WYDZIAŁ BUDŻETOWO-FINANSOWY
BARBARA ZABOROWSKA
NACZELNIK WYDZIAŁU
ul. Lwowska 28 a
e-mail: zaborowska.barbara@um.krosno.pl
pokój 318 (III piętro)
ZAKRES SPRAW:
- opracowywanie projektu budżetu i Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krosna,
- opracowywanie projektów zmian budżetu i w budżecie Miasta Krosna oraz Wieloletniej Prognozy Finansowej,
- półroczne i roczne informacje oraz sprawozdania z wykonania budżetu i WPF,
- informacja o stanie mienia komunalnego,
- sprawozdawczość Gminy Miasto Krosno – budżetowa, finansowa i z zakresu operacji finansowych,
- analiza sytuacji finansowej Miasta Krosna i zarządzanie jej płynnością oraz lokowanie wolnych środków pieniężnych,
- analizy możliwości zaciągania kredytów, pożyczek i innych zobowiązań finansowych oraz ich spłat,
- współpraca z bankiem prowadzącym obsługę bankową budżetu Miasta Krosna,
- ewidencja kontrasygnaty Skarbnika,
- obsługa płatności UMK na rzecz kontrahentów.
REFERAT EKONOMICZNY
ADRIANNA FRYDRYCH
Zastępca Naczelnika
pokój nr 324 (III piętro)
tel. 13 47 433 24
ZAKRES SPRAW:
- realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta w zakresie jednostek organizacyjnych Gminy Miasto Krosno,
- opracowanie analiz organizacyjno-finansowych, w tym analiza oraz monitoring finansowych potrzeb i wydatków miejskich jednostek organizacyjnych Gminy Miasto Krosno,
- nadzór nad sprawami dotyczącymi udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, w tym prowadzenie kontroli udzielanych dotacji na działalność bieżącą w dotowanych jednostkach niepublicznych,
- koordynowanie spraw związanych z obsługą i rozliczaniem dotacji celowej w zakresie wychowania przedszkolnego na uczniów objętych wychowaniem przedszkolnym,
- koordynowanie spraw dotyczących rozliczeń międzygminnych związanych ze zwrotem kosztów pobytu dzieci spoza Gminy Miasto Krosno uczęszczających do krośnieńskich przedszkolach publicznych i niepublicznych oraz zwrotem kosztów pobytu dzieci z Gminy Miasto Krosno uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w innych gminach,
- koordynowanie spraw dotyczących weryfikacji danych statystycznych przekazywanych do Systemu Informacji Oświatowej przez szkoły i placówki niepubliczne, będących podstawą do naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej.
MAGDALENA ŁUCKA
pokój nr 326 (III piętro)
tel. 13 47 433 26
ZAKRES SPRAW:
- realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta przez szkoły ponadpodstawowe i placówki oświatowe prowadzone przez Gminę Miasto Krosno,
- opracowanie analiz organizacyjno-finansowych w zakresie funkcjonowania oświaty, w tym analiza oraz monitoring finansowych potrzeb i wydatków nadzorowanych jednostek organizacyjnych oświaty,
- prowadzenie spraw dotyczących udzielania i rozliczania dotacji dla niepublicznych szkół i placówek oświatowych działających w mieście, w tym prowadzenie kontroli udzielanych dotacji na działalność bieżącą w dotowanych jednostkach niepublicznych,
- bieżący przegląd poziomu wynagrodzeń w nadzorowanych jednostkach oświatowych, w tym spełnianie wymogów określonych w art. 30a ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela,
- prowadzenie spraw dotyczących weryfikacji danych statystycznych przekazywanych do Systemu Informacji Oświatowej przez szkoły i placówki niepubliczne, będących podstawą do naliczenia części oświatowej subwencji ogólnej.
IWONA CHORZĘPA
pokój nr 326 (III piętro)
tel. 13 47 433 26
ZAKRES SPRAW:
- realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta przez przedszkola i szkoły podstawowe prowadzone przez Gminę Miasto Krosno,
- opracowanie analiz organizacyjno-finansowych w zakresie funkcjonowania oświaty, w tym analiza oraz monitoring finansowych potrzeb i wydatków na wynagrodzenia w nadzorowanych jednostkach organizacyjnych oświaty,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów pobytu dzieci spoza Gminy Miasto Krosno w krośnieńskich przedszkolach publicznych oraz zwrotu kosztów pobytu dzieci z Gminy Miasto Krosno uczęszczających do przedszkoli publicznych w innych gminach,
- prowadzenie spraw związanych z obsługą i rozliczaniem dotacji celowej w zakresie wychowania przedszkolnego, w tym weryfikacja w Systemie Informacji Oświatowej liczby wychowanków przedszkoli publicznych i oddziałów przedszkolnych uwzględnionych do naliczenia dotacji.
MAGDALENA FORYŚ
pokój nr 327 (III piętro)
tel. 13 47 433 27
ZAKRES SPRAW:
- prowadzenie spraw związanych z udzielaniem oraz rozliczaniem dotacji dla przedszkoli niepublicznych, w tym prowadzenie kontroli udzielanych dotacji na działalność bieżącą w dotowanych jednostkach niepublicznych,
- prowadzenie spraw związanych ze zwrotem kosztów pobytu dzieci spoza Gminy Miasto Krosno w krośnieńskich przedszkolach niepublicznych oraz zwrotu kosztów pobytu dzieci z Gminy Miasto Krosno uczęszczających do przedszkoli niepublicznych w innych gminach,
- prowadzenie spraw dotyczących uprawnień socjalnych byłych pracowników, w tym ustalanie wysokości odpisu na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych,
- weryfikacja danych statystycznych przekazywanych do Systemu Informacji Oświatowej przez przedszkola niepubliczne oraz inne formy wychowania przedszkolnego.
JOANNA BAJCAR
pokój nr 327 (III piętro)
tel.13 47 433 27
ZAKRES SPRAW:
- realizowanie zadań związanych z tworzeniem projektu i wykonywaniem budżetu miasta przez miejskie jednostki organizacyjne z zakresu kultury, sportu i pomocy społecznej,
- opracowanie analiz organizacyjno-finansowych w zakresie prowadzonych spraw,
- analiza oraz monitoring finansowych potrzeb i wydatków na wynagrodzenia w nadzorowanych jednostkach Gminy Miasto Krosno.
REFERAT PLANOWANIA I REALIZACJI BUDŻETU
ELŻBIETA ZUBIK
pokój nr 311 (III piętro)
tel. 13 47 433 20
ZAKRES SPRAW:
- opracowanie projektu uchwały budżetowej Miasta Krosna,
- opracowywanie projektów zmian budżetu i w budżecie Miasta Krosna,
- opracowanie półrocznej informacji z wykonania budżetu, rocznego sprawozdania z wykonania budżetu oraz informacji o wykonaniu budżetu.
KATARZYNA HENDZEL
pokój nr 319 (III piętro)
tel. 13 47 433 19
ZAKRES SPRAW:
- obsługa płatności Gminy Miasta Krosna na rzecz kontrahentów wynikająca z zawartych umów,
- rozliczanie delegacji zagranicznych.
KATARZYNA SALAMON
pokój nr 319 (III piętro)
tel. 13 47 433 19
ZAKRES SPRAW:
- obsługa płatności UMK na rzecz kontrahentów wynikająca z zawartych umów,
- rozliczanie delegacji krajowych,
- współpraca z budżetowymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie zasilania w środki na bieżącą działalność.
ANGELIKA SIKORA
pokój nr 309 (III piętro)
tel. 13 47 433 09
ZAKRES SPRAW:
- weryfikacja wprowadzanych danych (kontrasygnata Skarbnika) do rejestru umów,
- informacja o stanie mienia komunalnego – przyjmowanie i weryfikacja zestawień jednostkowych oraz sporządzenie zestawienia zbiorczego Gminy Miasto Krosno,
- prowadzenie Rejestru ryzyk UMK,
- budżet zadaniowy - ewidencja celów, mierników i wskaźników,
- koordynacja budżetu obywatelskiego.
JUSTYNA LULA
pokój nr 309 (III piętro)
tel. 13 47 433 09
ZAKRES SPRAW:
- przyjmowanie i weryfikacja sprawozdań jednostkowych – budżetowych, finansowych i w zakresie operacji finansowych oraz sporządzanie sprawozdań zbiorczych Gminy Miasto Krosno w tym zakresie,
- prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na kredyty oraz spraw wynikających z zawartych umów kredytowych i pożyczkowych oraz innych umów o podobnym charakterze, w tym spłata rat i odsetek,
- prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na obsługę bankową Miasta i podległych jednostek organizacyjnych oraz bieżąca współpraca z bankiem obsługującym budżet Miasta w zakresie z realizacji zapisów umowy,
- współpraca z bankami w zakresie aktywnego zarządzania wolnymi środkami finansowymi Miast.