MKS w Krośnie, we współpracy z Urzędem Miasta wdraża bilet elektroniczny, tzw. Krośnieńską Kartę Miejską. Obecnie zastępuje ona bilet miesięczny i jest podstawą do bezpłatnych przejazdów dla osób, które posiadają takie uprawnienia. W przyszłości umożliwi także opłacenie jednorazowego biletu MKS czy biletu wstępu na basen.
Krośnieńska Karta Miejska wyglądem przypomina kartę bankomatową czy Dowód Osobisty, mieści się w portfelu i, w porównaniu do dotychczasowego biletu miesięcznego, jest znacznie trwalsza. Karta zawiera podstawowe dane osobowe jej właściciela oraz zdjęcie.
W pierwszym etapie, tj. do końca 2011 roku karty wydawane są osobom korzystającym z biletów miesięcznych oraz podróżującym bezpłatnie. Wymiana biletów miesięcznych na bilet elektroniczny odbywa się na bieżąco. Trudno jest jednak przekonać osoby, które z racji wieku czy innych uprawnień podróżowały bezpłatnie a podczas kontroli przedstawiały dokument potwierdzający prawo do tych zniżek.
Utrudnieniem jest też konieczność odznaczenia swojej obecności w autobusie, każdorazowo przy wsiadaniu. Pozwoli to jednak na dokładniejsze planowanie przez MKS obsługi poszczególnych linii i dopasowanie wielkości taboru do potrzeb pasażerów. Ponieważ przejazdy „bezpłatne” finansowane są przez Urząd Miasta, umożliwi to także dokładniejsze ich rozliczanie. Nadal funkcjonują jednak bilety papierowe. Wydawane przez kierowców mają postać paragonu i nie trzeba ich kasować, natomiast te kupowane w kioskach muszą zostać skasowane.
Wdrożenie karty kosztowało około 1,5 mln złotych. Przedsięwzięcie to zostało przeprowadzone w ramach wspólnego projektu realizowanego przez MKS oraz miasto, którego wartość wyniosła około 6,7 mln zł (w tym dofinansowanie ok. 6 mln zł). Zakupiono 9 nowych autobusów, wyposażono je w odpowiedni system informatyczny oraz uruchomiono dwie świetlne tablice, informujące o godzinach odjazdów autobusów.
Wniosek o wydanie karty można złożyć w placówkach Urzędu Miasta oraz w Biurze Obsługi Klienta MKS przy ul. Fredry 1. Zasilenia, czyli opłacenia należności za bilet miesięczny, można dokonać w kasach urzędu, biurze MKS i u kierowców.
Zainteresowanych wyrobieniem Krośnieńskiej Karty Miejskiej zapraszamy do Biur Obsługi Klienta:
- Biuro Obsługi Klienta MPGK, ul. Fredry 1,
- Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miasta Krosna, ul. Lwowska 28a,
- Biuro Obsługi Klienta Urzędu Miasta Krosna, ul. Staszica 2, pok. 11 (parter)