Zmiany w EGiB

Zmiany w Ewidencji Gruntów i Budynków

SPRAWĘ MOŻESZ ZAŁATWIĆ:

  • składając wniosek w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28a lub za pośrednictwem poczty,
  • osobiście w

Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Lwowska 28A, pokój nr 124
tel. 13 47 43 124

TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

  • Jeżeli jeśli jesteś właścicielem nieruchomości położonej na terenie Miasta Krosna i zmieniły się Twoje dane osobowe lub chcesz abyśmy dokonali zmiany w ewidencji gruntów i budynków dotyczących Twoich nieruchomości to złóż pisemny wniosek o dokonanie  zmiany w ewidencji gruntów i budynków.

  • Jeżeli wniosek będzie dotyczył Twoich danych osobowych, wówczas zaczytamy je korzystając z dostępu do bazy Pesel, a zawiadomienie o wprowadzonych zmianach zostanie Ci przesłane pocztą.

  • Jeżeli wniosek dotyczy nieruchomości, wówczas dokonamy analizy zgromadzonych  dokumentów, a o jej wynikach zostaniesz poinformowany pisemnie.

DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ CI POTRZEBNE:

  • Dokument stanowiący podstawę wprowadzenia zmiany (np.: akt notarialny, decyzja administracyjna, wyrok sądu, dokumentacja geodezyjno-prawna itp.)
  • Wszelkie dokumenty, które pomogą ustalić nam stan faktyczny i prawny nieruchomości.

 

WNIOSEK

 

OPŁATY NA JAKIE MUSISZ BYĆ PRZYGOTOWANY TO:

  • Musisz być przygotowany na poniesienie kosztów sporządzenia dokumentacji geodezyjnej lub prawnej w przypadku, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacja ta jest konieczna do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów,
  • 10 zł opłaty skarbowej – jeśli zmiana jest wprowadzona na Twój wniosek po przeprowadzeniu postępowania zakończonego decyzją administracyjną. Nie dotyczy przypadków gdy zmiana wprowadzona jest na podstawie dokumentów wydanych przez inne organy - akty notarialne, postanowienia sądowe, wyciągi z ksiąg wieczystych

PŁATNOŚCI:

  • przelewem na przeznaczony dla opłaty skarbowej nr konta

 

TERMINY:

W przypadku złożenia kompletnego wniosku maksymalny termin załatwienia sprawy to 30 dni.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

W przypadku opóźnień spowodowanych przez wnioskodawcę lub z przyczyn niezależnych od organu administracji publicznej termin może się przedłużyć o czym wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy.

DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:

  • osobiście w:

Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Lwowska 28A, pokój nr 124
tel. 13 47 43 124

PODSTAWA PRAWNA:

KLAUZULA RODO

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
fax 13 47 436 51
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie