W Krośnie w dalszym ciągu prowadzona jest akcja usuwania azbestu. Do 9 listopada br. zbierane są wnioski dotyczące odbioru do unieszkodliwiania odpadów azbestowych. Wszystkie koszty związane załadunkiem, transportem i utylizacją materiałów zawierających azbest, (m in. pokryć dachowych z eternitu lub elementów elewacji zawierających azbest) pokrywa Gmina Krosno.
W myśl § 7 Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 23.10.2003 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń , w których był lub jest wykorzystywany azbest - osoby fizyczne mają obowiązek zgłosić Prezydentowi Miasta fakt posiadania wyrobów zawierających azbest.
Wnioski należy składać osobiście w Referacie Ochrony Środowiska przy ul. Staszica 2. Planowany termin realizacji wniosków to 14 listopada 2011 r.
Z uwagi na możliwość dotacji unieszkodliwiania azbestu przez Wojewódzki i Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej - osoby zainteresowane odbiorem odpadów azbestowych w 2012 roku mogą również składać wnioski w Referacie Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Krosna.