Już w najbliższą sobotę, 12 czerwca w godzinach 12.00-16.00 na Rynku w Krośnie odbędzie się impreza z udziałem Mlecznej Ekspedycji zaplanowana w ramach programu „Stawiam na mleko!” – ogólnopolskiej kampanii informacyjno-promocyjnej mleka i produktów mlecznych, realizowanej przez Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich, przy współpracy z Agencją Rynku Rolnego.
W Krośnie na billboardach pojawiły się już informacje o kampanii „Stawiam na mleko!”, a w sklepach plakaty zapraszające do udziału w mlecznych imprezach. Dla mieszkańców przygotowano wiele atrakcji. Najmłodsi będą mogli poukładać wielkie uliczne puzzle, pościgać się w zabawie ze specjalną taśmą i skosztować próbek mlecznych produktów. Dla uczestników mlecznych imprez przewidziano liczne zabawy z nagrodami, w tym konkurs dla całej rodziny o nazwie „Podaj dalej” polegający na sprawdzeniu wiedzy na temat produktów mlecznych i mleka. Weekendowa impreza to także możliwość spotkania się z dietetykami, którzy doradzą w kwestii zdrowego odżywiania oraz pomogą przy dobraniu odpowiedniej diety.
Dodatkowo w czwartek, 10 czerwca w ramach kampanii Mleczna Ekspedycja spotka się z uczniami: Szkoły Podstawowej nr 8, Szkoły Podstawowej nr 10, Szkoły Podstawowej nr 14 oraz Szkoły Podstawowej Nr 15. Dla dzieci przygotowano konkursy z nagrodami oraz gry i zabawy, które uczą jak ważne jest dla nas białko, wapń i inne składniki produktów mlecznych oraz o czym należy pamiętać, aby mieć mocne kości.
Mleczna Ekspedycja składa się ze specjalnego Trucka Mlecznego, którego celem jest dotarcie do blisko 450 szkół w 108 miastach w całej Polsce, co oznacza objęcie działaniami blisko 450 szkół oraz 330 tys. dzieci i podobnej liczby osób dorosłych. Projekt zakłada wykorzystanie wszystkich możliwych kanałów komunikacyjnych, w tym m.in.: reklamę telewizyjną i prasową, cykliczne eventy, konkursy, promocję w punktach sprzedaży, działania outdoorowe oraz PR.
Trasa Konwoju Mlecznego przewidziana na trzeci rok kampanii objęła swoim zasięgiem tereny południowo-wschodniej Polski i poprowadzi przez następujące województwa: mazowieckie, lubelskie, podkarpackie, świętokrzyskie, małopolskie i śląskie.
Z Krosna Mleczna Ekspedycja wyruszy w dalszą trasę docierając w niedzielę, 13 czerwca do Sanoka, gdzie na Sanockich Błoniach w godzinach 12.00-16.00 odbędą się dalsze atrakcje w ramach kampanii „Stawiam na mleko!”. Kolejne mleczne imprezy przewidziane są w dniach 18 - 20 czerwca w miastach: Busko Zdrój, Pińczów i Jędrzejów.
Informacje na temat imprez i trasy Mlecznego Konwoju można znaleźć na platformie internetowej www.stawiamnamleko.pl. W serwisie zamieszczono także informacje o diecie bogatej w produkty mleczne, przepisy na mleczne specjały oraz mleczne zagadki dla dzieci.
Kampania „Stawiam na mleko!” współfinansowana jest przez Agencję Rynku Rolnego ze środków Unii Europejskiej, budżetu Polski oraz Funduszu Promocji Mleczarstwa. Akcja promująca mleko i produkty mleczne ma na celu wzrost spożycia mleka, a przez to poprawę stanu zdrowia dzieci i – w dalszej perspektywie – także całego polskiego społeczeństwa.
Kontakt prasowy:
Anna Szymańska
Propublic Sp. z o.o.
mail: anna.szymanska@propublic.pl
Krajowy Związek Spółdzielni Mleczarskich Związek Rewizyjny jest największą organizacją w sektorze mleczarskim w Polsce, działającą od maja 1991 roku. Jest on dobrowolną samorządną organizacją, zrzeszającą spółdzielnie mleczarskie oraz inne spółdzielnie, których przedmiot działania wiąże się bezpośrednio lub pośrednio z produkcją, przetwórstwem i obrotem mlekiem i jego przetworami. Podstawowym celem KZSM Związku Rewizyjnego jest pomoc zrzeszonym spółdzielniom w ich działalności statutowej, reprezentowanie i obrona interesów polskiego mleczarstwa oraz dostosowanie tego sektora do wymogów Unii Europejskiej. Obecnie KZSM zrzesza 120 członków, w tym 110 spółdzielni mleczarskich oraz 10 spółdzielni działających na rzecz mleczarstwa.
***
Agencja Rynku Rolnego została powołana w 1990 roku do stabilizacji rynku rolnego i ochrony dochodów uzyskiwanych z produkcji rolniczej, od 1 maja 2004 roku jest agencją płatniczą i działa zgodnie z prawodawstwem unijnym. ARR jako agencja płatnicza - po uzyskaniu akredytacji - administruje w Polsce wybranymi mechanizmami Wspólnej Polityki Rolnej Unii Europejskiej. Jednym z nich jest „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”. Celem mechanizmu jest doprowadzenie do wzrostu popytu na produkty objęte wsparciem, poprzez m.in. zachęcanie do ich konsumpcji, wzmacnianie ich wizerunku w oczach konsumentów oraz informowanie o określonych cechach, zaletach gwarantujących wysoką jakość produktów objętych promocją.