Krośnieński Holding Komunalny i Wodociągi Krośnieńskie w ramach kampanii informacyjno-promocyjnej zachęcają mieszkańców Krosna i okolicznych gmin do picia wody z kranu. Kampanii towarzyszy hasło – "Krośniczanka. Czysta i zdrowa woda kranowa".
Picie wody z kranu jest jednym z codziennych nawyków, które mają bezpośredni wpływ na polepszenie warunków życia mieszkańców – zarówno pod względem ekonomicznym, jak i ekologicznym.
Kampania promocyjna, prowadzona w mediach społecznościowych, ma zachęcić mieszkańców Krosna oraz okolicznych gmin, do których Wodociągi Krośnieńskie dostarczają wodę, do wybrania Krośniczanki – czystej i zdrowej wody kranowej – jako podstawowego napoju gaszącego pragnienie.
Celem kampanii jest zainicjowanie postrzegania picia krośnieńskiej kranówki jako: zachowania ekologicznego, zachowania ekonomicznego, alternatywy dla wody butelkowanej. Promocja wszelkich działań mających na celu wzbudzenie potrzeby lub utrwalenie zachowań proekologicznych jest kluczowa dla rozwoju społeczeństwa w poszanowaniu dla wartości związanych z ochroną środowiska naturalnego.
W 2022 r. Krośnieński Holding Komunalny uzyskał prawo ochronne Urzędu Patentowego RP na znak towarowy „Krośniczanka. Czysta i zdrowa woda kranowa”.