![Budynki Urzędu Miasta Krosna](https://krosno.pl/storage/image/core_files/2021/4/19/21463d0ff00fe43c812732ecaab87c0e/png/umkrosno/news_image/1723748834.png)
Przypominamy o ciągle obowiązujących zasadach obsługi Klienta w Urzędzie Miasta Krosna w czasie epidemii
Przypominamy, że w związku z kolejnymi krajowymi obostrzeniami, w Urzędzie Miasta Krosna nadal obowiązują zasady obsługi Klienta nałożone w czasie epidemii. W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie naszych Klientów oraz pracowników Urzędu Miasta Krosna wprowadza się następujące ograniczenia w wykonywaniu zadań przez Urząd Miasta Krosna. Pamiętajmy jak ważne jest nasze zdrowie i bezpieczeństwo. Przed wizytą w urzędzie należy się telefonicznie umówić wcześniej na konkretny dzień i godzinę.
Osoby z widocznymi objawami chorobowymi nie będą obsługiwane do odwołania. Aby załatwić sprawę należy upoważnić inną, zdrową osobę.
Ograniczmy do minimum załatwiania spraw administracyjnych osobiście w Urzędzie Miasta Krosna. Rekomendujemy skorzystanie z możliwości załatwiania spraw przez Internet - mailowo, przez ePUAP lub telefonicznie.
Dopuszczalna liczba interesantów przebywających w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być większa niż jedna osoba na stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób realizujących zadania z zakresu obsługi klientów.
Przy wejściu do budynków naszym klientom będzie mierzona temperatura.
WSZYSTKIE OSOBY WCHODZĄCE DO BUDYNKÓW URZĘDU MIASTA KROSNA OBOWIĄZUJE ZASŁANIANIE NOSA I UST
Korespondencję w formie tradycyjnej można składać:
- w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej 28a do „skrzynki podawczej” (bez potwierdzenia złożenia dokumentu),
- w budynku urzędu przy ul. Staszica 2 do „skrzynki podawczej” (bez potwierdzenia złożenia dokumentu) – wejście od Placu Konstytucji 3 Maja.
W przypadku konieczności otrzymania potwierdzenia złożenia dokumentu proszę podać adres email, na który pracownik urzędu prześle potwierdzenie.
Kasa Urzędu Miasta przy ul. Staszica 2 oraz kasa banku PEKAO SA w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej 28a będą pracowały w następujących godzinach:
- kasa Urzędu Miasta Krosna przy ul. Staszica 2 jest czynna w następujących godzinach:
poniedziałek | 7.30 – 16.00 |
wtorek | 7.30 – 12.00 i 13.00 - 15.00 |
środa | 7.30 – 15.00 |
czwartek | 7.30 – 12.00 i 13.00 - 15.00 |
piątek | 7.30 – 14.00 |
przerwa: codziennie w godz. od 10.30 – 10.45 |
- kasa banku PEKAO SA w budynku Urzędu Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28a jest czynna w następujących godzinach:
poniedziałek | 7.30 - 16.30 |
wtorek | 7.30 - 15.30 |
środa | 7.30 - 15.30 |
czwartek | 7.30 - 15.30 |
piątek | 7.30 - 14.30 |
Prosimy o dokonywanie wpłat w formie bezgotówkowej.
Wpłat na rzecz Gminy Miasto Krosno można również dokonywać bez prowizji w placówkach banku PEKAO SA w Krośnie:
- przy ul. Powstańców Warszawskich 3
- przy ul. Bieszczadzkiej 5.
Zachęcamy również do dokonywania płatności drogą elektroniczną za pośrednictwem bankowości internetowej.
Obsługa interesantów w budynku urzędu przy ul. Staszica.
Jedyne wejście do budynku urzędu przy ul. Staszica jest otwarte od strony Placu Konstytucji 3 Maja.
Wydział Gospodarki Komunalnej, Ochrony Środowiska i Gospodarki Lokalami – email: ksl@um.krosno.pl
- deklaracje dot. gospodarowania odpadami: 13 47 43 620; 13 47 43 630; 13 47 43 640
- wycinka drzew, zieleń miejska, sprawy dot. zwierząt – 13 47 43 626
- elektrośmieci, dotacje na wymianę kotłów, zaświadczenia o zalesieniu – 13 47 43 666
Klienci Wydziału Ochrony Środowiska będą obsługiwani w pokoju nr 13.
Wydział Komunikacji i Transportu – email: kt@um.krosno.pl
W celu ustalenia terminu wizyty obowiązkowy jest wcześniejszy kontakt telefoniczny:
- prawa jazdy - tel. 13 47 43 712
- rejestracja pojazdów - tel. 13 47 43 713
- pozostałe sprawy - tel. 13 47 43 714
Klienci Wydziału Komunikacji i Transportu będą obsługiwani bezpośrednio na stanowiskach pracy.
Zachęcamy do załatwiania drogą elektroniczną spraw dotyczących zgłoszenia zbycia lub nabycia pojazdu poprzez stronę obywatel.gov.pl.
Wydział Drogownictwa – email: wd@um.krosno.pl
- opłata dodatkowa – tel. 13 47 43 617
- zajęcie pasa drogowego – tej. 13 47 43 618
- reklamy w pasach drogowych, abonamenty „0” na parkowanie w strefie płatnego parkowania – tel. 13 47 43 616
Klienci Wydziału Drogownictwa będą obsługiwani w pokoju nr 13.
Miejski Konserwator Zabytków: email: rymar.marta@um.krosno.pl
tel. 13 47 43 631
Klienci Miejskiego Konserwatora Zabytków będą obsługiwani w pokoju nr 13.
Straż Miejska: e-mail: sm@um.krosno.pl
tel.: 13 47 43 607
Klienci Straży Miejskiej będą obsługiwani w pok. nr 5
Obsługa interesantów w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej
Wydział Spraw Obywatelskich i Zarządzania Kryzysowego – email: so@um.krosno.pl
- dowody osobiste - 13 47 43 102,
- ewidencja ludności - 13 47 43 107,
- ewidencja działalności gospodarczej -13 47 43 022,
- Krośnieńska Karta Mieszkańca, Karta Dużej Rodziny: 13 47 43 013.
Klienci Wydziału Spraw Obywatelskich będą obsługiwani bezpośrednio na stanowiskach pracy.
Wydział Podatków i Opłat – email: po@um.krosno.pl
- wymiar podatków: 13 47 43 111
- księgowość podatkowa: 13 47 43 112
Klienci Wydziału Podatków i Opłat będą obsługiwani bezpośrednio na stanowiskach pracy.
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – email: geod@um.krosno.pl
- przekształcenie użytkowania wieczystego: 13 47 43 116
- informacje o nieruchomościach: 13 47 43 124
- mapy, wypisy i wyrysy z egib: 13 47 43 114
Klienci Wydziału Geodezji będą obsługiwani na Biurze Obsługi Obywatela.
Wydział Planowania Przestrzennego i Budownictwa – email: pb@um.krosno.pl
- decyzje o warunkach zabudowy: 13 47 43 202
- pozwolenia na budowę: 13 47 43 216; 13 47 43 217
- planowanie przestrzenne, wypisy, wyrysy: 13 47 43 203
Klienci Wydziału Planowania Przestrzennego i Budownictwa będą obsługiwani na Biurze Obsługi Obywatela.
Zawiadomienie o wstrzymaniu terminów załatwiania spraw prowadzonych w Wydziale Planowania Przestrzennego i Budownictwa Urzędu Miasta Krosna |
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – email: ps@um.krosno.pl
- ubezpieczenia zdrowotne dla osób nieubezpieczonych: 13 47 43 220,
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych: 13 47 43 220,
Dofinansowania ze środków PFRON
- przyjmowanie wniosków o dofinansowania ze środków PFRON 13 47 43 024, 13 47 43 014 - zaleca się składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą platformy Systemu Obsługi Wsparcia: sow.pfron.org
Klienci w sprawach dot. PFRON będą obsługiwani bezpośrednio na stanowiskach pracy na parterze.
Wydział Księgowości – email: wk@um.krosno.pl
- informacje o opłatach za odpady komunalne: tel. 13 47 43 310
Klienci Wydziału Księgowości będą obsługiwani na Biurze Obsługi Obywatela
Klienci pozostałych wydziałów mających siedzibę w budynku przy ul. Lwowskiej będą obsługiwani na Biurze Obsługi Obywatela.
Urząd Stanu Cywilnego (ul. Prochownia 4) email: usc@um.krosno.pl
- urodzenia: 13 43 204 19
- śluby: 13 47 43 390
- zgony: 13 47 43 391
Klienci Urzędu Stanu Cywilnego będą obsługiwani na wydzielonym stanowisku pracy.
Telefony kontaktowe do Urzędu Miasta Krosna zamieszczone są na stronie internetowej krosno.pl w zakładce „Urząd Miasta”.