Przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Krosna jako pierwsi mieli okazję wyrazić swoje oczekiwania wobec nowej Strategii Rozwoju Miasta Krosna na lata 2014-2020. Warsztat strategiczny z ich udziałem odbył się 9 maja 2013 r.
Celem spotkania było zapoznanie młodych radnych z metodologią i harmonogramem prac nad Strategią, dyskusja nad wizerunkiem miasta oraz jego silnymi i słabymi stronami. Wzięli w nim udział Prezydent Piotr Przytocki oraz jego Zastępcy: Bronisław Baran i Tomasz Soliński, który był moderatorem warsztatu.
Do najsilniejszych wyznaczników wizerunku Krosna Młodzieżowa Rada zaliczyła:
- imprezy kulturalne organizowanie przez RCKP oraz atmosferę miasta przyjaznego dla ludzi kultury,
- markę „Krosno - Miasto Szkła”,
- bardzo dobrze rozwiniętą, nowoczesną infrastrukturę sportową.
Wskazano także na silne i słabe strony miasta.
Silne strony:
• działalność kulturalna RCKP,
• architektura miasta, odrestaurowany Rynek,
• duże możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu (w sferze kulturalnej i sportowej istnieje wiele możliwości dla ludzi aktywnych i posiadających zainteresowania),
• rozwinięty rynek edukacji,
• bezpieczeństwo, widoczne służby Policji i Straży Miejskiej,
• rozwinięta infrastruktura sportowa,
• imprezy sportowe,
• Centrum Dziedzictwa Szkła – obiekt, dzięki któremu w Krośnie widoczni są turyści.
Słabe strony:
• mała liczba darmowych parkingów,
• brak dużej galerii handlowej,
• niewystarczająca liczba imprez organizowanych w obrębie Rynku,
• „obumierający” Rynek,
• niewystarczająca liczba koncertów na powietrzu, dla dużej widowni,
• brak systemu ścieżek rowerowych powiązanych z okolicznymi miejscowościami,
• utrudnione życie nocne, ze względu na zamykanie barów i pubów o godz. 23,
• utrudniony dojazd do Krosna i powrót do okolicznych miejscowości, szczególnie w weekendy, wakacje i w godzinach nocnych,
• niewystarczający poziom dbałości o porządek publiczny.