WYDZIAŁ KOMUNALNY, OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI LOKALAMI
MAŁGORZATA BOCIANOWSKA
NACZELNIK WYDZIAŁU
GEOLOG MIEJSKI
ul. Bieszczadzka 5
e-mail: os@um.krosno.pl
pokój 206 (II piętro)
ZAKRES SPRAW:
- realizacja zadań z zakresu geologii,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
REFERAT OCHRONY ŚRODOWISKA
PAWEŁ KANDEFER
pokój nr 215 (II piętro)
tel. 13 47 436 66
ZAKRES SPRAW:
- wydawanie pozwoleń w zakresie wprowadzania zanieczyszczeń do powietrza oraz przyjmowanie zgłoszeń instalacji,
- udzielanie dotacji do wymiany kotłów,
- sprawowanie kontroli nad gospodarką wodno-ściekową w zakresie prawidłowego odprowadzania nieczystości ciekłych,
- udzielanie dotacji na przyłącz do kanalizacji sanitarnej,
- wydawanie zezwoleń na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transport nieczystości ciekłych..
MONIKA FIEJDASZ
pokój nr 215 (II piętro)
tel. 13 47 436 66
ZAKRES SPRAW:
- edukacja ekologiczna,
- wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach,
- udostępnianie informacji o środowisku
- sprawowanie kontroli nad gospodarką wodno-ściekową w zakresie prawidłowego odprowadzania nieczystości ciekłych,
- udzielanie dotacji na przyłącz do kanalizacji sanitarnej.
TOMASZ KOZIOŁ
pokój nr 214 (II piętro)
tel. 13 47 436 26
ZAKRES SPRAW:
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- sprawy dot. bezdomności zwierząt,
- sprawy dot. form ochrony przyrody.
AGNIESZKA WOJTOWICZ
pokój nr 214 (II piętro)
tel. 13 47 436 26
ZAKRES SPRAW:
- przyjmowanie zgłoszeń zamiaru usunięcia drzew,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów,
- wydawanie kart wędkarskich,
- wydawanie zaświadczeń o pracy na gospodarstwie rolnym,
- wydawanie zaświadczeń dot. uproszczonego planu urządzania lasu.
MAGDALENA GALICKA
pokój nr 213 (II piętro)
tel. 13 47 436 70
ZAKRES SPRAW:
- utrzymanie zieleni miejskiej,
- sprawy dot. zieleni na terenach parkowych.
BERNADETTA JÓZEFCZYK - DZIKI
pokój nr 213 (II piętro)
tel. 13 47 436 70
ZAKRES SPRAW:
- utrzymanie zieleni miejskiej,
- sprawy dot. zieleni na terenach parkowych,
- wydawanie zezwoleń na usuwanie drzew i krzewów.
REFERAT GOSPODAROWANIA ODPADAMI
ARKADIUSZ MULARCZYK
Zastępca Naczelnika, Kierownik Referatu Gospodarowania Odpadami
pokój nr 205 (II piętro)
tel. 13 47 436 41
ZAKRES SPRAW:
- nadzór nad funkcjonowaniem systemu gospodarki odpadami komunalnymi.
IWONA WOŹNIAK
pokój nr 201 (II piętro)
tel. 13 47 436 20
ZAKRES SPRAW:
- realizacja działań kontrolnych w zakresie zgodności danych zawartych w deklaracjach ze stanem faktycznym,
- wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- wydanie indywidualnych kodów do odbioru odpadów.
MARZENA GLAZAR
pokój nr 201 (II piętro)
tel. 13 47 436 20
ZAKRES SPRAW:
- realizacja działań kontrolnych w zakresie zgodności danych zawartych w deklaracjach ze stanem faktycznym,
- wydawanie decyzji określających wysokość opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowań w sprawie umorzeń z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- wydanie indywidualnych kodów do odbioru odpadów.
MAŁGORZATA ROZENBEIGER
pokój nr 204 (II piętro)
tel. 13 47 436 69
ZAKRES SPRAW:
- prowadzenie ewidencji księgowej opłat za gospodarowanie odpadami (wpłat, zwrotów, umorzeń),
- wystawianie upomnień na zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego i windykacyjnego w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
ANNA GLAZER - FLOREK
pokój nr 204 (II piętro)
tel. 13 47 436 69
ZAKRES SPRAW:
- prowadzenie spraw związanych z realizacją porozumień międzygminnych w zakresie gospodarowania odpadami komunalnymi,
- prowadzenie ewidencji księgowej opłat za gospodarowanie odpadami (wpłat, zwrotów, umorzeń),
- wystawianie upomnień na zaległości z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- prowadzenie postępowania egzekucyjnego i windykacyjnego w zakresie opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
KATARZYNA DZIAMBA - KAWULA
Pokój nr 201 (II piętro)
tel. 13 47 436 30
ZAKRES SPRAW:
- wydawanie decyzji i kontrola w zakresie gospodarki odpadami (podmioty gospodarcze),
- gospodarka odpadami niebezpiecznymi, m.in.przeterminowane leki, baterie, elektrośmieci,
- inwentaryzacja i usuwania azbestu,
- edukacja ekologiczna,
- kontrole podmiotów gospodarczych w zakresie posiadanych umów w zw. z gospodarowaniem odpadami komunalnymi.
ANNA DANECKA
pokój nr 218 (II piętro)
tel. 13 47 436 40
ZAKRES SPRAW:
- wydawanie zezwoleń na wytwarzanie odpadów,
- wydawanie zezwoleń na przetwarzanie i zbieranie odpadów,
- kontrole przedsiębiorców odbierających odpady komunalne z terenu miasta Krosna.
KATARZYNA PELCZAR
pokój nr 218 (II piętro)
tel. 13 47 436 40
ZAKRES SPRAW:
- prowadzenie spraw związanych z selektywną zbiórką odpadów komunalnych,
- nadzór nad funkcjonowaniem Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych położonego przy ul. Białobrzeskiej,
REFERAT KOMUNALNY
DOROTA RAKOCZY
pokój nr 216 (II piętro)
tel. 13 47 436 65
ZAKRES SPRAW:
- utrzymanie czystości na zieleńcach,
- koszenie traw w pasach drogowych ulic oraz na niezagospodarowanych działkach miejskich,
- odchwaszczanie ciągów pieszych,
- dotacje celowe dla Rodzinnych Ogrodów Działkowych.
DOROTA NITKA
pokój nr 216 (II piętro)
tel. 13 47 436 65
ZAKRES SPRAW:
- planowanie i organizowanie publicznego transportu zbiorowego,
- nadzór nad dworcem i przystankami autobusowymi,
- udzielanie zgody na korzystanie z dworca autobusowego.
NATALIA URAM
pokój nr 212 (II piętro)
tel. 13 47 436 32
ZAKRES SPRAW:
- bieżące utrzymanie tablic i słupów ogłoszeniowych oraz ławek parkowych,
- opłaty za gospodarcze korzystanie ze środowiska,
- regulacje stanu prawnego sieci kanalizacji deszczowej.
WIELOOSOBOWE STANOWISKO ENERGETYKA MIEJSKIEGO
ALEKSANDER SARNECKI
ENERGETYK MIEJSKI
pokój nr 217 (II piętro)
tel. 13 47 436 29
ZAKRES SPRAW:
- realizacja polityki energetycznej na obszarze miasta,
- aktualizacja Planu Gospodarki Niskoemisyjnej MOF Krosno,
- utrzymanie oświetlenia ulicznego,
- aktualizacja Planu zaopatrzenia w ciepło i energię.
GRZEGORZ DŁUGOSZ
Doradca ds. powietrza i energii
pokój nr 212 (II piętro)
tel. 13 47 43 642
ZAKRES SPRAW:
- wsparcie doradcze mieszkańców przy wymianie źródeł ciepła (w tym na odnawialne źródła energii - OZE) i termomodernizacji budynków oraz zapewnienie pomocy w pozyskaniu środków na realizację zdiagnozowanych potrzeb z dostępnych programów pomocowych,
- wsparcie doradcze osób ubogich energetycznie – współpraca z GOPS/MOPS w celu identyfikacji osób dotkniętych ubóstwem energetycznym,
- doradztwo w zakresie efektywności energetycznej i racjonalnego zużycia energii,
- prowadzenie lokalnych działań informacyjno–edukacyjnych,
- przygotowywanie bieżących informacji dla prowadzących kontrole palenisk domowych o konsekwencjach łamania przepisów, rozwiązaniach do zastosowania w danym gospodarstwie domowym,
- współpraca przy opracowaniu i aktualizacji gminnych dokumentów strategicznych,
- kontakt z instytucjami w zakresie pozyskania informacji na temat dostępnych środków finansowych na inwestycje związane z poprawą jakości powietrza i efektywności energetycznej,
- wsparcie w zakresie przygotowania koncepcji projektów inwestycyjnych, w tym projektów parasolowych dla mieszkańców oraz uwzględnienia ich w gminnych dokumentach strategicznych.
KAMIL WRÓBLEWSKI
Doradca ds. zarządzania energią
pokój nr 212 (II piętro)
tel. 13 47 43 642
ZAKRES SPRAW:
- współpraca z partnerami projektu zintegrowanego LIFE Podkarpackie w zakresie pilotażu dotyczącego racjonalnego zarządzania energią w gminie,
- udział w realizacji polityki energetycznej na obszarze miasta,
- koordynacja realizacji zadań w ramach Krośnieńskiego Klastra Energii,
- organizacja udziału miasta w grupie zakupowej na dostawę energii elektrycznej i gazu,
- doradztwo miejskim jednostkom organizacyjnym w zakresie optymalizacji i doboru taryf,
- prowadzenie bazy zarządzania energią w obiektach publicznych,
- wypłata wyrównań dla przedsiębiorstw energetycznych.
YULIIA KOSHYLKA
pokój nr 209 (II piętro)
tel. 13 47 436 29
ZAKRES SPRAW:
- nadzór nad szaletami miejskimi,
- nadzór nad miejskimi placami zabaw, boiskami sportowymi, siłowniami plenerowymi,
- zakup, montaż, opróżnianie koszy ulicznych,
- nadzór nad utrzymaniem czystości ulic, chodników i parkingów,
- prowadzenie spraw związanych z cmentarzami komunalnymi,
- prowadzenie spraw związanych z pomnikami i miejscami pamięci.
REFERAT GOSPODARKI LOKALAMI
MAŁGORZATA STRZĘPEK
Kierownik Referatu Gospodarki Lokalami
pokój 211 (II piętro)
tel. 13 47 43 120
ZAKRES SPRAW:
- gospodarowanie zasobem mieszkaniowym miasta,
- gospodarowanie lokalami użytkowymi miasta,
- współpraca i nadzór nad działalnością TBS-PM Sp. z o.o. w Krośnie, w zakresie realizacji zadań zarządzania zasobem lokalowym, realizacji polityki mieszkaniowej miasta,
- sprawy z zakresu realizacji budownictwa czynszowego TBS.
NATALIA GROCHOLSKA
pokój nr 210 (II piętro)
tel. 13 47 431 20
ZAKRES SPRAW:
- najem lokali użytkowych miasta,
- współpraca i nadzór nad działalnością TBS-PM Sp. z o.o. w Krośnie, w zakresie zarządzania i utrzymania technicznego zasobu lokalowego miasta,
- sprawy z zakresu realizacji budownictwa czynszowego TBS, dopłaty do czynszu,
- nadzór nad nieruchomościami przekazanymi jednostkom pomocniczym do zarządzania i korzystania.
MAGDALENA MAZUR - WÓJCIK
pokój nr 210 (II piętro)
tel. 13 47 431 20
ZAKRES SPRAW:
- najem lokali mieszkalnych, socjalnych, zamiennych, pomieszczeń tymczasowych,
- najem socjalny lokali w związku z wyrokami sądowymi o eksmisję,
- sprawy uregulowania tytułu prawnego do lokalu mieszkalnego po śmierci najemcy,
- współpraca i nadzór nad działalnością TBS-PM Sp. z o.o. w Krośnie, w zakresie realizacji zadań zarządzania zasobem lokalowym Miasta.