Krosno włączyło się w akcję promocyjną zorganizowaną przez Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną prowadzoną pod hasłem „Podkarpackie – przestrzeń otwarta dla turystów". Promocyjny autokar, który odwiedzi największe miasta Polski oklejono fotografiami podkarpackich miast. Nie mogło na nim zabraknąć zdjęcia z Krosna Miasta Szkła. Akcję zainaugurowano na rzeszowskim Rynku 4 kwietnia. W wydarzeniu udział wzięła wicemarszałek Anna Kowalska, pełniąca równocześnie funkcję prezesa PROT, zastępca prezydenta miasta Rzeszowa Stanisław Sienko oraz licznie przybyli dziennikarze.
Autokar oklejono zdjęciami z najpiękniejszych miast Podkarpacia
Autokar pokryty fotografiami najpiękniejszych miast Podkarpacia, na którego pokładzie znajdują się materiały promocyjne, foldery informacyjne oraz regionalne produkty, wyruszył spod rzeszowskiego Ratusza do Wrocławia, a następnie pojawi się w centralnych miejscach Gdańska, Warszawy, Chorzowa, Poznania i Lublina, gdzie będzie promował nasze województwo. Cezary Molski, dyrektor PROT, wyjaśnił, iż głównym celem akcji promocyjnej jest zachęcenie mieszkańców wielkich aglomeracji miejskich, którzy są naszym najważniejszym rynkiem docelowym turystyki przejazdowej, poprzez widoki, smaki i zapachy Podkarpacia. Wszyscy chętni wewnątrz autokaru będą mogli zobaczyć filmy na temat naszego województwa, zasięgnąć informacji od pracowników PROT na temat atrakcji turystycznych, form turystyki, jakie można na Podkarpaciu uprawiać, ale również zapoznać się z ofertę regionalnych restauracji oraz bazą noclegową. Do odwiedzenia naszego pięknego województwa zachęcać również mają cenne nagrody (np. pobyty w ekskluzywnych hotelach), które odwiedzający będą mogli wylosować.
Z Rzeszowa autokar promocyjny wyruszył do Wrocławia, Gdańska, Warszawy, Chorzowa, Poznania i Lublina
Wicemarszałek Anna Kowalska powiedziała, że w związku ze zmieniającym się rynkiem turystycznym należy wychodzić z nowymi środkami promocji, aby w skuteczny sposób zachęcić turystę do przyjazdu na Podkarpacie i co więcej pozostania tu – dłużej niż jeden dzień. „Dlatego też musimy tworzyć produkty turystyczne – z którymi będziemy wychodzić do konkretnej grupy docelowej. Jest jeszcze wiele do zrobienia, ale wierzę, że takie innowacyjne akcje, jak ta rozpoczynająca się dzisiaj będą pozytywnie wpływać na wzrost ruchu turystycznego na terenie naszego regionu" podsumowała wicemarszałek Anna Kowalska.
źródło tekst i foto: www.umwp.podkarpackie.pl
Daria Kędzierska
Kancelaria Zarządu