Budynki Urzędu Miasta Krosna
26.03.2020

Jak załatwić sprawę w Urzędzie Miasta Krosna w czasie epidemii

W trosce o bezpieczeństwo i zdrowie klientów oraz pracowników Urzędu Miasta Krosna, na czas ogłoszonej epidemii, w urzędzie miasta wprowadzono następujące ograniczenia.

 


Osoby z widocznymi objawami chorobowymi nie będą obsługiwane do odwołania. Aby załatwić sprawę należy upoważnić inną, zdrową osobę.

 


Ograniczmy do minimum załatwiania spraw administracyjnych osobiście w Urzędzie Miasta Krosna. Rekomendujemy skorzystanie z możliwości załatwiania spraw przez Internet - mailowo, przez ePUAP lub telefonicznie.

 


Korespondencję w formie tradycyjnej można składać w budynku urzędu przy ul. Lwowskiej 28a do „skrzynki podawczej” (bez potwierdzenia złożenia dokumentu).


Jedyne wejście do budynku urzędu przy ul. Staszica będzie otwarte od Placu Konstytucji 3 Maja.

 


Kasa Urzędu Miasta Krosna przy ul. Staszica 2 jest nieczynna do odwołania.

Wszystkie wpłaty prosimy realizować drogą elektroniczną w formie płatności bezgotówkowych lub w placówkach  Banku Pekao S.A. oraz w kasie banku w Urzędzie Miasta Krosna przy ul. Lwowskiej 28 a.


Biuro Obsługi Obywatela w budynku przy ul. Staszica jest nieczynne do odwołania.
Obsługa interesantów w budynku urzędu przy ul. Staszica będzie się odbywać TYLKO I WYŁĄCZNIE w pokoju nr 13 na parterze.

Klienci załatwiający sprawy z zakresu poszczególnych wydziałów będą obsługiwani według poniższych godzin przyjęć:

  • 8.00 – 10.30 – sprawy z zakresu wydziału Gospodarki Komunalnej,
  • 10.30 – 13.00 – sprawy z zakresu wydziału Ochrony Środowiska,
  • 13.00 – 15.00 – sprawy z zakresu wydziału Drogownictwa.

 

W związku z ryzykiem rozwoju epidemii wywołanej przez nowego wirusa prosimy o zachowanie podstawowych zasad postępowania wskazanych przez Sanepid, w tym między innymi unikać gromadzenia się w dużych skupiskach ludzkich.

 


Wydział Komunikacji i Transportu (ul. Staszica 2)
Wnioski kierowane do wydziału, w tym wnioski o rejestrację pojazdów, należy składać do specjalnie przygotowanej skrzynki na korespondencję.
Skrzynka jest ustawiona w holu na parterze budynku przy ul. Staszica 2, w godzinach pracy urzędu.


Komplet wymaganych dokumentów (wypełniony wniosek wraz z załącznikami) należy złożyć w zamkniętej  kopercie. Na wniosku KONIECZNIE należy wpisać numer telefonu do kontaktu – będzie on niezbędny do poinformowania o terminie odbioru dokumentów z wydziału.
Ważne! W przypadku konieczności wniesienia opłaty z tut. załatwianej sprawy, do wniosku należy dołączyć potwierdzenie wpłaty.


Opłaty z tytułu m.in. rejestracji pojazdu lub wymiany dowodu rejestracyjnego należy wpłacać na konto:
Pekao SA 95 1240 1792 1111 0010 6149 6883


Opłaty skarbowe np. za przedkładane pełnomocnictwa należy wpłacać na konto:
Bank Pekao S.A. 25 1240 1792 1111 0010 8775 5267


Wszelkie informacje są udzielane telefonicznie:
prawa jazdy - tel. 13 47 43 712
rejestracja pojazdów - tel. 13 47 43 713
pozostałe sprawy - tel. 13 47 43 714
 


Po wejściu do budynków urzędu prosimy o dezynfekowanie rąk. Prosimy również umyć dokładnie ręce w łazienkach dostępnych dla interesantów. W przypadku osobistego załatwiania spraw w urzędzie należy profilaktycznie zachować odpowiednią odległość.
Wydział Spraw Obywatelskich (ul. Lwowska 28a) będzie obsługiwał klientów wyłącznie w sprawach bardzo pilnych. W celu ustalenia terminu obowiązkowy jest wcześniejszy kontakt telefoniczny:

  • dowody osobiste - 13 47 43 102,
  • ewidencja ludności - 13 47 43 107,
  • ewidencja działalności gospodarczej -13 47 43 022

 


Urząd Stanu Cywilnego (ul. Prochownia 4) wprowadza ograniczenie obsługi interesantów w sprawach innych niż zgłoszenie urodzenia lub zgonu. W pozostałych sprawach przyjmowani będą tylko mieszkańcy Krosna. Przed wizytą w USC prosimy o kontakt telefoniczny.


Urząd Stanu Cywilnego – email: usc@um.krosno.pl

  • urodzenia: 13 43 204 19
  • śluby: 13 47 43 390
  • zgony: 13 47 43 391



Wydział Podatków i Opłat – email: po@um.krosno.pl

- wymiar podatków: 13 47 43 111
- księgowość podatkowa: 13 47 43 112


Wydział Geodezji, Kartografii i Gospodarki Nieruchomościami – email: geod@um.krosno.pl
- przekształcenie użytkowania wieczystego: 13 47 43 116
- informacje o nieruchomościach: 13 47 43 124


Wydział Planowania Przestrzennego i Budownictwa – email: pb@um.krosno.pl
- decyzje o warunkach zabudowy: 13 47 43 202
- pozwolenia na budowę:  13 47 43 216; 13 47 43 217
- planowanie przestrzenne, wypisy, wyrysy: 13 47 43 203


Wydział Polityki Społecznej i Zdrowia – email: ps@um.krosno.pl
- ubezpieczenia zdrowotne dla osób nieubezpieczonych 13 47 43 220,
- zezwolenia na sprzedaż napojów alkoholowych 13 47 43 214,


Dofinansowania ze środków PFRON
- przyjmowanie wniosków o dofinansowania ze środków PFRON 13 47 43 024, 13 47 43 014 - zaleca się składanie wniosków o dofinansowanie za pomocą platformy Systemu Obsługi Wsparcia: sow.pfron.org


Wydział Gospodarki Komunalnej – email: gk@um.krosno.pl
- deklaracje dot. gospodarowania odpadami: 13 47 43 620; 13 47 43 630; 13 47 43 640


Wydział Ochrony Środowiska – email: os@um.krosno.pl
 - wycinka drzew, zieleń miejska, sprawy dot. zwierząt – 13 47 43 626
- elektrośmieci, instalacje solarne – 13 47 43 666


Wydział Księgowości – email: wk@um.krosno.pl
- informacje o opłatach za odpady komunalne: tel. 13 47 43 310


Punkty nieodpłatnej pomocy prawnej
Wstrzymujemy do odwołania usługi nieodpłatnej pomocy i prawnej w tradycyjnej formie rozmowy indywidualnej. Do tego czasu nieodpłatna pomoc prawna oraz nieodpłatne poradnictwo obywatelskie będą świadczone przez telefon, mail, komunikator internetowy lub wideorozmowę.
 

Aby skorzystać z takiej formy świadczenia konieczne jest wcześniejsze przesłanie zgłoszenia na adres: osika.krystyna@um.krosno.pl z załączonym skanem lub zdjęciem wypełnionego i podpisanego wniosku o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa prawnego zawierającego oświadczenie, że nie jest się w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej. Wzór wniosku do pobrania znajduje się poniżej aktualności.


Wniosek MOŻNA TEŻ SPORZĄDZIĆ WŁASNORĘCZNIE, według podanego wzoru i przekazać do Urzędu Miasta Krosna ul. Lwowska 28a. Po przesłaniu na podany adres e-mail lub złożeniu wniosku w Urzędzie Miasta Krosna zostanie wyznaczony termin porady, o którym zainteresowany zostanie poinformowany.


W wyjątkowej sytuacji uzasadnionej brakiem dostępu do Internetu osoba potrzebująca nieodpłatnej pomocy prawnej lub  porady obywatelskiej może złożyć wniosek o uzyskanie nieodpłatnej pomocy prawnej lub nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego wraz                                         z oświadczeniem - ustnie przez telefon.     


Dodatkowe informacje pod numerem telefonu: 722 392 551 lub 13 47 43 214.
 

 

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie