Krośnieńskie Forum
07.03.2016

Czy media mogą leczyć ludzi? - spotkanie z prof. Pawłem Januszewiczem

Prezydent Miasta Krosna wraz z Państwową Wyższą Szkołą Zawodową im. S. Pigonia w Krośnie przy współpracy z Krośnieńskim Stowarzyszeniem Absolwentów UJ zapraszają na spotkanie z  prof. dr hab. n. med. Pawłem Januszewiczem - Absolwentem Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie.

 

 

Media mogą pomóc każdemu kto zechce zadbać o swoje zdrowie, ale zbyt często niosą też "diaboliczny ładunek informacji" siejących zamęt dla naszego ciała i umysłu. Przedstawianie w mediach rzetelnych prac naukowych ukazujących np. dobroczynną rolę aktywności fizycznej, dobrej diety czy szkodliwość palenia tytoniu zapadają głęboko w naszą podświadomość i zmieniają nasze zachowania "w dobrą stronę", a tym samym przyczyniając się np. do zmniejszenia ilości zgonów z powodu chorób układu krążenia czy nowotworów.


Z innej strony jednak, źle pojęta przez twórców treści, wolność kreowania informacji w Internecie lub swoboda "bez konsekwencji"  twórców reklam, związanych z  przemysłem "zdrowia i urody" może prowadzić do błędnych decyzji w ocenie naszego zdrowia czy choroby, często z groźnymi i nieodwracalnymi konsekwencjami.

 

 

Czy media mogą leczyć ludzi? - spotkanie z prof. Pawłem Januszewiczem - zdjęcie w treści

 

 

Prof. dr hab. n. med. Paweł Januszewicz jest Absolwentem Wydziału Lekarskiego Akademii Medycznej w Warszawie. Ukończył również studia podyplomowe w RFN i w Kanadzie, specjalizacja II stopnia z pediatrii, zdrowia publicznego, medycyny farmaceutycznej (FFPM Dis), posiada liczne szkolenia z zarządzania opieką zdrowotną. Wieloletni dyrektor Centrum Zdrowia Dziecka, specjalista krajowy w dziedzinie pediatrii, kierownik grantów KBN i Fundacji na Rzecz Nauki Polskiej, recenzent rządowego programu „Opieka nad matką i dzieckiem”. Konsultant medyczny POLSAT NEWS oraz Fundacji POLSAT. Miejsce zatrudnienia: Narodowy Instytut Leków w Warszawie, profesor Wydziału Medycznego Uniwersytetu Rzeszowskiego, profesor w PWSZ w Krośnie.