DLA KOGO JEST KROŚNIEŃSKA KARTA MIESZKAŃCA?
Do korzystania z Programu uprawniona jest osoba fizyczna, która zamieszkuje na terenie Krosna i jest zameldowana na pobyt stały na terenie miasta oraz rozlicza podatek dochodowy w Urzędzie Skarbowym w Krośnie.
Czym jest KKM?
- Krośnieńska Karta Mieszkańca jest nośnikiem spersonalizowanych danych w formie karty plastikowej, posiadającej indywidualny numer karty, zawierającej imię, nazwisko i wizerunek użytkownika, która uprawnia do korzystania z oferty zniżek określonych w katalogu.
- Uprawnienia do korzystania z katalogu zniżek w ramach realizacji założeń Programu „Krośnieńska Karta Mieszkańca” zapisywane są na nośniku w postaci karty.
- Krośnieńska Karta Mieszkańca może pełnić funkcje karty bibliotecznej, biletu MKS oraz karty przedszkolnej.
Kto wypełnia wniosek?
Krośnieńska Karta Mieszkańca wydawana jest na wniosek pełnoletniego mieszkańca Miasta Krosna. W imieniu osoby niepełnoletniej wniosek o wydanie Karty składa rodzic/prawny opiekun tej osoby.
Jakie dokumenty będą potrzebne do złożenia wniosku i gdzie go złożyć?
- Warunkiem wydania Krośnieńskiej Karty Mieszkańca jest złożenie wniosku o wydanie Karty wraz ze zdjęciem.
- Wzór wniosku.
- Wniosek należy złożyć w Urzędzie Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a na parterze (sala obsługi) oraz Staszica 2.
Weryfikacja wniosku
Przedłużenie ważności karty na kolejny Rok odbywa się po spełnieniu przez beneficjenta kryteriów przewidzianych dla jej uzyskania, na zasadach:
- wszyscy beneficjenci Programu są weryfikowani z urzędu poprzez sprawdzenie czy są zameldowani na pobyt stały na terenie miasta na dzień 1 maja;
- w przypadku pozytywnej weryfikacji, karta jest przedłużana automatycznie na kolejny rok;
- w przypadku negatywnej weryfikacji, beneficjent otrzymuje powiadomienie telefonicznie lub w formie sms na wskazany we wniosku o wydanie karty numer telefonu o konieczności złożenia wniosku o przedłużenie ważności karty na kolejny rok;
- wniosek można złożyć drogą elektroniczną - profil zaufany (epuap) lub podpisem kwalifikowanym,
- w wyniku negatywnej weryfikacji tracą ważność karty osób zmarłych.
Karta Miejska przejmuje funkcję biletu elektronicznego MKS
W związku z wprowadzeniem Krośnieńskiej Karty Mieszkańca, możliwe staje się posługiwanie tą kartą również w Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Osoby posiadające KKM mogą jej używać również jako biletu elektronicznego.
Wystarczy dodatkowo złożyć wniosek w Miejskiej Komunikacji Samochodowej. Funkcja biletu elektronicznego zostanie uaktywniona na karcie KKM.
Osoby, które posiadają elektroniczny bilet MKS nie muszą go wymieniać – zachowuje on nadal funkcję biletu.
Kto może korzystać z Krośnieńskiej Karty Mieszkańca?
Krośnieńską Kartą Mieszkańca posługiwać się może wyłącznie jej użytkownik, którego dane identyfikacyjne są na niej umieszczone. Krośnieńską Kartą Mieszkańca posługiwać się może również rodzic/opiekun prawny osoby niepełnoletniej będącej użytkownikiem Karty, działający w imieniu tej osoby.
Co zrobić w przypadku utraty Karty ?
W przypadku utraty Karty właściciel karty powinien niezwłocznie złożyć wniosek o wydanie duplikatu. Wydanie duplikatu to koszt 30 zł.
UWAGA! Przy zmianie imienia i nazwiska wymagana jest wymiana karty. W takim przypadku duplikat wydawany jest bezpłatnie.
Dane osobowe są bezpieczne
Dane osobowe we wniosku służą wyłącznie do wydania karty i są chronione zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.