W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników Urzędu Miasta Krosna, na czas ogłoszonej epidemii, w urzędzie miasta wprowadzono następujące ograniczenia.
Osoby z widocznymi objawami chorobowymi nie będą obsługiwane do odwołania. Aby załatwić sprawę należy upoważnić inną, zdrową osobę.
Ograniczmy do minimum załatwiania spraw administracyjnych osobiście w Urzędzie Miasta Krosna. Rekomendujemy skorzystanie z możliwości załatwiania spraw przez Internet - mailowo, przez ePUAP lub telefonicznie.
Korespondencję w formie tradycyjnej można składać w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej 28a do „skrzynki podawczej” (bez potwierdzenia złożenia dokumentu).
Jedyne wejście do budynku urzędu przy ul. Staszica będzie otwarte od Placu Konstytucji 3 Maja.
Kasa Urzędu Miasta Krosna przy ul. Staszica 2 jest nieczynna do odwołania.
Wszystkie wpłaty prosimy realizować drogą elektroniczną w formie płatności bezgotówkowych lub w placówkach Banku Pekao S.A. oraz w kasie banku w Urzędzie Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28 a.
Biuro Obsługi Obywatela w budynku przy ul. Staszica jest nieczynne do odwołania.
Obsługa interesantów w budynku urzędu przy ul. Staszica będzie się odbywać TYLKO I WYŁĄCZNIE w pokoju nr 13 na parterze.
Klienci załatwiający sprawy z zakresu poszczególnych wydziałów będą obsługiwani według poniższych godzin przyjęć:
- 8.00 – 10.30 – sprawy z zakresu wydziału Gospodarki Komunalnej,
- 10.30 – 13.00 – sprawy z zakresu wydziału Ochrony Środowiska,
- 13.00 – 15.00 – sprawy z zakresu wydziału Drogownictwa.
W związku z ryzykiem rozwoju epidemii wywołanej przez nowego wirusa prosimy o zachowanie podstawowych zasad postępowania wskazanych przez Sanepid, w tym między innymi unikać gromadzenia się w dużych skupiskach ludzkich.
Wydział Komunikacji i Transportu (ul. Staszica 2)
Wnioski kierowane do wydziału, w tym wnioski o rejestrację pojazdów, należy składać do specjalnie przygotowanej skrzynki na korespondencję.
Skrzynka jest ustawiona w holu na parterze budynku przy ul. Staszica 2, w godzinach pracy urzędu.
Komplet wymaganych dokumentów (wypełniony wniosek wraz z załącznikami) należy złożyć w zamkniętej kopercie. Na wniosku KONIECZNIE należy wpisać numer telefonu do kontaktu – będzie on niezbędny do poinformowania o terminie odbioru dokumentów z wydziału.
Ważne! W przypadku konieczności wniesienia opłaty z tut. załatwianej sprawy, do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wpłaty.
Opłaty z tytułu m.in. rejestracji pojazdu lub wymiany dowodu rejestracyjnego należy wpłacać na konto:
Pekao SA 95 1240 1792 1111 0010 6149 6883
Opłaty skarbowe np. za przedkładane pełnomocnictwa należy wpłacać na konto:
Bank Pekao S.A. 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267
Wszelkie informacje są udzielane telefonicznie:
prawa jazdy - tel. 13 47 43 712
rejestracja pojazdów - tel. 13 47 43 713
pozostałe sprawy - tel. 13 47 43 714
Po wejściu do budynków urzędu prosimy o dezynfekowanie rąk. Prosimy również umyć dokładnie ręce w łazienkach dostępnych dla interesantów. W przypadku osobistego załatwiania spraw w urzędzie należy profilaktycznie zachować odpowiednią odległość.
Wydział Spraw Obywatelskich (ul. Lwowska 28a) będzie obsługiwał klientów wyłącznie w sprawach bardzo pilnych. W celu ustalenia terminu obowiązkowy jest wcześniejszy kontakt telefoniczny:
- dowody osobiste - 13 47 43 102,
- ewidencja ludności - 13 47 43 107,
- ewidencja działalności gospodarczej -13 47 43 022
Urząd Stanu Cywilnego (ul. Prochownia 4) wprowadza ograniczenie obsługi interesantów w sprawach innych niż zgłoszenie urodzenia lub zgonu. W pozostałych sprawach przyjmowani będą tylko mieszkańcy Krosna. Przed wizytą w USC prosimy o kontakt telefoniczny.
Urząd Stanu Cywilnego – email: usc@um.krosno.pl
- urodzenia: 13 43 204 19
- śluby: 13 47 43 390
- zgony: 13 47 43 391
Wydział Podatków i Opłat – email: po@um.krosno.pl
- wymiar podatków: 13 47 43 111
- księgowość podatkowa: 13 47 43 112
Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – email: geod@um.krosno.pl
- przekształcenie użytkowania wieczystego: 13 47 43 116
- informacje o nieruchomościach: 13 47 43 124
Wydział Planowania Przestrzennego i Budownictwa – email: pb@um.krosno.pl
- decyzje o warunkach zabudowy: 13 47 43 202
- pozwolenia na budowę: 13 47 43 216; 13 47 43 217
- planowanie przestrzenne, wypisy, wyrysy: 13 47 43 203
Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – email: ps@um.krosno.pl
- ubezpieczenia zdrowotne dla osób nieubezpieczonych 13 47 43 220,
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 13 47 43 214,
Dofinansowania ze środków PFRON
- przyjmowanie wniosków o dofinansowania ze środków PFRON 13 47 43 024, 13 47 43 014 - zaleca się składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą platformy Systemu Obsługi Wsparcia: sow.pfron.org
Wydział Gospodarki Komunalnej – email: gk@um.krosno.pl
- deklaracje dot. gospodarowania odpadami: 13 47 43 620; 13 47 43 630; 13 47 43 640
Wydział Ochrony Środowiska – email: os@um.krosno.pl
- wycinka drzew, zieleń miejska, sprawy dot. zwierząt – 13 47 43 626
- elektrośmieci, instalacje solarne – 13 47 43 666
Wydział Księgowości – email: wk@um.krosno.pl
- informacje o opłatach za odpady komunalne: tel. 13 47 43 310
Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
Wstrzymujemy do odwołania usługi nieodpłatnej pomocy i prawnej w tradycyjnej formie rozmowy indywidualnej. Do tego czasu nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie będą świadczone przez telefon, mail, komunikator internetowy lub wideorozmowę.
Aby skorzystać z takiej formy świadczenia konieczne jest wcześniejsze przesłanie zgłoszenia na adres: osika.krystyna@um.krosno.pl z załączonym skanem lub zdjęciem wypełnionego i podpisanego wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa prawnego zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Wzór wniosku do pobrania znajduje się poniżej aktualności.
Wniosek MOŻNA TEŻ SPORZĄDZIĆ WŁASNORĘCZNIE, według podanego wzoru i przekazać do Urzędu Miasta Krosna ul. Lwowska 28a. Po przesłaniu na podany adres e-mail lub złożeniu wniosku w Urzędzie Miasta Krosna zostanie wyznaczony termin porady, o którym zainteresowany zostanie poinformowany.
W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz z oświadczeniem - ustnie przez telefon.
Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 722 392 551 lub 13 47 43 214.