Krosno uzyskało tytuł "Gmina na 5!". Ranking miał na celu wskazanie dobrych praktyk w zakresie obsługi klienta w Urzędzie Miasta. Badania przeprowadzono metodą "ukrytego klienta". Oceniano jakość witryny internetowej gminy oraz jakość odpowiedzi na pytania wysyłane drogą mailową w języku polskim i angielskim.
Była to II edycja rankingu przygotowanego przez Studenckie Koło Naukowe Przedsiębiorczości i Analiz Regionalnych, działające przy Instytucie Przedsiębiorstwa Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w Warszawie.
Przy ocenie witryn najwięcej punktów można było zdobyć za: częste pojawianie się nowych informacji w aktualnościach, za posiadanie profilów w portalach społecznościowych, galerii zdjęć, za widoczne informacje o wolnych terenach inwestycyjnych, za możliwość pobrania lub wypełnienia on-line formularzy dotyczących rejestracji działalności gospodarczej, widoczną strukturę organizacyjną wraz z kontaktami telefonicznymi i ogólną estetykę strony. Te wszystkie elementy oceniano w pierwszej kategorii.
Strony sprawdzane były od lutego do sierpnia. Natomiast od kwietnia do sierpnia wysyłano e-maile.
Drugą kategorią w rankingu były odpowiedzi na maile w języku polskim, za które można było maksymalnie zdobyć 5 punktów. Decydowały tutaj: szybkość odpowiedzi oraz jakość (wyczerpanie tematów poruszonych w pytaniach).
Ostatnią kategorią były odpowiedzi w języku angielskim. Podobnie jak w przypadku odpowiedzi na maile w języku polskim tu także można było zdobyć maksymalnie 5 punktów. Podstawową kategorią oceny było otrzymanie odpowiedzi.
Badaniem objętych zostało 877 gmin. Tytuł "Gminy na 5!" uzyskało 70 jednostek samorządu terytorialnego.