23.10.2013

Integracyjny Rajd Mechanika 2013

Z okazji 120-lecia Zespołu Szkół Ponadgimnazjalych nr 3 im. Stanisława Staszica w Krośnie działający przy szkole Międzyszkolny Uczniowski Klub Sportowy „Mechanik zorganizował dla uczniów krośnieńskich szkół średnich pierwszy Integracyjny Turystyczny Rajd „Mechanika”.

Mimo obaw o dobrą pogodę udaliśmy się w drogę. Bieszczady, jak chyba żadne inne miejsce w Polsce, stały się synonimem dzikiej przyrody właśnie tutaj zaczyna się nasz rajd. Grupa nasza wyruszyła z Przełęczy Wyżniańskiej w kierunku schroniska pod Małą Rawką. Potem przez Małą Rawkę dotarliśmy na najwyższy szczyt naszej wyprawy – Wielką Rawkę - wznoszący się na wysokość 1304 m npm. Tam podziwialiśmy bieszczadzkie panoramy, bo chmury wiszące nad szczytami akurat ustąpiły. Widoczność sięgała kilkudziesięciu kilometrów i widać było wszystkie najważniejsze szczyty Bieszczadów. Po zrobieniu pamiątkowych zdjęć udaliśmy się szlakiem granicznym na „Krzemieniec”  szczyt, na którym spotykają się trzy granice: Polski, Ukrainy i Słowacji. Tam również zrobiliśmy pamiątkowe fotografie, bo z całej grupy tylko trzy osoby były wcześniej na tym szczycie.

Integracyjny Rajd Mechanika 2013 - zdjęcie w treści

W drodze powrotnej do autokaru zatrzymaliśmy się jeszcze raz przy schronisku, by podziwiać jedną z trzech bieszczadzkich bacówek prowadzonych przez PTTK. Potem udaliśmy się na obiad do Woli Mchowej i wróciliśmy do Krosna.

W rajdzie brała udział młodzież z czterech krośnieńskich szkół: ZSP nr 3„Mechanik” ZSP nr 5 „Elektryk”, ZSP nr 6 „Naftówka” oraz II LO w Krośnie.

Organizację rajdu dofinansowała Gmina Krosno. Rajd prowadzili: Piotr Gonet, Mariusz Węgrzyn, Grzegorz Podkul, Tatiana Gonet, Marek Fornal i Jacek Bolanowski.

Integracyjny Rajd Mechanika 2013 - zdjęcie w treści  nr 1

Za rok zapraszamy na kolejny Integracyjny Rajd Mechanika.

Tekst i zdjęcia - Grzegorz Podkul – przewodnik beskidzki

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie