18 listopada odbyła się konferencja podsumowująca projekt pn. "Zaangażowani w eKrosno - Inteligentne rozwiązania systemów przetwarzania danych dla mieszkańców Krosna" współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna 2014-2020 oraz budżet państwa
W trakcie konferencji podsumowano wyniki przeprowadzonych w ramach projektu badań oraz przedstawiono efekty ich realizacji, tj. utworzono inteligentną sieć wodociągową oraz nowoczesny i funkcjonalny system eBOK dla klientów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego.
Wdrożona w ramach projektu i pilotażu integracja systemów do obsługi sieci wodociągowej umożliwiła weryfikację możliwości przesyłania danych z czujników do specjalnie opracowanego systemu eBOK. Przeprowadzone badania pozwoliły sprawdzić stan sieci wodociągowej Krosna w oparciu o metodologię IWA i opracować metodykę wyszukiwania niewidocznych na powierzchni awarii sieci wodociągowej, m.in. na podstawie danych z sieci i poszczególnych wodomierzy. W konsekwencji tego możliwe jest stopniowe ograniczanie strat wody w sieci wodociągowej przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi pomiarowych i informatycznych.
Dzięki projektowi „Zaangażowani w eKrosno – Inteligentne rozwiązania systemów przetwarzania danych dla mieszkańców Krosna” w Krośnieńskim Holdingu Komunalnym uruchomiony został nowy system do elektronicznej obsługi klientów. Rozwiązania wdrożone w nowym systemie eBOK umożliwiają mieszkańcom Krosna i klientom Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego otrzymywanie powiadomień o wyciekach wody, pobieranie szczegółowych informacji o jej zużyciu – w przedziale godzinowym, dziennym, tygodniowym, miesięcznym, kwartalnym i rocznym, a także otrzymywanie eFaktur i dokonywanie ePłatności.
Klienci zalogowani w nowym systemie eBOK mogą korespondować on-line z pracownikiem Biura Obsługi Klienta, otrzymywać powiadomienia o planowanych i awaryjnych przerwach w dostawie wody, mieć dostęp do wszystkich rozliczeń i zawartych umów, sprawdzić i podać odczyty wodomierzy, a w przypadku posiadania nakładki radiowej na wodomierzu – mogą też otrzymywać powiadomienia o prawdopodobnym wycieku wody na wewnętrznej instalacji w jego nieruchomości.
Ciekawą funkcjonalnością nowego systemu eBOK jest dostęp do wizualizacji obszarów planowanych wyłączeń i miejsc awarii, co udostępnione jest w zakładce eUsługi. W panelu tym prezentowane są m.in.: graficzny przebieg sieci wodociągowej i kanalizacyjnej, lokalizacje hydrantów ppoż., obiektów Krośnieńskiego Holdingu Komunalnego i stref ochrony ujęć oraz informacje o prowadzonych przez spółkę inwestycjach. W ramach nowego systemu udostępniony został także WMS umożliwiający pobranie i wyświetlenie powyższych informacji graficznych w zewnętrznych systemach klientów.
Ważną funkcjonalnością nowego eBOK jest również możliwość składania wniosków w formie elektronicznej, z możliwością śledzenia postępu zgłoszonej sprawy wraz z powiadomieniem drogą mailową i/lub SMS-ową o kolejnych jej etapach oraz wydanej decyzji. Moduł eWnioski zawiera aktualnie 27 formularzy dotyczących obsługi klientów w zakresie dostawy wody i odprowadzania ścieków.
Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z konferencji.