Od kilku miesięcy Zespół Miejski i Rada Rozwoju Krosna intensywnie pracują nad nową ścieżką rozwoju naszego miasta. Na podstawie szczegółowej diagnozy problemów, opinii i uwag zgłaszanych przez mieszkańców w badaniach ankietowych i konsultacjach, a także wniosków z pracy warsztatowej, zostały wypracowane propozycje celów rozwojowych. O to, w jakim stopniu odpowiadają one na potrzeby społeczności lokalnej i jak można je udoskonalić, zapytaliśmy mieszkańców.
Konsultacje społeczne celów rozwoju Krosna były prowadzone od 21 sierpnia do 1 września 2020 r. za pośrednictwem Platformy Konsultacji Społecznych. W odniesieniu do każdego zaproponowanego celu zapytano mieszkańców o to, w jakim stopniu zgadzają się z jego brzmieniem, a w pytaniu otwartym poproszono o ocenę celu, propozycje uwag i zmian. W pytaniu podsumowującym mieszkańcy mogli zgłaszać dodatkowe uwagi, np. wskazując jakich elementów brakuje, co wymaga uzupełnienia.
W konsultacjach wzięło udział 105 osób. Wszystkie zaproponowane cele zostały zaakceptowane zdecydowaną większością głosów, a liczba głosów pozytywnych oraz komentarze głosujących pozwoliły na ustalenie hierarchii celów, która znajdzie odzwierciedlenie w Planie Rozwoju Lokalnego Miasta Krosna.
CEL 1: ZARABIAJ W KROŚNIE
Miasto ze stabilną, konkurencyjną i innowacyjną gospodarką, opartą na wiedzy i potencjale mieszkańców.
CEL 2: MIESZKAJ W ZIELONYM KROŚNIE
Miasto zatopione w zieleni, umożliwiające życie w zdrowym i bezpiecznym środowisku, z dostępną i zróżnicowaną ofertą mieszkań, domów i terenów pod inwestycje mieszkaniowe, bogatą ofertą usług komunalnych i wdrożonymi rozwiązaniami z zakresu zrównoważonej mobilności miejskiej.
CEL 3: ŻYJ AKTYWNIE W KROŚNIE
Miasto zaprojektowane razem z mieszkańcami, z przyjaznymi i atrakcyjnymi przestrzeniami do rekreacji, bogatą ofertą edukacji dla wszystkich, z dobrej jakości usługami publicznymi, odpowiadającymi na potrzeby mieszkańców w każdym wieku.
CEL 4: DECYDUJ O KROŚNIE
Miasto ludzi zaangażowanych w kreowanie rozwoju inteligentnego miasta, dumnych ze swojej tożsamości i aktywnie włączających się w zarządzanie miastem.
CEL 5: ZAPRASZAJ DO KROSNA
Miasto, które potrafi wypromować swoje niezwykłe dziedzictwo kulturowe, przemysłowe i przyrodnicze, wspierając rozwój turystycznej marki Krosna.
Szczegółowy raport z konsultacji - do pobrania.