353957501_992685275219467_89107905208649422_n.jpg
29.06.2023

Networking lokalnych przedsiębiorców w krośnieńskim Cechu Rzemiosł Różnych

Realizując przedsięwzięcie „Networking lokalnych przedsiębiorców” w projekcie „Kreujemy + Rozwijamy + Ożywiamy + Stymulujemy + Nakreślamy + Odmieniamy = KROSNO” w ramach Programu Rozwój Lokalny, współfinansowanego w 85% ze środków Norweskiego Mechanizmu Finansowego 2014-2021 oraz w 15% z budżetu państwa, powołana została grupa Lokalnych Aktywnych Otwartych (LAO) przedsiębiorców przede wszystkim z branży spożywczej, restauracyjnej i unikatowych produktów miasta, której celem była integracja lokalnych przedsiębiorców, przygotowanie wspólnej przestrzeni do rozwoju biznesowego, ożywienie przestrzeni miejskiej poprzez organizację wydarzeń networkingowych, wzrost aktywności przedsiębiorców poprzez udział w rozmowach indywidualnych i spotkaniach sieciujących. Założony był też wzrost przekonania przedsiębiorców, że networking przynosi korzyści a współpraca międzybiznesowa może prowadzić do obopólnych korzyści i sukcesów.

Projekt przewidywał pozyskanie siedemdziesięciu uczestników spośród lokalnych przedsiębiorców i wspólną realizację powyższych celów w ramach trzech grupowych sesji facylitacji dla LAO, poprzedzonych indywidualnymi spotkaniami i rozmowami w celu zebrania opinii, klasyfikacji odpowiedzi i przygotowania raportów, które po rozmowach służyły facylitatorowi do przygotowania kolejnych grupowych sesji.

Każde spotkanie grupy LAO organizowane było w formule open space technology i zawierało elementy networkingowe, przy czym networking w trakcie pierwszego spotkania stanowił bazę do spółpracy na każdym kolejnym etapie projektu. Korzystając z dostępnych środków audiowizualnych, każdy z jego uczestników miał nieskrępowaną możliwość przedstawienia siebie osobiście, swojej firmy (przedsiębiorstwa), mógł podkreślić to w czym się specjalizuje, czym się wyróżnia na rynku, do kogo kieruje swoja ofertę, jakie napotyka trudności i jak rozwiązuje swoje problemy. Mógł zasygnalizować jakie ma aktualne potrzeby i co może zaoferować potencjalnym klientom. Po pierwszej sesji dało się zauważyć, że wszyscy uczestniczący zainteresowani byli wystąpieniami, chętnie nawiązywali nowe znajomości biznesowe, dopytując o szczegóły, umawiając się na spotkania.

Druga sesja (prowadzona w większości czasu w formie warsztatowej), podczas której trwały burzliwe dyskusje,  zaowocowała wypracowaniem kilku biznesowych pomysłów. Kilka z nich zostało przyjęte do dalszej wspólnej analizy i dyskusji, aby przyjąć je jako konkretne projekty do realizacji.

Również trzecie (ostatnie) spotkanie organizowane było w formule open space technology i zawierało elementy networkingowe. Po zakończeniu sesji networkingowej oraz sieciowania, głos zabrał zaproszony gość, Zastępca Prezydenta Miasta Krosna dr Tomasz Soliński. Przedstawił on lokalnym przedsiębiorcom skierowaną do nich ofertę miasta, wskazując, gdzie można śledzić pojawiające się przetargi, w których mogą brać udział i gdzie mogą oni zapoznać się z informacjami dotyczącymi najnowszych podejmowanych działań, do których mogą się włączyć, aby mogli wnieść swój wkład w realizowaniu celów strategii dla miasta i jego mieszkańców. Zadawano również ciekawe pytania i zgłaszano uwagi dotyczące ograniczonej oferty ze strony miasta dla małych i średnich przedsiębiorstw, a także parkingów czy słabej sieci komunikacji miejskiej. Prezydent zaprosił do współpracy, zgłaszania postulatów, które po wspólnym omówieniu można będzie realizować z pożytkiem dla miasta i firm w nim działających.

Po zakończeniu wystąpienia Zastępcy Prezydenta Miasta, w części warsztatowej, liderzy przedstawiali swoje projekty z drugiej sesji i zaprosili osoby utożsamiające się z ich ideą, do wspólnej pracy nad ich realizacją.

354013974_924561971951779_1653224827050922943_n.jpg [329.70 KB]

Zważywszy na to, że wszystkie rozpatrywane projekty były bardzo ambitne i ich realizacja z uwagi na ich złożoność potrwać może kilka a nawet kilkanaście miesięcy, postanowiono kontynuować je na kolejnych nieformalnych spotkaniach w grupach zaangażowanych osób. Są to poniższe projekty:

  1. Powstała na fb grupa KROSNO – NETWORKING, która stanowi platformę komunikacyjną dla wszystkich uczestników projektu networkingowego. Służyć ona będzie przede wszystkim do informowania o swoich potrzebach, wymianie doświadczeń oraz inicjowaniu współpracy pomiędzy uczestnikami. W przyszłości zakłada się powstanie portalu internetowego, który to portal służyć ma promowaniu lokalnych przedsiębiorców
    w sieci.

 

  1. Kolejny projekt, to projekt ROWEROWE KROSNO, nad którym będziemy pracować na ostatnim naszym spotkaniu. Ma on na celu opracowanie planu tras rowerowych w mieście oraz powiecie z uwzględnieniem ciekawych turystycznie miejsc, które można zwiedzić, gdzie można się zatrzymać na lunch, obiad, kolację, lub nocleg. Bierze się pod uwagę takie miejsca jak, hotele, winnice, lokalne browary, agroturystykę, wytwórnie lokalnych produktów spożywczych, muzea, ośrodki kultury itp.Taki plan tras rowerowych ma zostać opracowany w formie folderu i udostępniony w punktach informacji turystycznej, na stronach lokalnych portali, być może na oficjalnych stronach naszego miasta i okolicznych miejscowości. Docelowo przewiduje się utworzenie sieci wypożyczalni rowerów turystycznych. Projekt zdecydowanie przyczyni się do integracji przedsiębiorców, wpłynie na wzrost ruchu turystycznego w mieście i regionie co w efekcie końcowym pozwoli lokalnym przedsiębiorcom osiągnąć większe zyski, ożywi przestrzeń miejską i przyczyni się do popularyzacji regionu wśród turystów.

 

  1. Innym pomysłem jest stworzenie GRUPY WSPARCIA, którą stanowić mają ci przedsiębiorcy z naszego projektu, którzy są specjalistami w takich dziedzinach jak: BHP, marketing i zarządzanie, social media, doradztwo finansowe, ubezpieczeniowe, kosmetologia, transport, logistyka itp. Przedsiębiorcy ci a jest ich wielu w naszej grupie, prowadzą szkolenia, są mentorami i w wielu sytuacjach mogą być dla innych bardzo pomocni.

 

  1. Następna grupa to projekt pod roboczą nazwą ZDROWIE I URODA. W grupie tej zebrały się osoby dla których zdrowie, uroda, zdrowy tryb życia, odżywianie, kultura fizyczna, zdrowa żywność jest bardzo istotna w życiu. Grupa skupia fizjoterapeutów, trenerów personalnych, kosmetyczki, właścicieli siłowni, normobarii, gabinetu hirudo, kosmetycznych. Osoby, które mają do zaproponowania swoją wiedzę, doświadczenie i pasję polegającą na zapobieganiu, a kiedy już za późno, pomocy pacjentom z różnymi problemami zdrowotnymi.

 

  1. Grupa POWER TEAM to Power Team to idea, która wywodzi się z BNI. BNI to międzynarodowa organizacja biznesowa, która powstała w Stanach Zjednoczonych w 1984 roku. Początki BNI w Polsce sięgają 2006 roku, kiedy to organizację do naszego kraju sprowadził Grzegorz Turniak. Power Team to koncepcja stworzona przez BNI na bazie zagadnień związanych ze strefami kontaktów. Power Team to grupa przedsiębiorców z podobnych, uzupełniających się branż. Pracują oni z tymi samymi klientami, ale nie konkurują ze sobą. Współpraca pozwala firmom kompleksowo obsłużyć jednego klienta i odbywa się z korzyścią dla wszystkich zaangażowanych w to osób.

 

  1. Celem uczestników kolejnej grupy uczestników jest stworzenie APLIKACJI PARTNERSKIEJ. Z tej aplikacji korzystać będą partnerzy biznesowi z różnych branż
    i nasi klienci. Celem grupy jest stworzenie systemu rabatowego dla naszych klientów na terenie miasta.

 

Networking  - to budowanie i podtrzymywanie relacji, skuteczne narzędzie rozwijania biznesu. Forbes.pl podaje, ze jego popularność w Polsce rośnie szczególnie wśród przedsiębiorców, którzy w biznesie stawiają pierwsze kroki. To bardzo ważny element nie tylko relacji biznesowych, lecz także międzyludzkich. Nawiązanie kontaktów, pozyskiwanie informacji, konfrontowanie swoich pomysłów biznesowych z osobami bardziej doświadczonymi – to wartości nieocenione w prowadzeniu biznesu. Szczególnie spotkania networkingowe osób z różnych branż pozwalają budować współpracę wokół swoich biznesów, wspierać w działaniach, poznać środowisko biznesowe, realizować wspólne inicjatywy. Networking przekłada się na życzliwą atmosferę prowadzenia firmy w danym miejscu. To klient weryfikuje, czy otoczenie w którym kupują czy korzystają z usług jest przyjaźnie do siebie nastawione. To ważne aby zachować klasę w prowadzeniu biznesu i nie mówić źle o konkurencji. Świat różnych biznesów może świetnie się przenikać i uzupełniać, ale takie rzeczy nie dzieją się same.

 

 

 

 

 

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie