Zmiany w Ewidencji Gruntów i Budynków
SPRAWĘ MOŻESZ ZAŁATWIĆ:
- składając wniosek w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28a lub za pośrednictwem poczty,
- osobiście w
Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami ul. Lwowska 28A, pokój nr 124 tel. 13 47 43 124
|
TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:
-
Jeżeli jeśli jesteś właścicielem nieruchomości położonej na terenie Miasta Krosna i zmieniły się Twoje dane osobowe lub chcesz abyśmy dokonali zmiany w ewidencji gruntów i budynków dotyczących Twoich nieruchomości to złóż pisemny wniosek o dokonanie zmiany w ewidencji gruntów i budynków.
-
Jeżeli wniosek będzie dotyczył Twoich danych osobowych, wówczas zaczytamy je korzystając z dostępu do bazy Pesel, a zawiadomienie o wprowadzonych zmianach zostanie Ci przesłane pocztą.
-
Jeżeli wniosek dotyczy nieruchomości, wówczas dokonamy analizy zgromadzonych dokumentów, a o jej wynikach zostaniesz poinformowany pisemnie.
|
DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ CI POTRZEBNE:
- Dokument stanowiący podstawę wprowadzenia zmiany (np.: akt notarialny, decyzja administracyjna, wyrok sądu, dokumentacja geodezyjno-prawna itp.)
- Wszelkie dokumenty, które pomogą ustalić nam stan faktyczny i prawny nieruchomości.
|
OPŁATY NA JAKIE MUSISZ BYĆ PRZYGOTOWANY TO:
- Musisz być przygotowany na poniesienie kosztów sporządzenia dokumentacji geodezyjnej lub prawnej w przypadku, gdy zgodnie z obowiązującymi przepisami dokumentacja ta jest konieczna do wprowadzenia zmian w operacie ewidencji gruntów,
- 10 zł opłaty skarbowej – jeśli zmiana jest wprowadzona na Twój wniosek po przeprowadzeniu postępowania zakończonego decyzją administracyjną. Nie dotyczy przypadków gdy zmiana wprowadzona jest na podstawie dokumentów wydanych przez inne organy - akty notarialne, postanowienia sądowe, wyciągi z ksiąg wieczystych
PŁATNOŚCI:
- przelewem na przeznaczony dla opłaty skarbowej nr konta
|
TERMINY:
W przypadku złożenia kompletnego wniosku maksymalny termin załatwienia sprawy to 30 dni.
DODATKOWE INFORMACJE:
W przypadku opóźnień spowodowanych przez wnioskodawcę lub z przyczyn niezależnych od organu administracji publicznej termin może się przedłużyć o czym wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy.
|
DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:
Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami ul. Lwowska 28A, pokój nr 124 tel. 13 47 43 124
|
PODSTAWA PRAWNA:
|
|