Stanisław Słyś Przewodniczący Rady Miasta Krosna zwołał XXVI sesję Rady. Sesja odbędzie się w dniu 28 marca 2012 r. (tj. środa) o godz. 10.00 w sali narad Urzędu Miasta Krosna ul. Staszica 2 z następującym porządkiem obrad:
1. Przyjęcie porządku sesji.
2. Przyjęcie protokołu z ostatniej sesji Rady.
3. Sprawozdanie z działalności Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Krośnie za 2011 r.
4. Sprawozdanie z rocznego Programu współpracy Gminy Krosno z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za 2011 rok.
5. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Krosna z kontroli działalności Prezydenta w kontekście tworzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego w latach 2008 – 2011 (wraz z podjęciem stosownej uchwały - projekt Nr XXVI/398/12).
6. Podjęcie uchwał w sprawach :
6.1 uchwalenia Programu profilaktyki i promocji zdrowia dla mieszkańców miasta Krosna (projekt Nr XXVI/399/12),
6.2 szczegółowych warunków umorzenia w całości lub w części łącznie z odsetkami, odroczenia terminu płatności, rozłożenia na raty lub odstąpienia od ustalenia opłaty dla rodziców za pobyt dziecka lub osoby pełnoletniej w pieczy zastępczej (projekt Nr XXVI/400/12),
6.3 utworzenia Przedszkola Specjalnego Nr 12 w Krośnie dla Dzieci z Upośledzeniem Umysłowym w Stopniu Umiarkowanym, Znacznym, z Autyzmem oraz z Niepełnosprawnościami Sprzężonymi i włączenia go w strukturę Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego im. Marii Grzegorzewskiej w Krośnie oraz nadania mu statutu (projekt Nr XXVI/401/12),
6.4 zmiany uchwały w sprawie zasad rozliczania tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, dla których ustalony plan zajęć jest różny w poszczególnych okresach roku szkolnego, zasad udzielania i rozmiaru zniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielowi pełniącemu stanowisko kierownicze w szkole oraz przyznania zwolnienia od obowiązku realizacji zajęć, tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli, w tym również nauczycieli szkół zaocznych, nauczycieli w systemie kształcenia na odległość, nauczycieli przedmiotów w różnym wymiarze godzin, pedagogów, psychologów, bibliotekarzy bibliotek pedagogicznych, oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w kształceniu zaocznym i w systemie kształcenia na odległość (projekt Nr XXVI/402/12),
6.5 zmiany uchwały w sprawie ustalenia opłat za świadczenia udzielane przez przedszkola i oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Krosno (projekt Nr XXVI/403/12),
6.6 wyrażenia zgody na realizację projektu pod nazwą „Wiedza na wyciągnięcie ręki – Regionalny Ośrodek Kształcenia na Odległość w Krośnie” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki (projekt Nr XXVI/404/12),
6.7 zmiany uchwały w sprawie podatku od środków transportowych (projekt Nr XXVI/405/12),
6.8 przyjęcia na rok 2012 programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie miasta Krosna (projekt Nr XXVI/406/12),
6.9 gospodarki nieruchomościami (dot. m.in. sprzedaży, nabycia i zmiany nieruchomości) /projekty od Nr XXVI/407/12 do Nr XXVI/414/12/,
6.10 określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych w 2012 roku i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na te zadania (projekt Nr XXVI/415/12),
6.11 wyrażenia zgody na wniesienie wkładów do spółki Centrum Dziedzictwa Szkła (projekt Nr XXVI/416/12),
6.12 zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok (projekt Nr XXVI/417/12),
6.13 zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Krosna na lata 2012-2020 (projekt Nr XXVI/418/12),
6.14 powołania i ustalenia składu liczbowego doraźnej komisji (projekt Nr XXVI/419/12),
6.15 wyboru przewodniczącego doraźnej komisji do opracowania zmian w statutach jednostek pomocniczych (projekt Nr XXVI/420/12),
6.16 składu osobowego doraźnej komisji do zmian w statutach jednostek pomocniczych (projekt Nr XXVI/421/12).
7. Informacja Przewodniczącego Rady o przyjętych interpelacjach.
8. Odpowiedzi na zapytania.
9. Informacja Przewodniczącego Rady o uczestnictwie w spotkaniach i uroczystościach w okresie międzysesyjnym.
10. Informacja o działalności Prezydenta Miasta w okresie międzysesyjnym.
11. Wolne wnioski i informacje.
12. Zamknięcie sesji.