596061600.jpg
03.04.2013

Centrum Dziedzictwa Szkła w finale konkursu „Polska Pięknieje”

Krośnieńskie Centrum Dziedzictwa Szkła znalazło się wśród 3 projektów nominowanych do nagrody głównej w kategorii „produkt promocyjny”, w ramach VI edycji ogólnopolskiego konkursu „Polska Pięknieje”. Zwycięzców wybierze kapituła konkursu oraz internauci. Wyniki poznamy w maju.

 
 
 

Ogólnopolski konkurs pt. „Polska Pięknieje – 7 cudów Funduszy Europejskich” organizowany jest od 6 lat. Jego celem jest wyłonienie najlepszych projektów dotyczących rozwoju turystyki i rekreacji współfinansowanych z Funduszy Europejskich. Poprzez promocję najlepszych przedsięwzięć pokazuje wpływ środków unijnych na rozwój Polski i zachodzące w niej zmiany – zarówno w sferze krajobrazu, jak też w sposobie spędzania wolnego czasu przez Polaków. Zgłoszenia do niego przyjmowane są w 7 kategoriach. W tym roku do biura konkursu przysłano rekordową liczbę 311 zgłoszeń. Do ścisłego finału zakwalifikowano tylko 21 projektów, w tym krośnieńskie Centrum Dziedzictwa Szkła, które otrzymało nominację w kategorii „produkt promocyjny”.

 

 

CDS w Krośnie jest pierwszym w Polsce obiektem turystyczno-kulturalnym w interaktywny sposób prezentującym temat hutnictwa szkła i szklanej twórczości. Najważniejszymi atrakcjami obiektu są prezentacje produkcji szkła odbywające się na oczach widzów, dzięki którym turyści poznają tajniki działania warsztatu hutniczego. Mimo, że placówka funkcjonuje niespełna rok odwiedziło ją już ponad 20 tys. turystów, co w znaczący sposób wpłynęło na ożywienie ruchu turystycznego w regionie.

 

 

 

Centrum Dziedzictwa Szkła w finale konkursu „Polska Pięknieje” - zdjęcie w treści
Centrum Dziedzictwa Szkła w Krośnie jest pierwszym w Polsce obiektem w interaktywny i nowoczesny sposób opowiadającym o szkle. Powstało na bazie 90-letnich tradycji hutnictwa szkła w Krośnie (fot. T. Jefimow)

 

 

 

Kapituła konkursu zwróciła także uwagę na fakt, że Centrum to nie tylko prezentacja oryginalnego i dotychczas nieobecnego w turystyce tematu. To także szereg atrakcyjnych i oryginalnych przedsięwzięć i wydarzeń kulturalnych, połączonych motywem szkła – wystawy czasowe, koncerty przy piecu hutniczym, projekcje 3d mappingu czy plenerowe pokazy hutnicze. Wszystkie one wzbudzają bardzo duże zainteresowanie nie tylko samym obiektem i tematem szkła, ale także Krosnem i jego hutniczymi tradycjami. To właśnie ta kompleksowość i spójność działań zdecydowały o przyznaniu krośnieńskiej placówce nominacji w kategorii „produktu promocyjnego”.

 


Nominację poprzedziła nasza wizyta w Warszawie na spotkaniu, podczas którego kandydaci prezentowali swoje projekty. Członkowie kapituły z ogromnym zaciekawieniem słuchali przede wszystkim informacji o naszej działalności
– opowiada Stefan Dziadosz, prezes Centrum. Przyznaje także, że czynnikiem, który w największym stopniu zadecydował o nominacji jest fakt, że promocja obiektu od samego początku polega na realizacji przedsięwzięć z zakresu turystyki i kultury, które same w sobie budzą ciekawość i przyciągają uwagę nie tylko turystów, ale i mediów. Na koniec prezentacji zostawiliśmy zdjęcie ogromnego trójwymiarowego malowidła, które powstało w naszej klatce schodowej. Po jego pokazaniu kapituła właściwie nie miała żadnych pytań – wspomina Dziadosz.

 

 

Centrum Dziedzictwa Szkła w finale konkursu „Polska Pięknieje” - zdjęcie w treści  nr 1

Oryginalna działalność turystyczno-kulturalna Centrum od samego początku funkcjonowania obiektu cieszy się nie tylko dużym zainteresowaniem zwiedzających i mediów, ale także uznaniem specjalistów. „The UnderGlass” – ogromne malowidło 3D o tematyce hutniczej, to doskonały przykład takiej działalności (fot. Damian Krzanowski)

 

 

 

Wybór zwycięzców w każdej z konkursowych kategorii odbywa się dwutorowo. Dokonują go niezależnie członkowie kapituły oraz internauci. W przypadku tych drugich głosowanie trwać będzie do 30 kwietnia 2013 r. Na Centrum Dziedzictwa Szkła głosować można pod tym adresem: http://www.polskapieknieje.gov.pl/projekt/pp_2

 

Już sama obecność wśród nominowanych do nagrody głównej bardzo nas cieszy. Zwycięstwo byłoby jednak dodatkową szansą na promocję obiektu w całej Polsce, co z pewnością przełożyłoby się na jeszcze większą frekwencje turystów w Krośnie, dlatego warto oddać głos. To nasz wspólny interes, gdyż na obecności zwiedzających korzysta także wiele innych podmiotów w mieście – zachęca Dziadosz.

 

Lista zwycięzców ogłoszona zostanie w 2. połowie maja 2013 r.

Zapisz sie do newslettera Aktualne informacje prosto na Twój adres e-mail

herb.png [21.51 KB]

Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 430 01
um@um.krosno.pl

Kontakt z Inwestorami
Urząd Miasta Krosna

38-400 Krosno
ul. Lwowska 28a

tel. 13 47 43 301
ri@um.krosno.pl

Informacja Kulturalno-Turystyczna

38-400 Krosno
ul. Blich 1

tel/fax. 515 252 776
pikt@muzeumrzemiosla.pl

- otwiera się w nowej karcie