanie, kiedy może przyjąć niższą stawkę opłaty "śmieciowej". Podpowiadamy - jeżeli co najmniej 20% naszych odpadów jest posegregowane, możemy przyjąć niższą stawkę 9 zł. Jeżeli nie to stawka za odpady zbierane w postaci zmieszanej jaką należy przyjąć do obliczenia opłaty wynosi 13,50 zł/osobę.
O tym, a także o wielu szczegółach nowego systemu gospodarki odpadami, czytaj na stronie www.naszesmieci.krosno.pl i w artykule "Selektywne czy zmieszane".