BONIFIKATA W OPŁACIE ROCZNEJ Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO

BONIFIKATA W OPŁACIE ROCZNEJ Z TYTUŁU UŻYTKOWANIA WIECZYSTEGO

Jako użytkownik wieczysty zobowiązany jesteś do uiszczania opłat rocznych. Jeżeli przedmiotowa nieruchomość wykorzystywana jest na cele mieszkaniowe, a Twój dochód na jednego członka rodziny nie przekracza 50% przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w roku poprzedzającym rok, za który opłata ma być wnoszona, przysługuje Ci 50% bonifikaty od opłaty rocznej.

SPRAWĘ MOŻESZ ZAŁATWIĆ:

  • składając wniosek w kancelarii ogólnej Urzędu Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28a lub za pośrednictwem poczty,
  • osobiście w :

    Wydziale Geodezji, Kartografii i Gospodarce Nieruchomościami
    ul. Lwowska 28A, pokój nr 116
    tel. 13 47 43 116

TWOJA SPRAWA BĘDZIE ZAŁATWIANA W NASTĘPUJĄCY SPOSÓB:

  • Wypełnij i złóż wniosek o udzielenie bonifikaty. W przypadku gdy będzie on niekompletny, zostaniesz poproszony o uzupełnienie wniosku.
  • Po przeanalizowaniu wniosku dostaniesz odpowiedź pisemną. Poinformujemy Cię o przyznanej bonifikacie i ustaleniu nowej wysokości opłaty rocznej lub o odmownie w przypadku niespełnienia warunków do obniżenia opłaty. Istnieje możliwość osobistego odbioru pisma. Wówczas prosimy o podanie we wniosku nr telefonu.

DOKUMENTY JAKIE BĘDĄ CI POTRZEBNE:

  • wniosek o udzielenie bonifikaty,
  • dokumenty potwierdzające wysokość dochodów1) wszystkich członków gospodarstwa domowego2) za rok poprzedni lub oświadczenie o braku dochodów

WNIOSEK

 

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

1) w przypadku osób aktywnych  zawodowo - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu albo zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) złożone do Urzędu Skarbowego (w przypadku złożenia e-deklaracji należy dołączyć także urzędowe potwierdzenie odbioru generowane przez system po wysłaniu wypełnionego dokumentu),

  • w przypadku osób bezrobotnych - zaświadczenie o zarejestrowaniu w Powiatowym Urzędzie Pracy wraz z poświadczeniem wysokości otrzymanego świadczenia (albo o braku świadczenia),
  • w przypadku osób pozostających bez zatrudnienia - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o braku uzyskania dochodu  lub o nie składaniu zeznania podatkowego,
  • w przypadku osób prowadzących działalność gospodarczą - zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o wysokości uzyskanego dochodu albo zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu (PIT) złożone do Urzędu Skarbowego,
  • w przypadku osób pobierających emeryturę/rentę - zaświadczenie z ZUS, odcinki przekazu świadczenia przez ZUS z 12 miesięcy albo rozliczenie roczne PIT-40,
  • w przypadku osób uczących się pełnoletnich - zaświadczenie ze szkoły/uczelni  o statusie ucznia/studenta oraz oświadczenie o wysokości osiągniętego dochodu (albo braku uzyskania dochodu),
  • inne dokumenty potwierdzające wysokość uzyskanych dochodów ze źródeł niewymienionych powyżej.

2)   Przez gospodarstwo domowe rozumie się gospodarstwo prowadzone przez użytkownika wieczystego samodzielnie lub wspólnie z małżonkiem lub innymi osobami stale z nim zamieszkującymi i gospodarującymi na nieruchomości oddanej w użytkowanie wieczyste (art. 74 ust. 1b ugn)

OPŁATY NA JAKIE MUSISZ BYĆ PRZYGOTOWANY TO:

  • Przy składaniu wniosku nie ponosisz żadnych opłat, wniosek nie podlega opłacie skarbowej zgodnie z  art. 2 ust. 1 pkt 1 lit h ustawy z dnia 16 listopada 2006 o opłacie skarbowej

TERMINY:

  • wnioski należy składać w terminie do 1 marca roku, za który opłata jest wnoszona.
  • w przypadku złożenia kompletnego wniosku maksymalny termin załatwienia sprawy to 30 dni.

 

DODATKOWE INFORMACJE:

W przypadku opóźnień spowodowanych przez wnioskodawcę lub z przyczyn niezależnych od organu administracji publicznej termin może się przedłużyć o czym wnioskodawca zostanie powiadomiony pisemnie ze wskazaniem terminu załatwienia sprawy.

DOKUMENTY MOŻESZ ODEBRAĆ:

  • osobiście w:

Wydziale w Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami
ul. Lwowska 28A, pokój nr 116 tel.
13 47 43 116

PODSTAWA PRAWNA:

KLAUZULA RODO

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
fax 13 47 436 51
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie