Zakład Ubezpieczeń Społecznych udostępnił Platformę Usług Elektronicznych (PUE), która udostępnia on-line dane zapisane na kontach w ZUS. Daje również możliwość łatwego generowania i przesyłania drogą elektroniczną dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych oraz różnego typu pism i wniosków. Tą drogą można także umówić się na wizytę w ZUS.
Osoba ubezpieczona może zobaczyć, czy płatnik składek zgłosił ją oraz członków rodziny do ubezpieczeń, sprawdzić stan swojego konta w ZUS, kwoty środków przekazanych do OFE lub obliczyć prognozowaną wysokość emerytury, złożyć do ZUS różnego typu wnioski,
Płatnik składek może sprawdzić dane osób zgłoszonych do ubezpieczeń, złożyć wniosek i uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu, złożyć inne wnioski dotyczące rozliczeń, zobaczyć zestawienie deklaracji i wpłat (płatnicy składek do 100 ubezpieczonych mogą dodatkowo wygenerować i wysłać dokumenty rozliczeniowe, dokonać zgłoszenia lub wyrejestrowania ubezpieczonych).
Świadczeniobiorca może sprawdzić szczegółowe informacje o otrzymywanych świadczeniach, zarezerwować wizytę w ZUS, sprawdzić swoje zaświadczenia lekarskie ZUS ZLA,
W celu pełnej rejestracji profilu niezbędna jest jedna wizyta w placówce ZUS, gdzie pracownik sali obsługi klienta potwierdzi dane osobowe nowego użytkownika PUE. Uwierzytelnienie to jest niezbędne z uwagi na ochronę Państwa danych zgromadzonych w ZUS.
22 560 16 00* - numer przeznaczony do obsługi połączeń z telefonów komórkowych oraz stacjonarnych krajowych i zagranicznych.
w dni robocze pon. - pt.: godz. 7.00 - 18.00
Automatyczny System Informacyjny dostępny:
24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu
Jak uruchomić własny profil PUE?
1. Potwierdzenie rejestracji i login,
2. Wymuszenie zmiany hasła
ODCZYTAJ WIADOMOŚCI
Jeżeli hasło jest poprawne, pojawi się komunikat, że HASŁO zostało ZMIENIONE
ZAPAMIĘTAJ podane hasło, będzie ono potrzebne wraz z loginem przy każdym logowaniu do portalu PUE