Metodyczna konferencja Budzącej Się Szkoły dla nauczycieli i dyrektorów szkół. Zapraszamy
Fundacja Budząca się Szkoła i Szkoła Podstawowa nr 10 w Krośnie zapraszają na konferencję metodyczną dla nauczycieli i dyrektorów szkół pod hasłem: Szkoła z sercem. Od kultury błędu do kultury wspierania rozwoju. Konferencja odbędzie się w piątek 30 września w godz. 9:00 - 17:00 Regionalnym Centrum Kultur Pogranicza przy ul. Kolejowa 1.
„Tam, gdzie liczą się głównie wyniki, traci się z oczu człowieka.”
Budząca się Szkoła
Wszyscy wychowaliśmy się w kulturze błędu, w której uwaga uczniów kierowana jest na to, co robią źle i czego (być może jeszcze) nie umieją. Dlatego wielu z nas uważa, że to jedyne możliwe rozwiązanie. Jednak zdaniem psychologów rozwój lepiej oprzeć na zasobach, niż na deficytach.
Jak wykorzystać tę wiedzę w szkole, jak przejść od kultury błędu do kultury wpierania rozwoju? Co zrobić, by każde dziecko, niezależnie od tego, czy rozwija się szybciej, czy wolniej, dostało w szkole wsparcie, jakiego potrzebuje i by mogło w pełni rozwinąć swój potencjał? Jeśli wszystkie dzieci wysyłamy do szkoły, to nie może być ona miejscem, które kogokolwiek przekreśla.
W czasie konferencji chcemy pokazać, co można zrobić, by nasze szkoły stały się przyjaznymi miejscami. Jak zmienić szkoły, by radość z rozwoju mogły czerpać wszyscy, a nie tylko najlepsi uczniowie?
Na konferencję zapraszamy nauczycieli, dyrektorów szkół, a także zainteresowanych edukacją studentów i rodziców, którzy chcą się dowiedzieć, jak zmieniać szkoły, by stały się przyjaznymi miejscami, w których uczniowie mogą uczyć się w najefektywniejszy sposób. Co każdy z nas może zrobić, żeby w szkole było mniej stresu, strachu i nudy, żeby wszyscy uczniowie mogli czerpać radość ze swojego rozwoju.
Cele konferencji:
- zwrócenie uwagi na prawdziwe cele szkoły i na rolę, jaką zgodnie z prawem oświatowym powinno odgrywać ocenianie,
- wyjaśnienie kwestii prawnych związanych z ocenianiem, w tym również z zapisami w szkolnych statutach,
- pokazanie, jak Budzące się Szkoły odchodzą od tradycyjnego, opartego na cyfrach, oceniania i wprowadzają, zgodne z obowiązującym prawem oświatowym, ocenianie wpierające rozwój,
- omówienie problemów i zysków związanych z odchodzeniem od tradycyjnego oceniania,
- omówienie roli oceniania w kulturze uczenia się,
- omówienie związku między ocenianiem, autonomią, a efektywnością uczenia się, również w kontekście planu daltońskiego,
- zwrócenie uwagi na kwestie związane z motywacją zewnętrzną i wewnętrzną.
Czytaj więcej na temat konferencji na stronie - budzacasieszkola.edu.pl/fundacja