Od połowy listopada mieszkańcy Krosna i Powiatu Krośnieńskiego mają wspólnego Rzecznika Konsumentów. Pełniąca tę funkcję Pani Elżbieta Sługocka – Krupa przyjmuje w budynku Starostwa Powiatowego w Krośnie, przy ul. Bieszczadzkiej 1.
Do tej pory, jeden rzecznik działał przy Urzędzie Miasta, a jeden przy Starostwie. Samorządowcy obu jednostek zawarli porozumienie o utworzeniu wspólnego stanowiska i od 12 listopada tego roku „podwójne” obowiązki objęła dotychczasowa rzeczniczka Powiatu Krośnieńskiego Elżbieta Sługocka – Krupa.
Utworzenie wspólnego stanowiska ma zapewnić przede wszystkim ciągłość realizacji zadań z zakresu ochrony konsumentów i oczywiście odpowiedni poziom ich realizacji.
Do Rzecznika Konsumentów możemy się zwrócić po bezpłatną poradę i informację prawną w zakresie naszych konsumenckich interesów.
Do zadań i uprawnień rzecznika należy także:
• składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
• występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
• wytaczanie powództwa na rzecz konsumentów oraz występowanie za ich zgodą do toczącego się postępowania.
Rzecznik Konsumentów przyjmuje od poniedziałku do piątku w godzinach od 11.30 do 15.30 w budynku Starostwa Powiatowego w Krośnie, przy ul. Bieszczadzkiej 1, (pokój 407).
Informacji można zasięgnąć telefonicznie: 013 43 745 803.