W nadchodzącym tygodniu krośnieńscy Radni obradować będą dwukrotnie. Oprócz planowej sesji 29 czerwca, Stanisław Słyś Przewodniczący Rady Miasta Krosna zwołał sesję nadzwyczajną, która odbędzie się wcześniej bo w poniedziałek 25 czerwca.
Podczas sesji nadzwyczajnej (25.06 godz. 13.30) poddawane głosowaniu będą dwie uchwały dot. :
1. wyrażenia zgody na wniesienie wkładów do spółki Centrum Dziedzictwa Szkła (projekt Nr XXX/461/12)
2. zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok (projekt Nr XXX/461a/12)
Porządek obrad XXXI Sesji Rady Miasta Krosna (29.06. godz. 9.00):
1. Przyjęcie porządku sesji.
2. Przyjęcie protokołów z dwóch ostatnich sesji Rady.
3. Sprawozdanie Prezydenta Miasta Krosna z wykonania planów finansowych przez samorządowe instytucje kultury za 2011 rok.
4. Rozpatrzenie i zatwierdzenie sprawozdania finansowego za 2011 rok wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Miasta Krosna za 2011 rok (wraz z podjęciem stosownej uchwały - projekt Nr XXXI/462/12).
5. Informacja o stanie mienia Gminy Krosno.
6. Udzielenie absolutorium Prezydentowi Miasta za 2011 rok (wraz z podjęciem stosownej uchwały - projekt Nr XXXI/462a/12).
7. Sprawozdanie Komisji Rewizyjnej Rady Miasta Krosna z kontroli działalności Prezydenta w zakresie realizacji Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za lata 2010 – 2011 (wraz z podjęciem stosownej uchwały - projekt Nr XXXI/463/12).
8. Podjęcie uchwał w sprawach :
8.1 zmiany uchwały w sprawie trybu udzielania, rozliczania i kontroli wykorzystania dotacji przyznawanych dla niepublicznych przedszkoli, szkół i placówek oświatowych prowadzonych na terenie Gminy Krosno przez osoby prawne lub fizyczne inne niż Gmina Krosno (projekt Nr XXXI/464/12),
8.2 zmiany uchwały w sprawie ustalenia kryteriów i trybu przyznawania nagród za osiągnięcia dydaktyczno-wychowawcze dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowych prowadzonych przez Gminę Krosno (projekt Nr XXXI/465/12),
8.3 zmiany uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość dodatków i innych składników wynagrodzenia nauczycieli oraz szczegółowych warunków ich przyznawania dla nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach oświatowo-wychowawczych prowadzonych przez Gminę Krosno (projekt Nr XXXI/466/12),
8.4 wysokości i zasad ustalania dotacji celowej dla podmiotów prowadzących żłobki lub kluby dziecięce na terenie miasta Krosna (projekt Nr XXXI/467/12),
8.5 zmiany uchwały w sprawie utworzenia Środowiskowego Domu Samopomocy (projekt Nr XXXI/468/12),
8.6 zmiany uchwały w sprawie uchwalenia Miejskiego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na rok 2012 (projekt Nr XXXI/469/12),
8.7 zmiany uchwały w sprawie określenia zadań z zakresu rehabilitacji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych realizowanych w 2012 roku i wysokości środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych przeznaczonych na te zadania (projekt Nr XXXI/470/12),
8.8 przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Krosna pn. „Przemysłowa I” (projekt Nr XXXI/471/12), 8.9 gospodarki nieruchomościami /dot. m.in. sprzedaży, nabycia, zamiany i obciążenia nieruchomości/ (projekty od Nr XXXI/472/12 do Nr XXXI/480/12),
8.10 nadania nazwy dla mostu na rzece Wisłok w ciągu ulicy Niepodległości (projekt Nr XXXI/481/12),
8.11 zmiany uchwały w sprawie opłaty targowej (projekt Nr XXXI/482/12),
8.12 zmiany uchwały budżetowej na 2012 rok (projekt Nr XXXI/483/12),
8.13 zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej Miasta Krosna na lata 2012-2020 (projekt Nr XXXI/484/12),
8.14 zaciągnięcia kredytu długoterminowego (projekt Nr XXXI/485/12),
8.15 wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania na realizację zadania pn. „Zarządzanie i utrzymanie cmentarza komunalnego w Krośnie przy ul. Popiełuszki – Dzielnica Polanka” (projekt Nr XXXI/486/12).
9. Informacja Przewodniczącego Rady o przyjętych interpelacjach.
10. Odpowiedzi na zapytania.
11. Informacja Przewodniczącego Rady o uczestnictwie w spotkaniach i uroczystościach w okresie międzysesyjnym.
12. Informacja o działalności Prezydenta Miasta w okresie międzysesyjnym.
13. Wolne wnioski i informacje.
14. Zamknięcie sesji.