1382087293.jpg
09.05.2013

Głos Młodych w sprawie Strategii

Przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Krosna jako pierwsi mieli okazję wyrazić swoje oczekiwania wobec nowej Strategii Rozwoju Miasta Krosna na lata 2014-2020. Warsztat strategiczny z ich udziałem odbył się 9 maja 2013 r.

 

Celem spotkania było zapoznanie młodych radnych z metodologią i harmonogramem prac nad Strategią, dyskusja nad wizerunkiem miasta oraz jego silnymi i słabymi stronami. Wzięli w nim udział Prezydent Piotr Przytocki oraz jego Zastępcy: Bronisław Baran i Tomasz Soliński, który był moderatorem warsztatu.

 

Do najsilniejszych wyznaczników wizerunku Krosna Młodzieżowa Rada zaliczyła:

  • imprezy kulturalne organizowanie przez RCKP oraz atmosferę miasta przyjaznego dla ludzi kultury,
  • markę „Krosno - Miasto Szkła”,
  • bardzo dobrze rozwiniętą, nowoczesną infrastrukturę sportową.

Wskazano także na silne i słabe strony miasta.

 

 Silne strony:

• działalność kulturalna RCKP,
• architektura miasta, odrestaurowany Rynek,
• duże możliwości aktywnego spędzania wolnego czasu (w sferze kulturalnej i sportowej istnieje wiele możliwości dla ludzi aktywnych i posiadających zainteresowania),
• rozwinięty rynek edukacji,
• bezpieczeństwo, widoczne służby Policji i Straży Miejskiej,
• rozwinięta infrastruktura sportowa,
• imprezy sportowe,
• Centrum Dziedzictwa Szkła – obiekt, dzięki któremu w Krośnie widoczni są turyści.

 

Słabe strony:

• mała liczba darmowych parkingów,
• brak dużej galerii handlowej,
• niewystarczająca liczba imprez organizowanych w obrębie Rynku,
• „obumierający” Rynek,
• niewystarczająca liczba koncertów na powietrzu, dla dużej widowni,
• brak systemu ścieżek rowerowych powiązanych z okolicznymi miejscowościami,
• utrudnione życie nocne, ze względu na zamykanie barów i pubów o godz. 23,
• utrudniony dojazd do Krosna i powrót do okolicznych miejscowości, szczególnie w weekendy, wakacje i w godzinach nocnych,
• niewystarczający poziom dbałości o porządek publiczny.
 

 

Członkowie Młodzieżowej Rady przedstawili własne pomysły na projekty, których realizacja jest potrzebna w Krośnie:
-        utworzenie klubu ze sceną dla artystów, w tym zespołów lokalnych;
-        ożywienie Rynku – organizacja wieczorów filmowych i kursów tańca;
-        budowa Parkour Parku;
-        zorganizowanie taniej, dużej bazy noclegowej umożliwiającej integrację osób przyjeżdżających do Krosna na różnego rodzaju wydarzenia i imprezy.
 
 
Wybrano także trzech przedstawicieli, którzy będą reprezentować Młodzieżową Radę podczas prac Grupy Roboczej opracowującej projekt Strategii Rozwoju Miasta.

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie